Odwzajemnianie się za treści premium Wybrane dane Odwzajemnianie się za treści premium Wrzesień 2015
Odwzajemnianie się za content premium Raport prezentuje wyniki badania dotyczącego treści premium, czyli takich, za które internauci muszą się w jakiś sposób odwzajemnić – poprzez pozostawienie adresu email, share’owanie go lub uiszczenie opłaty finansowej. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI wśród n=452 internautów. Rekrutacja do badania została przeprowadzona poprzez wysyłkę zaproszeń do wypełnienia kwestionariusza drogą mailową.
Jak internauci odwzajemniają się za premium content? Kontakt email to najczęstsza forma opłaty za content premium Trzy czwarte internautów konsumuje content premium. Najczęstszym sposobem odwzajemnienia się za content premium jest pozostawienie adresu email. Tyle samo internautów decyduje się na share’owanie contentu i opłatę pieniężną za content premium. N=452 Czy zdarzyło Ci się w ciągu ostatniego miesiąca dotrzeć do jakichś treści / contentu w internecie w taki sposób, że aby mieć do niej pełny dostęp, musiałeś/aś:
Rodzaje contentu premium Treści markowe i artykuły na serwisach informacyjnych Internauci najchętniej zostawiają adres email, jeśli mają do czynienia z treściami markowymi. Treści markowe są również najczęściej share’owane przez internautów. Opłaty finansowe najczęściej są stosowane w zamian za artykuły na portalach i serwisach informacyjnych. N=330
Tematyka contentu premium Edukacja Internauci najchętniej płacą za premium content związany z szeroko rozumianymi materiałami edukacyjnymi i finansami. Dwoma najbardziej angażującymi tematami w kontekście treści premium są: zdrowie i moda. N=330
Cechy contentu premium Specjalistyczne treści w atrakcyjnej formie Internauci najchętniej odwzajemniają się za premium content, który jest ekskluzywny, czyli – ma ograniczony zasięg. Poczucie ekskluzywności jest kluczowe, jeśli za określone treści konieczna jest opłata finansowa. Dwoma kluczowymi cechami są: specjalizacja i atrakcyjna forma. Treści, które mają atrakcyjną formę, są szczególnie często share’owane przez internautów. N=330
Forma contentu premium Treści pisane Zdecydowanie najbardziej popularną formą contentu premium jest tekst, niezależnie od tego, w jaki sposób internauci odwzajemniają się za niego. Drugą najbardziej popularną formą contentu premium jest video. Internauci szczególnie chętnie również za niego płaca. N=330
Urządzenia do czytania contentu premium Jeszcze nie mobile Treści premium są czytane przede wszystkim na komputerach PC. Smartphone’y to urządzenia, na których internauci mogą ew. treści premium wzajemnie share’ować. N=330
Zapraszamy do współpracy IRCenter ul. Rakowiecka 34/13 02-532 Warszawa Albert Hupa hupa.albert@ircenter.com +48 696 435 672 Interactive Research Center Spółka z o.o., ul. Rakowiecka 34/13, 02-532 Warszawa NIP: 1132743365, KRS: 0000315719, REGON: 141534583, rok założenia: 2008, kapitał zakładowy: 105 000,00 PLN
Zapraszamy do współpracy LeadR Sp. z o.o. ul. Cisowa 10 02-708 Warszawa Paweł Lesiak pawel.lesiak@leadr.pl +48 793 752 562 NIP: 1080008598 | REGON: 142246722 | KRS: 0000347220