Najważniejsze propozycje zmian w trybie renegocjacji 2018 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Dofinansowanie UE [PLN]
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
1. Opis koncepcji kreatywnej kampanii szerokiego zasięgu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Renegocjacje Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, grudzień 2017 r.   
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
dla aktywnych rodziców
Najważniejsze propozycje zmian w trybie renegocjacji 2018 r.
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Postęp wdrażania RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Stan realizacji RPO WM wg stanu na r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wdrażanie instrumentu ZIT BTOF
Zapis prezentacji:

Najważniejsze propozycje zmian w trybie renegocjacji 2018 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Najważniejsze propozycje zmian w trybie renegocjacji 2018 r.

OP I - Wykorzystanie działalności badawczo-rozwojowej w gospodarce Główne zmiany Dopuszczenie możliwości finansowania projektów zgodnych z celami interwencji, które posiadają certyfikat Seal of Excellence Rezygnacja z realizacji projektu pozakonkursowego Samorządu Województwa Mazowieckiego dot. rozwoju regionalnego systemu innowacji Wyodrębnienie w ramach typów projektów instrumentu - Bon na innowacje, dedykowanego rozpoczęciu działalności badawczo-rozwojowej

OP I - Wykorzystanie działalności badawczo-rozwojowej w gospodarce Realokacja Przesunięcie środków między priorytetami inwestycyjnymi z PI 1b do PI 1a (5 588 138 EUR) Utworzenie Kategorii Interwencji 002 Procesy badawcze i innowacyjne w dużych przedsiębiorstwach z alokacją 7 000 000 EUR

OP I - Wykorzystanie działalności badawczo-rozwojowej w gospodarce Wskaźniki Ramy wykonania: Inwestycje prywatne uzupełniające wsparcie publiczne dla przedsiębiorstw (dotacje): - zmniejszenie celu końcowego o ok. 4% z uwagi na przesunięcie części środków z PI 1b do PI 1a Wskaźnik finansowy (2018) – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - Zmniejszenie o ok. 43% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz na uwarunkowania niezależne od IZ

OP II - Wzrost e-potencjału Mazowsza Główne zmiany Dopuszczenie realizacji projektu pozakonkursowego E-zdrowie dla Mazowsza 2 Dopuszczenie realizacji projektu pozakonkursowego dot. kompleksowego monitoringu energii Dopuszczenie realizacji projektów konkursowych wynikających ze Strategii ZIT WOF Rozszerzenie grupy beneficjentów o kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych

OP II - Wzrost e-potencjału Mazowsza Wskaźniki Ramy wykonania: Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 3 Uelastycznienie wskaźnika oraz podniesienie wartości 2018/2023 z uwagi na dużo niższy koszt jednostkowy usług Wskaźnik finansowy (2018) – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - Zwiększenie o ok. 56% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz na uwarunkowania niezależne od IZ

OP III - Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Główne zmiany Dopuszczenie realizacji projektu pozakonkursowego dot. optymalizacji wykorzystania instrumentów finansowych oraz wsparcie przy ich dystrybucji Usuniecie zapisów dopuszczających realizację projektu pozakonkursowego przez ZIT WOF dot. internacjonalizacji Dopuszczenie realizacji projektu pozakonkursowego dot. promocji gospodarki Mazowsza w oparciu o wiodące branże w województwie mazowieckim Dopuszczenie możliwości finansowania projektów zgodnych z celami interwencji, które posiadają certyfikat Seal of Excellence

OP III - Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Realokacja Przesunięcie środków z typu projektu: Uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych do działań wspierających energetykę (17 000 000 EUR) W ramach ZIT: Przesunięcie środków z typu projektu: Uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych do działań wspierających P&R i ścieżki rowerowe (11 346 155 EUR) Przesunięcie środków z typu projektu: Internacjonalizacja do działań wspierających P&R i ścieżki rowerowe (5 680 606 EUR)

OP III - Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Wskaźniki Ramy wykonania: Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie (2018): - zmniejszenie o ok. 64% z uwagi na przesunięcie części środków oraz uwarunkowania niezależne od IZ Wskaźnik finansowy – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - Zmniejszenie o ok. 30% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje

OP IV - Przejście na gospodarkę niskoemisyjną Główne zmiany Poszerzenie katalogu beneficjentów o : kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych dostawcy usług energetycznych (ESCO) spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, TBS-y Podkreślenie możliwości wsparcia termomodernizacji budynków jednorodzinnych Nadanie priorytetu rozwojowi mobilności miejskiej Modernizacja źródeł ciepła – usuniecie konieczności zasilania kilku budynków z modernizowanego źródła ciepła Rezygnacja z finansowania sieci ciepłowniczych i chłodniczych

OP IV - Przejście na gospodarkę niskoemisyjną Realokacja Podniesienie alokacji na wsparcie OZE (4 668 049 EUR), termomodernizacji (44 919 522 EUR) oraz mobilności miejskiej (26 700 782) i ze środków dotyczących sieci ciepłowniczych i chłodniczych (20 000 000 EUR) Przeniesienie środków z Instrumentów Finansowych (OZE) na dotacje (6 500 000 EUR) Zwiększenie środków w ramach ZIT o kwotę 17 026 761 EUR

OP IV - Przejście na gospodarkę niskoemisyjną Wskaźniki Ramy wykonania: Zwiększenie wartości 2018 i 2023 z uwagi na wzrost alokacji Wskaźnik finansowy – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018) - Zmniejszenie o ok. 6% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje Usunięcie wskaźnika „Długość sieci ciepłowniczej”

OP V - Gospodarka przyjazna środowisku Główne zmiany Dodanie do listy potencjalnych beneficjentów „państwowej osoby prawnej” ze względu na zmiany ustawy Prawo wodne Dostosowanie do zapisów w Krajowym Planie Gospodarki odpadami 2022 Umożliwienie finasowania PSZOK niezależnie od etapu przygotowania WPGO Dopuszczenie realizacji projektu pozakonkursowego dla projektów Wód Polskich Zastąpienie limitu procentowego limitem kwotowym na wsparcie OSP

OP V - Gospodarka przyjazna środowisku Realokacja Realokacja środków z typu projektu: Syreny alarmowe na wsparcie termomodernizacji (1 984 454 EUR) Realokacja środków z typu projektu: PSZOK na wsparcie kultury (1 594 341 EUR) oraz termomodernizacji (5 501 957 EUR) Realokacja środków z typu projektu: RIPOK na wsparcie bioróżnorodności (1 500 000 EUR) oraz kultury (9 646 146 EUR)

OP V - Gospodarka przyjazna środowisku Wskaźniki Ramy wykonania: Liczba wspartych Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych - Rezygnacja ze wskaźnika z uwagi na zmniejszenie alokacji Wskaźnik finansowy – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - Zmniejszenie o ok. 43% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje.

OP VI - Jakość życia Główne zmiany Sprecyzowanie, że przez opiekę długoterminową o charakterze opiekuńczo – pobytowym należy rozumieć Domy Pomocy Społecznej

OP VI - Jakość życia Realokacja Zwiększanie alokacji dla zdrowia poprzez przesuniecie środków z dróg wojewódzkich (14 000 000 EUR) Zwiększanie alokacji dla rewitalizacji poprzez przesuniecie środków z dróg wojewódzkich 6 000 000 EUR)

OP VI - Jakość życia Wskaźniki Ramy wykonania: Liczba podpisanych umów na wsparcie podmiotów leczniczych Dodanie nowego wskaźnika ram wykonania w postaci KEW Liczba wspartych podmiotów leczniczych Dodanie nowego wskaźnika ram wykonania Wskaźnik finansowy – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - Zmniejszenie o ok. 11% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje

OP VII - Rozwój regionalnego systemu transportowego Główne zmiany Zastąpienie limitu procentowego limitem kwotowym na wsparcie dróg lokalnych

OP VII - Rozwój regionalnego systemu transportowego Realokacja Realokacja środków z typu projektu: drogi wojewódzkie na wsparcie: - infrastruktury ochrony zdrowie (14 000 000 EUR) rewitalizacji (6 000 000 EUR) energetyka (36 175 181 EUR)

OP VII - Rozwój regionalnego systemu transportowego Wskaźniki Ramy wykonania: Całkowita długość przebudowanych lub zmodernizowanych dróg dodanie nowego wskaźnika ram wykonania Wskaźnik finansowy – CAŁKOWITA KWOTA CERTYFIKOWANYCH WYDATKÓW KWALIFIKOWALNYCH [EUR] (2018): - zmniejszenie o ok. 36% z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje

OP VIII - Rozwój rynku pracy Główne zmiany Zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa rozszerzono grupy docelowe w następujący sposób: w PI 8i interwencja będzie adresowana również do bezrobotnych mężczyzn w wieku 30-49 w związku ze zmianą sytuacji na rynku pracy w PI 8iv interwencja będzie adresowana również do osób pracujących, które dzięki wsparciu w zakresie korzystania z opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 utrzymają zatrudnienie

OP VIII - Rozwój rynku pracy Realokacja W związku z dużym niedoborem miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3: zwiększono alokację w PI 8 iv Równość mężczyzn i kobiet we wszystkich dziedzinach, w tym dostęp do zatrudnienia, rozwój kariery, godzenie życia zawodowego i prywatnego oraz promowanie równości wynagrodzeń za taką samą pracę - Działanie 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 o kwotę 2 817 000 EUR

OP VIII - Rozwój rynku pracy Wskaźniki W związku z błędnym wyliczeniem kosztów jednostkowych oraz planowaną realokacją środków w dotychczasowej wersji RPO WM 2014-2020 ustalono nowe wartości wskaźników produktu w Pi 8iv mianowicie: Liczba utworzonych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – 3 004 szt. Liczba osób opiekujących się dziećmi w wieku do lat 3 objętych wsparciem w programie – 3 034 osób (zakłada się rotację dzieci na utworzonych miejscach opieki) Zmodyfikowano nazwę wskaźnika rezultatu bezpośredniego w PI 8 IV uwzględniając rozszerzenie grupy docelowej, mianowicie: Liczba osób, które powróciły na rynek pracy lub utrzymały zatrudnienie po przerwie związanej z urodzeniem/wychowaniem dziecka, po opuszczeniu programu Zwiększono o ok. 2% cel końcowy (2023) dla wskaźnika finansowego - w związku z realokacją środków z PI 10iii na 8iv

OP IX - Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem Główne zmiany Zrezygnowano z zapisów dotyczących profilowania osób bezrobotnych i odniesień do Programu Aktywizacja i Integracja (PAI) Dostosowano zapisy nazw typu operacji w PI 9i w zakresie stosowania trybu pozakonkursowego naboru projektów realizowanych we współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej Przeformułowano zapis w PI 9i dotyczący istoty demarkacji między CT8 a CT9 Uelastyczniono zapisy umożliwiające realizację szerokiego katalogu programów zdrowotnych Dodano zapis umożliwiający finansowanie działań informacyjno – promocyjnych w ramach programów zdrowotnych

OP IX - Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem Realokacja Zwiększenie alokacji w Działaniu 9.3 „Rozwój ekonomii społecznej” o kwotę 533 372 EUR w wyniku realokacji środków z Działania 10.2 „Upowszechnianie kompetencji kluczowych wśród osób dorosłych” - na dotacje na tworzenie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych i wsparcie pomostowe

OP IX - Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem Wskaźniki Usunięcie wskaźnika Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy, uczestniczących w kształceniu lub szkoleniu, zdobywających kwalifikacje, pracujących (łącznie z pracującymi na własny rachunek) po opuszczeniu programu – w PI9iv nie przewidziano operacji, mających na celu działania aktywizujące grupę docelową do której mają należeć osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym Zmiana rodzaju miary dla wartości docelowej wskaźnika „Liczba wspartych w programie miejsc świadczenia usług społecznych istniejących po zakończeniu projektu” z 80% na 2 331 szt.– brak możliwości monitorowania wskaźnika w wartości procentowej Zmiana wartości wskaźnika finansowego objętego ramami wykonania na 2018 r.- suma całkowitej kwoty certyfikowanych wydatków kwalifikowalnych na 2018 r. dla OP IX zmniejszona o 16,17 % zgodnie z metodologią, uzgodnioną z DG EMPL Zmniejszenie wskaźnika produktu w ramach wykonania Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie proporcjonalnie do proponowanego obniżenia wskaźnika finansowego - 16,17% Zmniejszenie o ok. 16% celu pośredniego dla wskaźnika finansowego z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje

OP X - Edukacja dla rozwoju regionu Główne zmiany Rezygnacja z zapisu o szczególnym wsparciu dzieci 3-4 letnich (w związku ze zmianą w UP, która zakłada wsparcie dzieci w wieku przedszkolnym) Zmiana brzmienia celu szczegółowego dla PI 10i w związku z aktualizacją katalogu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych (zgodnie z UP) oraz wprowadzeniem preferencji dla wsparcia uczniów i szkół ze specjalnymi i największymi potrzebami edukacyjnymi (kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne: matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy) Dostosowano zapisy dotyczące typów szkół możliwych do objęcia wsparciem w OP X zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, w tym uzupełniono zapisy o postanowienia dotyczące wsparcia szkół gimnazjalnych bądź podmiotów powstałych w wyniku ich likwidacji/przekształcenia w okresie wygaszania ich działalności tj. w związku z reformą ustroju szkolnego wsparcie dotyczyć będzie szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych, a do dnia 1 września 2019 r. również gimnazjów Usunięto szkoły prowadzące kształcenie zawodowe z katalogu grupy docelowej PI 10i Wprowadzono kompleksowe programy kształcenia praktycznego w miejscu pracy. W zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego uwzględniono funkcjonujące na podstawie reformy ustroju szkolnego klasy 7-8 szkół podstawowych - w katalogu przedsięwzięć dla PI 10iv dodano działania ukierunkowane na wsparcie kompetencji kluczowych i umjejetności uniwersalnych uczniów szkół zawodowych

OP X - Edukacja dla rozwoju regionu Realokacja Zmniejszenie alokacji dla Działania 10.2 „Upowszechnianie kompetencji kluczowych wśród osób dorosłych” o 3.350.372 EUR EFS - realokacja do PI 8iv (2.817.000 EUR EFS) oraz do PI 9v (533.372 EUR EFS)

OP X - Edukacja dla rozwoju regionu Wskaźniki zmiana wartości wskaźnika finansowego objętego ramami wykonania - suma całkowitej kwoty certyfikowanych wydatków kwalifikowalnych na 2018 r. dla OP IX i X zmniejszona o 16,17 % zgodnie z metodologią, uzgodnioną z DG EMPL zmniejszenie wskaźnika produktu w ramach wykonania Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy proporcjonalnie do proponowanego obniżenia wskaźnika finansowego - 16,17%, zgodnie z metodologią uzgodnioną z KE zmniejszenie o ok. 16% celu pośredniego dla wskaźnika finansowego z uwagi na zmianę metodologii n+3 oraz realokacje

PROCES RENEGOCJACJI ZMIAN RPO WM 2014-2020

Dziękuję za uwagę. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie Al. Solidarności 61 03-402 Warszawa dsrr@mazovia.pl