Transport drogowy na Mazowszu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
Zmiany w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. OLSZTYN czerwiec 2012r Doskonalenie.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Prywatyzacja usług publicznych.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Ministerstwo Finansów
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych
radca prawny Jędrzej Klatka
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
BAZA ADRESOWA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
1Warszawa, 25 listopada 2013 r. BUDŻET WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA 2014 R. I PROGRAM OSTROŻNOŚCIOWY 25 listopada 2013 r. (poniedziałek)
Stan wdrażania PROW na Mazowszu Janina Ewa Orzełowska Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
„Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców i pracowników – Krajowy Fundusz Szkoleniowy i ustawa o ochronie miejsc pracy” Spotkanie na Brukselskiej w ramach.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Czy chcemy Mazowsza BIEDY?. Mazowsze DZIŚ powierzchnia: km2 wpływy z CIT: 1,24 mld zł podmioty gospodarcze: 725 tys.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej powstał w 1991 r. z inicjatywy ówczesnego Burmistrza Aleksandrowa Kujawskiego przy poparciu pozostałych W ójtów i Burmistrzów.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
Ocena propozycji podziału Województwa Mazowieckiego na podstawie projekcji sytuacji ekonomicznej wydzielonych województw - w latach dr Piotr.
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
Potencjalne konsekwencje wydzielenia regionu stołecznego Mazowsza dla wykonywania zadań samorządów wojewódzkich Paweł Swianiewicz Zakład Rozwoju i Polityki.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wałbrzych – Książ, grudzień 2015 dr inż. Elżbieta Berezowska Skarbnik Województwa Dolnośląskiego.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Ząbkowice Śląskie, 27 październik 2016 roku
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Kamieniec Ząbkowicki, 27 październik 2017 roku
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zakopane 25 października 2018
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Transport drogowy na Mazowszu Departament Nieruchomości i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Trochę statystyki … Obszar Mazowsza - 35 579 km² Liczba przewoźników, dla których Marszałek Województwa jest organem wydającym zezwolenie - 2018 r. - 151 szt. Liczba wydanych zezwoleń : stan na 30.06.2018 r. - 853 szt. stan na 15.08.2018 r. - 739 szt. Liczba zawartych umów na dopłaty do biletów ulgowych w 2017 r. - 156 szt. Kwota dopłat do biletów ulgowych w 2017 r. - 68 090 072,19 zł . KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Likwidacja połączeń 31 Czerwiec 2018r. całkowita likwidacja połączeń realizowanych przez PKS Ciechanów, PKS Ostrołęka i PKS Mińsk Mazowiecki należące do grupy Mobilis. 1 września 2018r. częściowa likwidacja (62) połączeń lokalnych realizowanych przez PKS Płock, należący do grupy Mobilis. Pozostałe 24 połączenia będę dalej realizowane. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Przyczyny likwidacji połączeń autobusowych konkurencja cenowa; obszerna siatka połączeń; wzrost liczby posiadaczy samochodów; spadek liczby pasażerów. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Transport indywidualny – północno zachodnia część Mazowsza Powiaty/miata na prawach powiatu sierpecki płocki gostyniński płoński Płock Razem/śred nio * Powierzchnia w km² 852 1 792 615 1 380 88 4 727 Gestość zaludnienia w osobach na km² 62 75 64 1383 329,2* Ludność (rok 2015) 52 980 111 038 45 992 88 270 121 731 420 011 Ludność (rok 2016) 52 721 111 170 45 682 87 903 121 295 418 771 Samochody osobowe zarejestrowane na 1000 ludności (lata) 2013 736 688 616 568 542 630* 2014 739 705 636 590 558 645,6 * 2015 760 731 657 611 576 667* 2016 782 758 686 638 595 692* Dynamika rejestracji aut rok do roku 0,41% 2,41% 3,14% 3,73% 2,87% 2,51%* 2,76% 3,56% 3,20% 3,44% 3,13% 3,22%* 2,81% 4,23% 3,19% 3,61%* Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych w roku 2015 40 265 81 170 30 215 53 933 70 116 275 700 Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych w roku 2016 41 228 84 267 31 338 56 082 72 171 285 085 średnia ilość samochodów osobowych zarejestrowanych na 1000 ludności w województwie mazowieckim wyniosła: w 2015 roku 593, w 2016 roku 621. Źródło: Statystyczne Vademecum Samorządowca, GUS, Warszawa, 2017. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Rozwiązania…. współfinansowanie publicznego transportu zbiorowego ze środków budżetu państwa; jasne przepisy prawa; możliwość finansowania tego obszaru z funduszy unijnych. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Obecne możliwości realizacji przewozów drogowych - przewozy komercyjne wykonywane przez przedsiębiorcę po uzyskaniu zezwolenia (ustawa o transporcie drogowym – dalej utd.), - przewozy o charakterze użyteczności publicznej wykonywane przez operatora publicznego transportu zbiorowego (ustawa o publicznym transporcie zbiorowym - dalej ptz.). KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Przewozy o charakterze użyteczności publicznej Zgodnie z aktualną ustawą o ptz. wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej na dzień dzisiejszy jest możliwe po zawarciu umowy z operatorem o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Wybór operatora 1) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych albo, 2) ustawa z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi 3) art. 22 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (organizator może bezpośrednio zawrzeć umowę o świadczenie usług w określonych przypadkach). KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Finansowanie przewozów użyteczności publicznej - pobieranie opłat w związku z realizacją usług (bilety); - przekazywanie operatorowi rekompensat; - udostępnienie operatorowi przez organizatora środków transportu. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Dopłaty do biletów ulgowych Zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego dopłaty do biletów ulgowych (ustawowych) w ramach przewozów o charakterze użyteczności publicznej na dzień dzisiejszy nie mogą być realizowane (do 31.12.2018 r.) tzn., że operator mający podpisaną umowę z organizatorem nie uzyska dopłaty z budżetu państwa. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Plany transportowe jako istotne narzędzie kształtowania systemu transportowego Plan transportowy ministra Plan transportowy województwa Plan transportowy powiatu ( powyżej 80 tyś. mieszkańców) Plan transportowy gminy (powyżej 50 tyś. mieszkańców) S Y S T E M spójny; całościowy; efektywny. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym - założenia projektu - zezwolenia na przewozy regularne osób oraz finansowanie biletów ulgowych z budżetu państwa pozostają na zasadach dotychczasowych do dnia 1 maja 2020 r. - organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, dostosują do dnia 31 grudnia 2018 r./31 stycznia 2019 r. obowiązujące na obszarze ich właściwości plany transportowe. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym - wątpliwości zgłaszane przez regionalnych organizatorów transportu drogowego Zmiana priorytetów wskazanych w planach transportowych; Obciążenie samorządów (zadaniowo i finansowo); Zwiększone koszty aktualizacji i opracowania planów transportowych; Nierealne terminy aktualizacji/opracowania planów transportowych; Brak wsparcia finansowego ze strony Państwa (założenie o udzieleniu pożyczki, bez możliwości umorzenia); KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 Zmiana definicji komunikacji miejskiej; Możliwe pozwy przeciwko samorządom; Brak uwzględniania przez Ministerstwo Infrastruktury uwag do projektu ustawy, zgłaszanych przez samorządy. KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Tomasz Lewandowski Zastępca Dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018