Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Wytyczne dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Katowice, 10.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
System ewaluacji NPR i NSRO
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Seminarium wewnętrzne IETU, 13 marzec Fundusze Europejskie UE Fundusze Strukturalne Fundusz Spójności.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
EFS w nowym okresie programowania
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Włocławski Obszar funkcjonalny
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Polskie Regiony Warunki dla skutecznej, efektywnej i partnerskiej realizacji działań rozwojowych Agnieszka Dawydzik Dyrektor Departamentu Koordynacji.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Partnerstwo: Forma zarządzania RPO WP Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Michał Glaser Dyrektor Biura Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Perspektywa Umowa partnerstwa Toruń, październik 2012 r. Dep. Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, kwiecień 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata w roku 2016 Warszawa, czerwiec 2017.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
Założenia RPO WM Konsultacje społeczne
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zmiana w punktacji kryterium merytorycznego nr 3 Załącznika 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań.
Zapis prezentacji:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020 Podzespół nr 4

Indykatywny zakres tematów Polityki Horyzontalne (zrównoważony rozwój, równość szans, zasada równości szans kobiet i mężczyzn) Koordynacja EFRR i EFS Instrumenty Inżynierii Finansowej Pomoc Publiczna Zintegrowane podejście terytorialne Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zrównoważony rozwój Przez zrównoważony rozwój rozumie się możliwość zaspokojenia potrzeb rozwojowych obecnej generacji bez naruszania zdolności do zaspokajania potrzeb rozwojowych przyszłych pokoleń. Stosowanie zasady zrównoważonego rozwoju oznacza, że dążenie do rozwoju społeczno-gospodarczego nie odbywa się kosztem naruszenia równowagi w przyrodzie, a dodatkowo sprzyja przetrwaniu jej zasobów. Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zrównoważony rozwój niskoemisyjną, konkurencyjną i oszczędnie korzystającą z zasobów naturalnych gospodarkę, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, ekoinnowacyjność, edukację konsumencką, inteligentne sieci energetyczne, ochronę środowiska i działania zapobiegające utracie bioróżnorodności Zrównoważony rozwój to także jeden z trzech priorytetów unijnej Strategii Europa 2020. Na potrzeby tego dokumentu rozwój zrównoważony został zdefiniowany jako wspieranie gospodarki efektywniej korzystającej z zasobów, bardziej przyjaznej środowisku i bardziej konkurencyjnej. Zrównoważony rozwój poprzez pryzmat Strategii Europa 2020 oznacza przede wszystkim: Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zrównoważony rozwój Zasada zrównoważonego rozwoju będzie realizowana również poprzez włączenie zagadnień z nią związanych do kształcenia i szkoleń współfinansowanych ze środków EFS. „użytkownik płaci”. „zanieczyszczający płaci” Zasada zrównoważonego rozwoju będzie realizowana w odniesieniu do działań skierowanych na finansowanie infrastruktury poprzez stosowanie zasad: Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zrównoważony rozwój Analiza poszczególnych osi priorytetowych pod względem wypełnienia zasady zrównoważonego rozwoju Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zasada równości szans i zasada równości szans kobiet i mężczyzn Instytucja Zarządzająca RPO WM zapewni, że zasada równości szans będzie przestrzegana na każdym z etapów realizacji Programu. Jednym z priorytetowych kierunków interwencji EFS, odpowiadającym bezpośrednio na wyzwania wynikające z zasady równości szans jest wsparcie osób dyskryminowanych – defaworyzowanych w dostępie do rynku pracy, w zwiększaniu stopnia ich przygotowania zawodowego oraz poprawy zdolności do uzyskania zatrudnienia. Zasada równości szans kobiet i mężczyzn będzie wdrażana na każdym etapie realizacji RPO WM. Na etapie programowania pod uwagę wzięta została m.in. odmienna sytuacja kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Warszawa, 27 grudnia 2018

Polityki horyzontalne – zasada równości szans i zasada równości szans kobiet i mężczyzn Analiza poszczególnych osi priorytetowych pod względem wypełnienia zasad polityki równości szans i polityki równości szans kobiet i mężczyzn Warszawa, 27 grudnia 2018

Zintegrowanie EFS i EFRR w poszczególnych osiach priorytetowych Koordynacja EFRR i EFS Zintegrowanie EFS i EFRR w poszczególnych osiach priorytetowych Warszawa, 27 grudnia 2018

Instrumenty Inżynierii Finansowej Analiza sposobu ujęcia IIF w RPO WM Przygotowanie instrumentów wsparcia do typów projektów: - grant - IF (np. pożyczka, poręczenie) mieszane Warszawa, 27 grudnia 2018

Analiza rozwiązań dot. ZIT dla OMW Wymiar terytorialny Analiza spójności propozycji zastosowania wymiaru terytorialnego w poszczególnych osiach priorytetowych Analiza rozwiązań dot. ZIT dla OMW Dwa najbardziej istotne aspekty wdrożenia mechanizmu ZIT: Liczba ZIT i zasięg terytorialny, tzn. ustalenie możliwości wdrożenia tego modelu poza OMW, a także przyjęcie kryteriów wyboru obszaru funkcjonalnego miasta (MRR). Zakres przekazania przez IZ przynajmniej części swoich kompetencji na poziom partnerstwa, które powstało w celu realizacji ZIT oraz Ocena efektywności wdrożenia ZIT poza OWM, w relacji do możliwości wsparcia ze środków rezerwy programowej terytorialnego ukierunkowania interwencji programów operacyjnych do celów odnoszących się do OSI – koncentracji terytorialnej środków WRS (50% środków rezerwy może uzupełnić alokację zarówno krajowych, jak i regionalnych programów operacyjnych) Zgodnie z zapisami dokumentu MRR pt. „Zasady uwzględniania wymiaru miejskiego polityki spójności, w tym realizacja Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (wersja z dnia 4 stycznia 2013 r.), warunkiem obligatoryjnym realizacji ZIT są: przygotowanie Programu działań ZIT; zawiązanie zinstytucjonalizowanej formy partnerstwa (powołanie Związku ZIT); posiadanie odpowiedniej zdolności instytucjonalnej; podpisanie porozumienia do realizacji ZIT w województwie pomiędzy Związkiem ZIT, a IZ. MRR definiuje jako warunek fakultatywny: przygotowanie strategii rozwoju obszaru funkcjonalnego miasta. Warszawa, 27 grudnia 2018

Pomoc Publiczna Analiza poszczególnych osi priorytetowych pod kątem występowanie pomocy publicznej. Analiza projektów dokumentów dot. pomocy publicznej i demininis po roku 2014 Warszawa, 27 grudnia 2018

Instrumenty Inżynierii Finansowej i Wymiar terytorialny. Tematyka spotkań 11 kwietnia w godz. 9:00-12:00 Instrumenty Inżynierii Finansowej i Wymiar terytorialny. Warszawa, 27 grudnia 2018

Dziękuję za uwagę. Katarzyna Kęsicka Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich, Biuro Programów Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego Al. Solidarności 61, Warszawa 03-402 tel. (22) 59 79 797 e-mail:katarzyna.kesicka@mazovia.pl Warszawa, 28 marca 2013