pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) B POMOC W EMANCYPACJI A POMOC W ASYMILACJI KULTUROWEJ C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości I. A B C I. Integracja ze społeczeństwem znajduje się na najwyższej pozycji ponad emancypacją i rozwojem osoby. Nauka i kształcenie są pierwszymi warunkami emancypacji. Dopiero kiedy człowiek jest dojrzały, może rozwinąć rozsądną tożsamość
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości II. A C B II. Dopasowanie do systemu osiągnięć, kultury i norm jest warunkiem rozwoju tożsamości. Dopiero po zakończonym procesie rozwoju tożsamości człowiek może swobodnie poruszać się w nowych kierunkach.
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości III. B A C Zagwarantowanie swobody działania dla rozwoju krytycznej świadomości jest warunkiem udanego dopasowania do struktur osiągnięć. Pierwszeństwo mają wizje kolektywu. Na nich opierają się osiągnięcia związane z dopasowaniem. Dopiero z tej kombinacji może się ukształtować tożsamość
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości IV. B C A IV. Poprzez powiązanie z wizjami (wolności)możliwy jest rozwój tożsamości. Osiągnięcia związane z dopasowaniem się nie stanowią żadnego pedagogicznego wyzwania
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości V. C A B V. Udany rozwój tożsamości musi znajdować się na pierwszym miejscu, aby działania związane z dopasowaniem i asymilacją mogły być skuteczne. Dopiero dzięki takiej kolejności powstaje potencjał emancypacyjny.
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości VI. C B A VI. Wewnętrzna i zewnętrzna stabilność jednostki są warunkiem autonomii. Dopiero wtedy możliwa jest nauka w wolności.