Zarządzanie logistyczne – rozwiązania dla sklepów internetowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie operacjami
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Nowoczesny system zarządzania firmą
Marketing elektroniczny w turystyce
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
EasyMOD kontrola modyfikacji i rozszerzeń systemu SAP
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
System e-zamówienia.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Koszty systemu dystrybucji
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Przykłady analiza i projektowanie
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Projektowanie systemów transportowych
Logistyk.
Fizyczna dystrybucja.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Model ekonomicznej wielości zamówienia
Systemy odnawiania zapasu
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Nowe Oferty. Nowe możliwości. Nowy start.
Raport postępu lub stanu
Zarządzanie sklepem internetowym
Nowe Oferty. Nowe możliwości. Nowy start.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie logistyczne – rozwiązania dla sklepów internetowych

Plan wykładu Istotne pytania Przegląd strategii w gospodarce magazynowej Dobór asortymentu Problem długiego ogona Wiarygodność sklepu Prognozowanie popytu Modele symulacyjne Wyniki badań

Istotne pytania: Z magazynem czy bez magazynu? Jeśli outsourcing to jaka forma? Co w magazynie? Ile w magazynie? Jak kontrolować czy gospodarka magazynowa poprawnie funkcjonuje?

Dwa różne rodzaje asortymentu Asortyment przesyłany on-line Brak kosztów logistycznych Jedyny problem – jak wsadzić lodówkę do cienkiego światłowodu? Asortyment „fizyczny” Koszty logistyczne – różne w zależności od wyboru modelu Towar musi być przesłany od dostawcy do klienta – źródło problemów

Przegląd strategii w gospodarce magazynowej Klasyfikacja towarów Wybór wartości progowych Monitoring Zakres oferty Zawartość magazynu Dobór asortymentu Optymalizacja stanów magazynowych Monitoring Outsourcing logistyczny np. dropshipping Pod zamówienie klienta Monitoring Brak magazynu 100% asortymentu w magazynie

A może bez magazynu? Dropshipping Przesłanki do zastosowania Zalety Wady Rozwiązania Dropshipping wymaga solidnego partnera biznesowego.

Zalety dropshippingu: Redukcja kosztów, w tym: kosztów pracy (zamawianie, konfekcjonowanie, pakowanie) oraz kosztów inwestycji związanych z budową magazynów Zwiększenie elastyczności rynkowej; Koncentracja na działalności podstawowej, w tym działaniach strategicznych; wszystko czego potrzebuje przedsiębiorca, aby otworzyć sklep internetowy na zasadzie dropshippingu to witryna internetowa, umożliwiająca przyjmowanie zamówień. Koszty startowe biznesu opartym na modelu dropshippingu są więc bardzo niskie. możliwość szybkiej zmiany oferty – ze względu na brak obciążeń związanych z posiadaniem zapasów magazynowych, zmiana oferty wymaga jedynie podpisania nowych umów z dostawcami, oraz zmiany zawartości witryny sklepu internetowego. możliwość przetestowania sprzedaży nowych towarów, bez ponoszenia ryzyka, związanego z zakupem. W przypadku, gdy towar zaczyna się sprzedawać sklep internetowy może zacząć zamawiać u dostawcy daną pozycję. Jeśli natomiast sprzedaż nowej pozycji asortymentowej będzie słaba, nie zostanie mu zapas zalegający w magazynie.

Wady dropshippingu: uzależnienie od jednego (grupy) dostawcy(ów); mniejsza wiarygodność sklepu, który nie posiadając magazynu staje się dla klienta tylko pośrednikiem; brak możliwości odpowiedzi na pytania klienta w rozmowie telefonicznej dotyczące szczegółów związanych z tymi cechami towaru, które wymagają fizycznego oglądu towaru; zwykle niższa dochodowość, wynikająca z mocnego uzależnienia od dostawcy, który zwykle dyktuje warunki umowy. Pozbywanie się części kontroli nad procesami logistycznymi, w tym brak możliwości bezpośredniej kontroli czy i kiedy, z jaką zawartością paczka została wysłana Obniżenie efektywności systemów informacyjnych – pojawia się kolejne zewnętrzne ogniwo, a co się z tym wiąże: możliwość pojawienia się szumu informacyjnego przy przesyłaniu informacji o zamówieniach do zewnętrznej firmy oraz odbieraniu informacji zwrotnych przy odbieraniu informacji o etapach realizacji zamówienia. Komunikacja z zewnętrzną firmą musi się odbywać na zasadzie elektronicznej wymiany danych (EDI), co z kolei wiąże się z takimi problemami jak: nieprecyzyjnie określane pozycje asortymentowe oraz problem koordynacji zawartości asortymentowej sklepu z bazą danych zewnętrznej firmy logistycznej (problem aktualizacji i dodawania nowych pozycji asortymentowych). Problemy dotyczące reklamacji.

Co w magazynie? Wskaźnik in-stock Analiza ABC Określenie kryteriów Określenie wag Normalizacja Zagregowane wskaźniki Optymalizacja zawartości magazynu

Wskaźnik in-stock Nazwa towaru Sprzedaż [szt.] Liczba dni sprzedaży produktu Odchylenie od średniej ceny Czy produkt podlega promocji [0 lub 1] Liczba odsłon waga 0,5 waga 0,1 waga 0,2 A 1000 250 5 1 20000 B 500 -5 10000 C 200 30 -15 D 100 -20 600 E 7 20 15000

Wyniki obliczeń wskaźnika in-stock Nazwa towaru Wartość zagregowana wskaźnika A 0,802 B 0,275 C 0,286 D 0,201 E 0,423

Długi ogon Przychody z długiego ogona mogą przewyższać przychody z 20% najlepiej sprzedających się tytułów (zaprzeczenie Prawa Pareto). 20% najlepiej sprzedających się tytułów sprzedaż dłuuuuuuuugi ogon Pozycje asortymentowe

Problemy z długim ogonem Porzucone koszyki Klient rezygnując z zakupu towaru A, którego nie ma w sklepie zrezygnuje również z zakupu towarów B, C i D Towar niedostępny w magazynie, to obniżenie poziomu obsługi klienta Resztki w magazynie

Najczęściej popełniane błędy Maksymalizacja liczby pozycji asortymentowych w ofercie bez posiadania odpowiedniego kapitału Stany magazynowe niedopasowane do rotacji Korzystanie z nierzetelnego dostawcy Współpraca z nieterminową firmą kurierską\Pocztą Polską

Wiarygodność sklepu Podawać czy nie podawać czasu realizacji zamówienia? Klienta nie interesuje, że Poczta Polska dostarcza paczki priorytetowe w 7 dni, a kurierzy w dużych miastach stoją w korkach. Nie można dostarczyć klientowi w 24h towaru, który dostawca ma nam wysłać jutro. Opóźnienia w realizacji zamówienia to najczęściej zgłaszany przez internautów problem z zakupami on-line.

Ile w magazynie? Prognozowanie popytu „Prognozowanie popytu sprawdza się w praktyce gospodarczej równie dobrze, jak prognozowanie sześciu cyfr w grze losowej zwanej podatkiem od głupoty” Czasem jednak ktoś wygrywa…

Popyt w sklepie internetowym Brak ograniczeń geograficznych Charakterystyka statystyczna populacji internautów Niski wskaźnik konwersji w stosunku do tradycyjnego handlu Duża elastyczność cenowa popytu Kwestie marketingowe…

Narzędzia prognostyczne Ilościowe Jakościowe Wiele książek na temat napisano. Algorytmy genetyczne – brzmi nieźle i nie wymaga znajomości matematyki wyższej.

Sprzedaż rzeczywista oraz identyfikowana

Model symulacyjny e-sklepu Jak go zbudować? Co umożliwia? Analiza what-if – warto poeksperymentować

Przykładowa analiza Poziom zysku miesięcznego dla różnego poziomu marży e-sklepu opartego na modelu dropshippingu.

Wyniki badań Jaki procent oferowanego asortymentu w sklepie internetowym posiadają Państwo w magazynie?

Na podstawie jakich danych (informacji) jest dokonywany wybór asortymentu, którego zapas jest utrzymywany w magazynie?

Czy używane przez państwa oprogramowanie wyposażone jest w narzędzia do prognozowania popytu?

Podsumowanie Zarządzanie logistyczne w sklepie internetowym jest kluczową determinantą zysku Stosowanie narzędzi wspomagających zarządzanie zapasami pozwala obniżać koszty Właściwe zarządzanie zapasami poprawia wizerunek sklepu i zwiększa jego wiarygodność