Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Advertisements

Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Podstawy systemu operacyjnego
Konfiguracja systemu Windows
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Metody pracy w ICIM Bezpośrednie Pośrednie.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Okienkowy system operacyjny
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Program Logomocja.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Obróbka obrazu w komputerze
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Komputerowe malowanki
Lekcje z komputerem, 2006.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
„Pilotażowe wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach” Zespół Szkół w Gardnie.
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Schemat przykładowej lekcji, podczas której uczniowie samodzielnie wykonali program – „horoskop”. Nauczyciel: Anna Noworzyn.
Sprawozdanie z „Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne” w Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie.
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Obróbka obrazu w komputerze
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dzień dobry! Mikołaj Lasek – Pan Wuefista. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy z uczniem podczas zajęć WF.
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
czyli wstęp do programowania
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Platforma LearningApps
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie Klasa 4a - integracyjna Prowadzący – mgr Aneta Wiśniecka

Na podstawie wybranych scenariuszy stworzonymi przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w ramach Programu „Mistrzowie Kodowania” finansowanego przez Samsung Electronics Polska, objętymi licencją CC-BY- SA „Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska”, zamieszczonymi na wiki.mistrzowiekodowania.pl

CELE GŁÓWNE potrafię programować potrafię kreatywnie rozwiązywać problemy za pomocą komputerów i robotów

INNOWACJA PEDAGOGICZNA JĘZYK PROGRAMOWANIA SCRATCH (2.0) ROBOTY PROGRAMOWALNE

Scratch (2.0)

DZIEWCZYNKI: CHŁOPCY: krótkie aplikacje za to barwne i z ozdobnikami zawiłe rozwiązania wyszukiwanie dodatkowych opcji

„Jeśli dotyka <kolor>, to …” W „minilabiryntach” puszczamy wodze fantacji i kombinujemy, co może się wydarzyć, gdy duszek wejdzie na kolorowe pole.

„Jeśli na brzegu, odbij się” Dwa przykłady zastosowania scenariusza "Akwarium 1. Zamiast standardowego tła dna morskiego śnieg, z uwagi na zimową wówczas aurę widoczną przez okna sali lekcyjnej.

„Jeśli na brzegu, odbij się” 2. Nietypowe podejście ucznia do pracy - najpierw wybiera sobie polecenia, które uzna że mogą mu być przydatne, układa je "luzem" w miejscu skryptów.

Niestandardowe rozwiązania Fascynujące było tworzenie nowych duszków, lub dodawanie ozdobników do postaci znajdujących się w bibliotece. Poniższe zdjęcie pokazują jeden z pomysłów, gdzie kot w labiryncie poruszał się w statku kosmicznym, a nie zwyczajnie biegał - jak nakazują standardy.

Fascynacja Zachwycamy się moliwością rysowania pisakiem duszka. Burza mózów uatrakcyjnia większość zajęć, pojawiają się coraz ciekawsze pomysły na to, co kot może narysować w aplikacji .

Nauka W wolnych chwilach uczniowie w kilkuosobowych grupach zaglądali na gotowe aplikacje i gry zamieszczone na scratch.mit.edu czerpiąc z nich inspirację do tworzenia własnych prac. Kliknięcie przycisku “Zajrzyj do środka” zawsze budziło wiele emocji, zwłaszcza ogrom użytych przez autora klocków.

Zrealizowane tematy

Roboty programowalne

Pierwsze spotkanie z Cyber robotem było nie lada wyzwaniem, niektórzy podjęli się samodzielnego złożenia robota z pojedynczych elementów.

Przed uruchomieniem robota (na zdj Przed uruchomieniem robota (na zdj. DOC) programujemy jego drogę w całości, co nie raz kończy się frustracją cyborga wołającego „moje sensory”   i śmiechem uczniów. Wielokrotnie dodatkowym utrudnieniem były celowo ustawione przeszkody.

Czerwcowe lekcje urozmaicił uczeń Emil Strządała, który zaprezentował swoim kolegom pracę z robotem spHero.