Narzędzia CRM słownik pojęć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.

PREZENTACJA PROGRAMU. Corbo Polska Sp. z o.o. Co to jest ISO Manager? ISO-Manager jest wygodnym i skutecznym narzędziem dla wszystkich organizacji mających.
Prezentacja firmy. Prezentacja firmy [ grupa ]
przetwarzaniu informacji
Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie
Horyzontalne scenariusze pracy
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Hotel Courtyard – Warszawa
Najbardziej pożądane cechy rozwiązań CRM na przykładzie bs4 CRM
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Customer Relationship Management
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
CRM Paweł Wąsala.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Wzorce projektowe w J2EE
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Typy systemów informacyjnych
Zarządzanie 1. Zarządzanie
InfinitERP prezentacja systemu.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Nowoczesny system zarządzania firmą
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Business Integration Knowledge System
Interactive Marketing Partner marketing
Jak zwiększyć potencjał każdego Contact Center?
Szkolenia, Coaching, PR.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Internetowego Biura Rachunkowego
Technik Organizacji Reklamy
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Informatyczne Systemy Zarządzania
call center to nie tylko infolinia
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy informatyczne
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
System ERP w mojej praktyce
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zgłoszenie do konkursu
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Microsoft Dynamics CRM 4.0 Insoft CRM
Zapis prezentacji:

Narzędzia CRM słownik pojęć Arkadiusz Popa UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Application Service Provider (ASP) - ASP to jest sposób wynajmu aplikacji. Aplikacja cały czas pozostaje na serwerze firmy wynajmującej (providera), a korzystanie z niej umożliwia comiesięczna opłata. Samo oprogramowanie nie jest więc kupowane. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Back Office - rozwiązanie – jest to część aplikacji, po 'wewnętrznej' stronie firmy. Niewidoczna dla klienta. Aplikacja typu „back office” jedynie wspomaga procesy logistyczne, księgowe, kadrowe itp. w firmie. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Business Process Management - BPM – Sprawdzona i przetestowana ścieżka wykonania czynności w programie w celu osiągnięcia największej wydajności. Na ścieżkę operacji składają się ułożone, w odpowiednim porządku, operacje następujące po sobie. Takie podejście do określonego procesu umożliwia nadzór i wskazanie nad stanem jego przebiegu i podejmowanie odpowiednich działań. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Campaign Management - zarządzanie kampaniami marketingowymi Campaign Management - zarządzanie kampaniami marketingowymi. System wzbogacony o CRM CM wspiera firmę na płaszczyźnie planowania, zarządzania i analizowania kampanii marketingowych. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Contact Center – czyli Call Center (CC) z dodatkowymi funkcjami Contact Center – czyli Call Center (CC) z dodatkowymi funkcjami. System CRM uzupełniony o Contact Center pozwala pełniej wykorzystywać wiedze o kliencie, skracać czas reakcji na jego uwagi i zwiększać efektywność firmy. W skład Contact Center może wchodzić: Call Center, zarządzenie e-mailami, chat, SMS, fax, i wszelkiego rodzaju pochodne: mail2fax, fax2mail. Systemy takie mają często ustalone ścieżki działania i przekazywania informacji. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Centralna baza danych – całkowity zbiór danych, z największej możliwej liczby działalności firmy, zapisanych w jednym ściśle określonym miejscu. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

CRM - Customer Relationship Management (Zarządzanie Relacjami z Klientem) - to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. Przy czym nie należy tego rozpatrywać jako programu, aplikacji czy narzędzia. Całkowity system CRM to, prócz narzędzi, również cała strategia biznesowa, marketingowa, pozwalająca pozyskać, utrzymać i być w jak najlepszych relacjach z klientem. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

CRM operacyjny – narzędzie działające jako 'zbieracz' informacji o każdym kontakcie klienta z firmą. Działa na szczeblu sprzedaży, marketingu, reklamacji. Dzięki temu znane są możliwości finansowe klienta, uwagi, historia współpracy. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

CRM Analityczny – moduł, którego działanie polega na zbieraniu informacji o kliencie i umożliwienie, wyciąganie analitycznych wniosków, przez pracowników firmy. Dzięki temu można przykładowo prognozować przyszłościową współprace z klientem. CRM analityczny przydaje się podczas wyciągania wniosków z kampanii marketingowych i skutecznego ich poprawiania. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

CRM Komunikacyjny – ta część systemu polega na „łączeniu” pracownika firmy z określonym klientem, poprzez wybrane medium. Może mieć to związek z prowadzoną kampanią reklamową, powiadamianiem o płatnościach itp. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

CRM samoobsługowy – taki system CRM sam buduje swoją bazę wiedzy o kliencie na podstawie napływających informacji, tj.: połączenia telefoniczne, e-maile, faxy itp. Baza ta rozrasta sie w czasie. Przeważnie nie jest wymagane uzupełnianie danych w systemie przez pracowników firmy. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Deduplikacja danych – (Redundancja danych) mechanizm wyszukujący, informujący i łączący dane dotyczące np. jednego klienta. Mechanizm taki daje możliwość tworzenia listy rozbieżności, różnic i sposobu ich łączenia. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

E-sales - (E-sprzedaż) – czyli umożliwienie klientowi do dokonywania zakupów bez pomocy osób trzecich. Dane wprowadzone przez kupującego moga być wykorzystywane przez systemy CRM. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Electronic Data Interchange - EDI – jest to uzgodniony standard wymiany danych między różnymi systemami komputerowymi. Najczęściej spotykanym jest XML, np.: Płatnik - kedu UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Enterprise Application Integration - EAI – jest to sposób komunikowania się niezależnych programów między sobą i wymiany określonych informacji. Często służą do tego dodatkowe programy lub moduły o który zostało wzbogacone istniejące oprogamowanie. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Enterprise Resource Planning ERP - (Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa)- Klasa systemów informatycznych która składa się z wielu modułów zapewniających kompleksowe zarządzanie firmą. W skład tych modułów wchodzą przeważnie: sprzedaż, księgowość, kadry, płace, magazyn, CRM itp. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Front Office - rozwiązanie typu front office jest przeciwieństwem back office. W tym przypadku klient ma bezpośredni kontakt z częścią aplikacji zaliczaną do front-office. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Knowledge Management - (Zarządzanie Wiedzą) - CRM często zawiera moduł związany z “bazą wiedzy” pozwalający na analityczną naukę na podstawie podjętych już przez firmę działań. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Lead – nazwa przyszłego klienta Lead – nazwa przyszłego klienta. Jednostki która jest potencjalnie zainteresowana ofertą firmy. Wymagana jest analiza potrzeb i wymagań klienta. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Lead Management – moduł CRM pomagający analizować potrzeby klientów, którzy najprawdopodobniej zaczną współprace z firmą. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Middleware – to oprogramowanie pośrednie, które ułatwia komunikację między dwiema aplikacjami. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Opportunities - klienci którzy maja zidentyfikowaną potrzebę zakupu Opportunities - klienci którzy maja zidentyfikowaną potrzebę zakupu. Klient po wykonanej analizie potrzeb, z którym należy zacząć sprzedaż. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Partner Relationship Management PRM – (Zarządznie relacjami z partnerami) jest to filozofia zarządzania relacjami z partnerami np. przekazywanie praktyk sprzedaży, doświadczeń marketingowych, standardów obsługi klienta itp. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Sales Force Automation - oprogramowanie typu SFA automatyzuje pracę handlowców, przyspiesza wykonywanie pewnych operacji i wspomaga handlowca w codziennej pracy. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Supply Chain Management - SCM jest to wspomaganie dostaw towaru, surowców, usług itp. od dostawców. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008

Workflow - programy typu workflow to programy pracy grupowej i pomagają w śledzeniu i zarządzaniu wszystkich czynności w projekcie, od początku aż do zakończenia. Oprogramowanie automatycznie deleguje zdarzenia lub czynności do wykonania od jednego użytkownika do innego. UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008