The Game Engine For Mobile
Czym jest Unity ? Środowisko przystosowane do tworzenia dwuwymiarowych i trójwymiarowych gier. Silnik graficzny
Do jakich platform się nadaje ?
Możliwości jakie oferuje ? Unity umożliwia tworzenie skryptów w języku C# i JavaScript, plików audio, oraz przedmiotów przydatnych w grafice na przykład tekstury lub materiały. Swoje dzieła można potem udostępniać a nawet sprzedawać w Asset store
Co może być obiektem ? W prostych dwuwymiarowych grach obiektami mogą być dwuwymiarowe rysunki typu np. png
Sterowani Sterowani musi być dopasowane do platformy. Na urządzeniach mobilnych zazwyczaj są to ekrany dotykowe dlatego środowisko umożliwia m.in. umieszczenie przycisków („Button”) i przypisanie im poszczególnych funkcji.
Dopasowanie Funkcja Anchor pozwala dopasować przyciski aby ustawiały w określonych miejscach w zależności od wielkości ekranu
Fizyka Jest to jedna z podstawowych części każdego silnika graficznego. Pozwala ona ustalić odziaływania między obiekty, i dzięki temu tworzyć przeszkody, wrogów, obiekty do manipulacji oraz wiele innych
Programy Główną częścią Unity są programy tworzone w C# lub JavaScript. Skrypty mogą być bezpośrednio przyłączone do obiektów , a ich fragmenty (np. metody) włączane przez inne obiekty. Pozwala to tworzyć prostą lub skomplikowaną mechanikę gier.
camera W każdej grze musi znajdować się co najmniej jedna kamera. Można „przyczepić” ją bezpośrednio do jakiegoś obiektu, lub ustalić jej ( lub ich ) ruch w mechanice gry.
Co potem Po ukończeniu gry należy jeszcze stworzyć jej wersje na wybraną platformę. O ile ma się na komputerze wymagane środowisko wystarczy wybrać kompilator (o ile wcześniej się go ściągnęło) i wcisnąć Build.
Źródła https://unity3d.com/unity/multiplatform https://forum.gamedev.pl/t/platformowa-gra-2d-w-unity5-na- urzadzenia-mobilne-android-ios-windows-phone/131 https://www.youtube.com/playlist?list=PLLH3mUGkfFCWCsGUfwLMn DWdkpQuqW3xa https://pl.wikipedia.org/wiki/Unity_%28silnik_gry%29
DZIĘKUJE