ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 IM. TADEUSZA.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Dualne kształcenie zawodowe
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH UL. SZKOLNA 4 82-550 PRABUTY TEL/FAX (055)2782040 e-mail: zspp@zspprabuty.pl www.zspprabuty.pl   PODSUMOWANIE PROJEKTU pn. „Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia – większe możliwości” Projekt realizowany jest na zasadach PROGRAMU Erasmus + ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”. Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w 100%

CEL PROJEKTU poznanie realiów i wymagań europejskiego rynku pracy; podniesienie kompetencji społecznych i zawodowych, tj.: zdobycie nowych i utrwalenie posiadanych umiejętności praktycznych; poznanie nowych technik, technologii, a także trendów; sprawdzenie umiejętności zawodowych

PARTNER Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH to niemiecka firma założona w 1997 r. pełniąca rolę organizacji przyjmującej w ramach mobilnościowych programów unijnych. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Schkeuditz, oddalonej o 16 km od saksońskiego Lipska. Firma specjalizuje się w organizacji stażów dla uczniów szkół technicznych i zawodowych oraz wyjazdów szkoleniowych kadry kształcącej z działu kształcenia zawodowego lub ogólnego. Vitalis współpracuje z ponad 200 małymi i średnimi przedsiębiorstwami w rejonie Lipska i Halle. Pozwoliło to na przeprowadzenie w przeciągu minionych 17 lat wielu udanych praktyk, jak i programów bazujących na wymianie doświadczeń pomiędzy pracownikami instytucji zajmujących się edukacją. VITALIS w ramach współpracy zapewnia zakwaterowanie, wyżywienie oraz lokalny transport, opiekę i doradztwo podczas pobytu w Niemczech. Organizuje zajęcia opisane w projekcie. Znajduje pracodawców zapewniając miejsca praktyk zgodnie z sektorami i celami programu, a także programu ustalonego we współpracy z organizacją wysyłającą. Dla uczestników prowadzi zajęcia kulturowe. Pomaga w ocenie, monitoringu i walidacji efektów projektu.

ORGANIZACJA PROJEKTU Przy realizacji projektu zaangażowanych było 11 pracowników szkoły 1. Nad całością realizacji projektu czuwał Dyrektor Szkoły, który podpisując umowy i inne dokumenty miał głos decydujący w rozwiązywaniu sytuacji trudnych; 2. 3 nauczycieli stanowiących zespół, który opracował projekt; 3. koordynator, który odpowiadał za zarządzanie projektem; 4. 1 osoba odpowiedzialna za obsługę księgową i płatności; 5. 3 nauczycieli prowadzących zajęcia przygotowujące do wyjazdu na staż; 6. 2 nauczycieli pełniących rolę opiekunów podczas stażu w Niemczech.

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU Harmonogram realizacji projektu zakładał: ogłoszenie informacji o programie i projekcie; zakup materiałów i pomocy dydaktycznych niezbędnych przy realizacji projektu, rezerwację autokaru oraz polis ubezpieczeniowych; przygotowanie dokumentacji projektu, podpisanie stosownych porozumień przeprowadzenie kwalifikacyjnego testu z języka niemieckiego oraz rekrutację uczestników;

przygotowanie językowe, kulturowe oraz społeczne; realizację 2-tygodniowego stażu w Niemczech, w tym udział w wycieczkach; kontakty monitorujące, walidację i ewaluację projektu (przeprowadzenie ankiet i wywiadów, analizę dokumentów, obserwacje, upowszechnienie informacji o rezultatach realizowanego projektu); rozliczenie projektu i złożenie raportu końcowego w Narodowej Agencji.

UCZESTNICY PROJEKTU Uczestnikami projektu było łącznie 37 uczniów w tym 34 z klasy II i 3 z klasy I Technik informatyk Technik pojazdów samochodowych Technik handlowiec

REKRUTACJA ocena z zachowania wyniki w nauce z przedmiotów zawodowych wynik testu kwalifikacyjnego z języka niemieckiego frekwencja na zajęciach Główne kryteria Kryteria naboru promowały równość szans między mężczyznami i kobietami, nie sugerowały się przynależnością rasową, etniczną, wyznaniem i orientacją seksualną.

PRZYGOTOWANIE 20 godzinny kurs języka niemieckiego; Przed wyjazdem uczniowie wzięli udział w zajęciach, których celem było odpowiednie przygotowanie pedagogiczne, kulturowe oraz językowe:   20 godzinny kurs języka niemieckiego; 10 godzinne warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej służące rozwojowi osobistemu i świadomości międzykulturowej. 10 godzinne warsztaty z doradztwa zawodowego służące umiejętności planowania własnej kariery zawodowej i wzrostu świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz zwiększające kompetencje społeczne mające na celu przygotowanie młodzieży do pierwszego w życiu wyjazdu za granicę.

WSPRACIE ORGANIZACYJNE DLA UCZESTNIKÓW PROJETU Wszelkie koszty związane z organizacją stażu pokryte zostały z funduszy europejskich, a dotyczyły one: tzw. kieszonkowego, ubezpieczenia, kosztów podróży, biletów komunikacji miejskiej, zakwaterowania, wyżywienia, organizowanych wycieczek, zakupu odzieży ochronnej, obuwia oraz teczek konferencyjnych wyposażonych w materiały biurowe oraz pamięć USB i kartę SD. Ponadto szkoła, dla uczniów i ich rodziców, zorganizowała spotkanie informacyjne, podczas którego zostały przekazane niezbędne informacje i szczegóły dotyczące pobytu młodzieży za granicą, m.in.: adresy, telefony kontaktowe i alarmowe. Vitalis wyznaczyła opiekuna, który odpowiadał za: przywitanie grupy tuż po przyjeździe, pokazanie grupie miejsc użyteczności publicznej oraz centrum miasta, przedstawienie uczestnikom zakładów, w których odbędą praktyki zawodowe, organizowanie spotkań monitorujących.

Podczas 2-tygodniowego stażu w niemieckich przedsiębiorstwach uczniami opiekowało się dwóch nauczycieli z Zespołu Szkół Ponadgimnajalnych w Prabutach Mirosław Papis i Bernard Reks oraz przedstawiciel organizacji przyjmującej Małgorzata Worona. TERMIN STAŻU: 27.08.2017 - 09.09.2017

Nabyte przez uczniów umiejętności zostały uznane i potwierdzone przez: Certyfikat FRSE Certyfikat potwierdzający udział w projekcie Certyfikat odbytego stażu Europass Mobilność ECVET Szkolny Certyfikat odbytego stażu oraz szkolenia językowego

A.18. Prowadzenie sprzedaży; WALIDACJA Walidacji nabytych umiejętności dokonali przedstawiciele zakładów, w których uczniowie odbywali staż przy współpracy z opiekunem ze strony niemieckiej. Ocena została wystawiona w oparciu o następujące kryteria:   przestrzeganie zasad bhp ; umiejetność płynnego i efektywnego używania języka niemeickiego; organizacja miejsca pracy; umiejętność pracy w zespole; posiadana wiedza w zakresie poszczególnych kwalifikacji w danym zawodzie: Technik handlowiec A.18. Prowadzenie sprzedaży; Technik informatyk E.13. Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie nimi; Technik pojazdów samochodowych M.12. Diagnozowanie i naprawa zespołów i podzeespołów pojazdów samochodowych.

KorzyŚci Uzyskane Certyfikaty potwierdzają, że uczestnik stażu:   zdobył umiejetność komunikacji , współpracy, asertywności, zaradności i odporności na stres; pracując w środowisku międzynarodowym zwiększył świadomość i umiejętność użycia języka obcego; zdobył już doświadczenie, na które większość pracodawców w przypadku rekrutacji zwraca szczególną uwagę; uczestnictwo w stażu, w firmie zlokalizowanej w innym kraju jest wiec bardzo mocnym punktem w CV

monitoring Uczniowie wyjechali za granicę pod opieką dwóch nauczycieli z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Prabutach. Zadaniem opiekunów było towarzyszenie młodzieży podczas całego pobytu w Niemczech oraz kontrolowanie realizacji programu praktyk. Vitalis wyznaczył opiekuna, który odpowiadał za realizację założeń projektu ustaloną w umowie – porozumieniu zawartym między szkołą a organizacją pośredniczącą. Polscy opiekunowie oraz opiekun z Vitalis na bieżąco monitorowali przebieg praktyk, warunki pobytu, służyli pomocą w komunikacji, sytuacjach kryzysowych, organizowali czas wolny uczniom. Projekt przewidywał kontakty monitorujące z opiekunem VITALIS w Niemczech.   Ponadto, koordynator monitorował realizację projektu przez stały kontakt mailowy i telefoniczny z opiekunami grupy i analizę dokumentacji projektowej.

ewaluacja Proces ewaluacji bazował na:   analizie ankiet przeprowadzonych wśród uczestników stażu po powrocie z Niemiec; wywiadach z opiekunami uczniów; analizie Dzienniczków Stażu prowadzonych przez uczniów; obserwacji zajęć i wywiadów z uczniami w czasie stażu, - analizie certyfikatów uzyskanych przez uczniów; analizie raportów uczestników, opiekunów i partnera zagranicznego.

Ocena stażu, na podstawie wypełnionych przez uczestników ankiet wykazała, że praktyki zagraniczne w blisko 100% spełniły ich oczekiwania. Ankietowani dobrze ocenili realizację działań. Wskazali wysoki poziom zadowolenia z decyzji o uczestnictwie w projekcie. Staż poszerzył ich umiejętności zawodowe, komunikowania się w języku obcym oraz przyczynił się do rozwoju osobistego. Równie wysoko oceniono poziom bezpieczeństwa, atmosferę podczas pobytu za granicą i pomoc opiekunów ze szkoły. Warunki bytowe zostały ocenione na poziomie wystarczającym. Wszyscy ankietowani są zdania, że szkoła powinna uczestniczyć w programach współpracy międzynarodowej i chętnie poleciliby udział innym uczniom w podobnym projekcie. Wszystkim uczestnikom szkolące zakłady przyznały celujące oceny za odbyty staż.

Ocena projektu Ewaluacja wykazała, że zakładane cele zostały osiągnięte, a rezultaty szkolenia zawodowego i językowego przyniosły efekt satysfakcjonujący. Wyniki przeprowadzonej ankiety dowiodły, że realizowany projekt zakończył się sukcesem. Uczestnicy projektu poszerzyli swoje umiejętności o kompetencje społeczne, w tym uczyli się pracy w zespole, radzenia sobie w sytuacjach stresowych i kryzysowych, odpowiedzialności, oceniania panujących stosunków w grupie i umiejętnego organizowania czasu. Zajęcia prowadzone w języku angielskim i niemieckim oraz kontakty z mieszkańcami były doskonałą okazją do doskonalenia języka konwersacji. Zagraniczne staże stanowią zatem innowacyjne rozwiązanie edukacyjne, w wyniku którego uczniowie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, według nowoczesnych standardów, zwiększając tym samym szanse na przyszłe zatrudnienie. Nabyte za granicą nowe doświadczenia zawodowe, wynikające z różnic ekonomicznych, językowych i kulturowych, w przyszłości, powinny przełożyć się na łatwość adaptacji do warunków życia i pracy w krajach UE.

Całkowity koszt projektu 257 240,69 PLN