Spotkanie z prasą 26.07.2018r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Jak zamienić spółkę cywilną w spółkę jawną
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Komunikacja i Turystyka
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Maciej Rapkiewicz, członek Zarządu Instytutu Sobieskiego
InTeKo Sp. z o.o. Katowice 25 lipca 2013.
Rachunkowość Rezerwy bilansowe i pozabilansowe, kapitały rezerwowe w kapitale własnym Robert Dyczkowski.
OUTSOURCING USŁUG PODATKOWYCH (W ASPEKCIE REDUKCJI POZIOMU RYZYKA PODATKOWEGO SPÓŁKI) Kraków, 7 listopada 2007 r. dr hab. Krzysztof G. Szymański Biegły.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Spółka komandytowa W sprawach nieuregulowanych dotyczących spółki komandytowej stosuje się przepisy o spółce jawnej.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Walne zgromadzenie zgromadzenie wspólników Zagadnienia organizacyjno - prawne.
Analiza ekonomiczno – finansowa
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
ANALIZA BILANSU.
PRAWO HANDLOWE ANNA SZERMACH Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytet Wrocławski.
ANNA SZERMACH Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytet Wrocławski.
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. CENY I ZAŁOŻENIA TARYF DLA CIEPŁA ORAZ DZIAŁANIA OSZCZĘDNOŚCIOWE W EPEC SP.Z O.O.
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
ANALIZA SPRAWOZDANIA (RACHUNKU) PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
Formy organizacyjno- prawne przedsiębiorstw temat:
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Polityka rynku pracy w Polsce
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Transport drogowy na Mazowszu
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
SĄDECKA INFRASTRUKTURA MIEJSKA Sp. z o.o.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Spotkanie z prasą 26.07.2018r.

Na jakich zasadach obecnie funkcjonuje MKS Sp. z o.o.? Nowelizacja ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym z 10.12.2010r. 2. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) z dnia 23.10.2007 dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego.  3. Rekompensata a nie, dopłata

Funkcjonowanie MKS Sp. z o.o. przed i po 2016 roku. 1. Brak podmiotu wewnętrznego 2. Realizacja zadania własnego Gminy bez umowy 3. Dopłata (wg uznania) 4. Ustawa przed nowelizacją – brak podmiotu wewnętrznego i porozumień międzygminnych 1. Podmiot Wewnętrzny 2. Umowa wykonawcza z gminą na 10 lat 3. Rekompensata obliczana wg audytów 4. Nowelizacja ustawy o PTZ 5. Rozporządzenie 1370/2007 WE

Przychody spółki … w latach na działalności ... Całkowite zadłużenie w 2015 r. a teraz...wynosi 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Sprzedaż biletów w tys. zł 3 409,7 3 283,5 3 355,1 3 552,3 3 322,1 2 900,3 1 987,4 1 923,5 Dopłata z gminy w tys. zł. 3 598,1 4 081,7 3 088,6 3 927,8 3 873,4 4 108,4 4 817,7 4 316,6 + dokapitalizowanie spółki , które nie weszło w przychody Ilość przewiezionych pasażerów w tys. osób 3 152,3 2 932,5 2 803,6 2 420,4 2 226,9 2 006,7 1 467,0 1 387,7 Wynik finansowy +10,8 -268,0 - 1 504,8 - 271,4 - 294,9 - 826,3 ??? +394,9 - 673,3

Inwestycje w MKS Sp. z o.o. Termomodernizacja budynków wraz z wymianą źródła ciepła – 1 180,798.77zł. – kary umowne dla wykonawcy ok. 90tys. Zakup 7 sztuk autobusów 339,511.09 zł. Modernizacja Stacji Kontroli Pojazdów 131 423,04zł. Zmiana systemu wynagradzania pracowników po 2015 r. ok. 700.000,00zł.

Inwestycje w MKS Sp. z o.o. RAZEM: 2 549,641,99 Termomodernizacja budynków wraz z wymianą źródła ciepła Zakup 7 sztuk autobusów Modernizacja Stacji Kontroli Pojazdów Monitoring taboru (GPS) Monitoring zajezdni Podwyżki dla pracowników (inwestycja w pracowników) RAZEM: 1. 1 180,798.77zł. – kary umowne ok 90tys. 2. 339.511,09 zł. 3. 131 423,04zł. 4. 150 736,50zł. 5. 47 172,59zł. 6. ok. 700.000,00 2 549,641,99

Polityka kadrowa Część osób, które odeszły dostały szansę powrotu na uprzednio zajmowane stanowiska z której skorzystały Nowo przyjęci pracownicy otrzymali stawki nie odbiegające obecnie od reszty pracowników i obowiązujące na rynku pracy (kontrola PIP) Potwierdza to kontrola wykonana przez Państwową Inspekcję Pracy Wszyscy nowo przyjęci pracownicy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania pracy na zajmowanych stanowiskach – pracę wykonują bez zastrzeżeń

Zadłużenie Spółki Wzrastało co roku przez niższą dopłatę niż wymagana na pokrycie kosztów funkcjonowania spółki (inwestycje) Zmniejszająca się frekwencja osób korzystających z komunikacji Korekta błędu podstawowego wskazana przez biegłych rewidentów (błąd popełniony przez poprzednią gł. Księgową)

Stan kapitałów w MKS w latach 2015-2017 L.P. ROK Kapitał zakładowy na koniec roku obrotowego Kapitał własny na koniec roku obrotowego 1. 2015 6 228 000,00 1 722 096,96 2. 2016 2 116 965,50 3. 2017 6 978 000,00 2 191 662,72

Korekta błędu podstawowego o co chodzi? W wynik finansowy zostały wpisane rezerwy na odprawy wszystkich zatrudnionych na dany dzień pracowników. Jest to kwota ok 1,4 mln będąca tylko i wyłącznie rezerwą a nie kosztem, który nie był spowodowany czyimś błędem bądź złym zarządzaniem. Kwota ta weszła w wynik finansowy roku 2015

Korekta błędu podstawowego Bez korekty błędu podstawowego dotyczącego rezerw na świadczenia pracownicze w kwocie 1 466 737,16. Korekta błędu podstawowego za 2015 rok była konieczna ponieważ w poprzednich latach zakładano rezerwy na świadczenia pracownicze tylko na jeden rok obrotowy a przepisy ustawy o rachunkowości (art. 35d) i standard rachunkowości nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe” mówią o tym, że w wyniku należy uwzględnić rezerwy na znane jednostce ryzyko, grożące straty oraz skutki innych zdarzeń,. Rezerwy te tworzy się na pewne lub o dużym stopniu prawdopodobieństwa, przyszłe zobowiązania, których kwotę można w sposób wiarygodny oszacować. Korekta błędu podstawowego

Przebiegi nowo zakupionych autobusów w km Wykonane kilometry od 24.03.2015 do 22.07.2018 Neoplan TSK12401 84540 km Neoplan TSK12402 45123 km Neoplan TSK12403 74051 km Kilometry wykonane od listopada 2017 do 22.07.2018r. Man TSK24813 14490 km Man TSK24814 13782 km Man TSK24815 18554 km Man TSK24816 14069 km

Remonty budynków i obsługa prawna Zostały wykonane przy użyciu własnych środków oraz siły roboczej nie angażując w to podmiotów zewnętrznych Obsługa prawna niezbędna jest w każdej firmie nie wspominając już o Spółce KSH z udziałem gminy Umowa na obsługę prawną była kontrolowana przez Radę Nadzorczą

Rozkłady jazdy i wprowadzone zmiany Ilość kilometrów po zmianach od 2015r. Które linie zostały zmienione W 2015r. została przeprowadzona ankieta wśród mieszkańców – możemy ją powtórzyć. Nie było sygnałów od mieszkańców dotyczących rozkładów jazdy Wszystkie zmiany wprowadzone na prośbę mieszkańców potwierdzone pismami, aby jak najlepiej dostosować komunikację do ich potrzeb Ankieta dla mieszkańców

Zmiany wprowadzone w rozkładach jazdy od dnia 01. 01. 2016r. do 01. 06 Zmiany wprowadzone w rozkładach jazdy od dnia 01.01.2016r. do 01.06.2018r. 01.01.2016 – 798 131,3 km (wraz z dojazdowymi; 774 780,1 km - rozkładowe 01.03.2016 – 798 131,3 km (przesunięcie odjazdów po dwóch kursów linii numer 15 oraz 22) 01.04.2016 – 798 324,3 km + 193 km (wzrost km rozkładowych o 2150 km); (przesunięcie odjazdów na liniach numer 5, 7, 14 oraz 25; linia numer 7 – przejazd przez os. Skałka w dni wolne; linia numer 10 – przejazd nową, dłuższą trasą przez os. Zachodnie; linia numer 19 – przejazd przez os. Skałka; linia numer 25 – wydłużona trasa pierwszego kursu z os. Bór – dojazd do Zakładów Metalowych) – korekta rozkładu linii numer 10 przygotowana w porozumieniu z III L.O. oraz „Półsanatorium” przy ul. Ekonomii; sugestie pracowników m.in. MESKO SA, Urzędu Skarbowego, mieszkańców Osiedla Skałka 15.04.2016 – 798 324,3 km (koniec ważności zezwolenia) 02.06.2016 – 799 156,8 km + 832,5 km (wzrost km rozkładowych o 1537,6 km); (wydłużenie linii numer 10 do cmentarza w Skarżysku Kościelnym; przesunięcia odjazdów kursów linii numer 12, 19, 22; dodatkowe kursy linii numer 25 wykonywane w dni nauki szkolnej oraz w dni targowe) – sugestia Rady Osiedla Bzinek, mieszkańców osiedla Bór, mieszkańców Skarżyska Kościelnego 01.07.2016 – 800 862,1 km + 1705,3 km (przedłużenie wszystkich kursów linii numer 5 do oczyszczalni ścieków; korekta odjazdów linii numer 14) – sugestia Radnego Rady Miasta, sugestia mieszkańców – pracowników „MESKO” S.A., 09.07.2016 – 799 014,2 km - 1847,9 km (wycofanie linii Z) 27.07.2016 – 801 731,8 km + 2717,6 km (dodatkowe kursy linii numer 14) – sugestia działkowiczów z ROD RELAX przy ul. Młodzawy 05.10.2016 – 800 218,2 km - 1513,6 km (wycofanie dodatkowych kursów linii numer 14; koniec ważności zezwolenia) 10.10.2016 – 800 218,2 km (koniec ważności zezwolenia) 12.10.2016 – 800 218,2 km (koniec ważności zezwolenia) 14.10.2016 – 800 218,2 km (wraz z dojazdowymi; 779 297,6 km – rozkładowe) (koniec ważności zezwolenia) 01.01.2017 – 801 960,6 km + 22663 km – rozkładowe (zmodyfikowana numeracja linii autobusowych, nowe linie: 6, 8, 13, 17, 20, 21, 23, 24; zmiany w rozkładach linii numer 1, 7, 14, 15, 16, 18, 19, 22, 25, 26) – m.in. sugestia Radnego Rady Miasta, dyrektora SP nr 9, dyrektora Prywatnego Zespołu Szkół, mieszkańców ul. Kilińskiego i Krakowskiej,

01.06.2017 – 805 712,1 km + 3751,5 km (dodatkowy kurs autobusu linii numer 18; przesunięcia odjazdów kursów linii numer 19 oraz 25; wydłużenie trasy trzech kursów linii numer 25 – przejazd przez ul. Czerwonego Krzyża) – sugestia Rady Osiedla Pogorzałe oraz mieszkańców osiedla Bór 26.08.2017 – 807 688,0 km + 1975,9 km (wydłużenie trasy linii numer 10 o przejazd przez Górną Kolonię – ul. Jaracza) – sugestia mieszkańców osiedla Górna Kolonia 04.10.2017 – 809 244,0 km + 1556 km (wydłużenie trasy linii numer 7 – dojazd do ul. Krakowskiej) – sugestia mieszkańców ul. Krakowskiej 01.01.2018 – 817 093,9 km + 7849,9 km 16.03.2018 – 824 555,4 km + 7461,5 km (przedłużenie linii numer 5 do Młodzaw – ogródki działkowe; kursy linii numer 10 wykonywane w dni wolne także przez Młodzawy – ogródki działkowe) – sugestia mieszkańców ul. Młodzawy 01.06.2018 – 824 826,6 km + 271,2 km (przedłużenie trzech kursów linii numer 7 do Przychodni Kolejowej; przesunięcie odjazdu kursu linii numer 10) – sugestia mieszkańców osiedla Rejów oraz rodziców dzieci z rejonu Usłów, Oleśnica Zmiany wprowadzone w rozkładach jazdy od dnia 01.01.2016r. do 01.06.2018r.

Podsumowanie wprowadzonych zmian w rozkładach jazdy W okresie od 01.01.2016 r. do 01.06.2018 r. zwiększono liczbę wykonywanych wozokilometrów o 50 046,5 km. W tym czasie przeprowadzono 14 korekt rozkładów jazdy, którymi objęto wszystkie linie autobusowe. Od dnia 01.01.2017 r. funkcjonuje zmodyfikowany układ komunikacyjny, w którym wprowadzono m.in. 8 nowych linii autobusowych. Podsumowanie wprowadzonych zmian w rozkładach jazdy

Prezes długo zwlekał z odpowiedzią do mediów na stawiane zarzuty 1. Przygotowanie dokumentów do prokuratury 2. Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników – przygotowanie dokumentów zamykających cały rok – Spółka KSH 3. Bilans i sprawozdanie z badania bilansu. 4. Bieżąca praca na rzecz Spółki