Ankieta współczesny PATRIOTYZM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowoczesny patriotyzm
Advertisements

W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
MAJOWE Ś WI Ę TA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ANDRYJANKACH Opracowały: Urszula Parfieniuk Lucyna Rogoza- Naliwajko.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Jak sobie z nim radzić ?.
To trzynastoosobowa grupa uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Klasa 2d. RASIZM – przeświadczenie o wrodzonej wyższości określonej rasy ludzkiej. ( ŹRÓDŁO : Podręcznik – „Dziś i jutro 1”, rozdział – „Naród i społeczeństwo”,
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
Uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących Akcji Burza 44. Poznali jej podstawowe założenia i przebieg.
Paweł Piątkowski, Ilona Kalamon Kl. I a. Spis treści:  Na dobry początek Na dobry początek  Prawa człowieka Prawa człowieka  Pierwsza Generacja Praw.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE. Co to jest : Są to „obrazy w głowach” wpływające na nasze myślenie, postępowanie i zachowanie.
W NASZEJ SZKOLE Z POLSKĄ FLAGĄ W TLE. 2 Maja Dzień Flagi.
Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
Niezwykła lekcja patriotyzmu w II b.
„WOLNOŚĆ-KOCHAM I ROZUMIEM”
Rola książki w życiu człowieka
Światowy Dzień Rzucania Palenia
Patriotyzm miary XXI wieku
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
PRAWA CZŁOWIEKA WSTĘP DO NAUKI O PAŃSTWIE I POLITYCE ĆW. 1.
Prawa człowieka i system ich ochrony Teorie praw człowieka
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Moje szczęście.
Rzecznik Praw Dziecka.
Wolę narody, które są sumą „ja”, niż członków narodów, którzy są cząstką „my”. Stanisław Jerzy Lec Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu.
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Współczesny patriotyzm…
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
Dlaczego warto czytać?.
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
POTRZEBUJĘ ROZWOJU ŻYCIA DUCHOWEGO.
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

Ankieta współczesny PATRIOTYZM

100 lecie niepodległości to dobry moment, aby zastanowić się, co dla współczesnych Polaków oznaczają słowa niezmiernie ważne dla poprzednich pokoleń: niepodległość i patriotyzm. Zwłaszcza , że pojęcie patriotyzm jest obecnie bardzo różnie pojmowane. Czym innym patriotyzm według kibiców , jeszcze inaczej postrzegają go społecznicy, artyści , czy zwykli obywatele. Każdy z nas czuje się w jakimś stopniu patriotą. A może , Twoim zdaniem , współczesny patriotyzm to coś zupełnie innego? Może go nie ma? Wspólnie z Wami, uczniami naszej szkoły odpowiedzieliśmy na te pytania.

Przeprowadziliśmy ankiety wśród: Uczniów klas nr: 5,6,7,8

1. Czy jesteś dumny/a z bycia Polakiem?

2. Czy losy Polski są dla ciebie ważne?

3. Kto według ciebie jest przykładem wielkiego patrioty?

4. Czy obchodzisz świeta narodowe? Jeśli tak to jakie?

5. Czy patriotyzm jest dzisiaj potrzebny?

6. Który termin według Ciebie jest najbardziej związany z patriotyzmem?

7. Czy według Ciebie patriotyzm to: 10

8. Czy znasz słowa hymnu państwowego? 11

9. Czy w wypadku zagrożenia ojczyzny stanełabyś/stanąłbyś w jej obronie? 12

Co to znaczy współczesny patriotyzm Co to znaczy współczesny patriotyzm? Na przestrzeni wieków można było zaobserwować przeróżne formy patriotyzmu – szczególnie widoczna była taka postawa w czasach trudnych dla narodu polskiego – w okresie zaborów czy potem podczas wojen światowych. Obywatele okazywali miłość do ojczyzn poprzez m.in.: udział w walce zbrojnej przeciwko zaborcom. Dlatego dla większości młodych Polaków patriotyzm wiąże się z bezgranicznym oddaniem sprawie polskiej, poświęceniem zdrowia, a nieraz wręcz życia i bohaterstwem starszego pokolenia, któremu przyszło żyć podczas wojny czy w czasach komunistycznych. 13

Obecnie, kiedy Polska cieszy się suwerennością i niepodległością taki patriotyzm stracił rację bytu, ustąpił miejsca nowym formom uzewnętrzniania swojej postawy umiłowania ojczyzny. Żyjąc w państwie demokratycznym młodzi ludzie nie muszą przelewać swojej krwi za niepodległość kraju, co nie oznacza, że patriotyzm zupełnie stracił swoją wartość i znaczenie. 14

Współczesny patriotyzm przyjmuje odmienną formę, opiera się przede wszystkim na zasadzie bycia dobrym obywatelem – sumiennie wypełniającym swoje obowiązki względem narodu. Postawa patriotyzmu będzie wyrażała się w głównej mierze poprzez uczestniczenie w budowie dobrobytu kraju, dbanieo majątek narodowy, wzięcie odpowiedzialności za dobre funkcjonowanie kraju (np. poprzez uczestnictwo w wyborach, referendach, uczciwe płacenie podatków), a także czynne zaangażowanie w życie społeczne, gospodarcze i polityczne. 15

Wbrew pozorom, nie jest to łatwe zadanie, gdyż współczesny świat proponuje nam styl życia opierający się głównie na rozwoju i uzyskiwaniu korzyści indywidualnych, lansuje wzór życia beztroskiego, opartego na osobistych zyskach, realizacji marzeń jednostki, natomiast wspólnocie narodowej przypisuje rolę drugorzędną – m.in. ze względu na rozprzestrzeniający się kosmopolityzm i przeświadczenie, że każdy jest obywatelem świata bądź Europy. 16

Uczy się młodych ludzi jak być Europejczykiem, człowiekiem światowym o szerokich horyzontach, natomiast często zapomina się o wyrobieniu odpowiedniej postawy wobec własnej ojczyzny, pielęgnowaniu w młodych szacunku i czci wobec narodu, wyrabianiu postawy odpowiedzialności za własne państwo i przekazywaniu pamięci o bohaterach, dzięki którym możemy cieszyć się wolnością. Patriotyzm coraz bardziej staje się niemodny i niepotrzebny – pojęcie to kojarzy się młodym pokoleniom głównie z naiwną tradycją romantyczną. 17

Zatem współczesny patriotyzm uzewnętrznia się przede wszystkim w byciu dobrym człowiekiem i obywatelem, byciu uczciwym w stosunku do instytucji państwowych, kultywowaniu pamięci o bohaterach narodowych, trosce się o dorobek intelektualny i kulturalny ojczyzny, pragnieniu utrzymania niezależność państwa, dbałości o współobywateli czy w takich prostych gestach będących świadectwem umiłowania ojczyzny, jak wywieszenie flagi w dniu święta narodowego, znajomość historii Polski oraz w prawidłowym posługiwaniu się językiem narodowym. 18

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji