Akcja „Stop przemocy” Wicek Butscher

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Advertisements

Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak sobie z nim radzić ?.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I KLIMAT SPOŁECZNY W POLSKICH SZKOŁACH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Dzień Ochrony Praw Dziecka, zwany również Dniem Konwencji o Prawach Dziecka, obchodzony jest 20 listopada - w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
18 PRZYKAZA Ń MARII MONTESSORI Maria Montessori (1870 – 1952) – włoska lekarka i pedagog, twórczyni systemu wychowania dzieci zwanego Metodą Montessori.
STOP PRZEMOCY I AGRESJI.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
DEPRESJA.
CYBERPRZEMOC.
Aktywny RODZIC.
PRZEMOC I ZACHOWANIA AGRESYWNE
CYBERPRZEMOC Cyberprzemoc – to prześladowanie dręczenie
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
CYBERPRZEMOCY Michał Szyszkiewicz Klasa IV b.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Ruch to zdrowie.
Koniczyna Bartek Pulpet I rodzina Danuta Zawadzka
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
HEJT!.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
CyberPrzemoc                                                                                          Julia  saik.
PRZEMOC I AGRESJA.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Moje szczęście.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Metoda projektu.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
6-LATEK W SZKOLE.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Bezpieczeństwo w sieci
Program profilaktyczno-wychowawczy
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Wykonała Milena Fiedorowicz
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Przemoc rówieśnicza w szkole
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Jak lider radzi sobie z krytyką?.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Cyberprzemoc jako forma przemocy rówieśniczej.
Zapis prezentacji:

Akcja „Stop przemocy” Wicek Butscher Chciałbym opowiedzieć o przemocy i jak ważne jest aby jej przeciwdziałać

Przezwyciężanie przemocy Agresja czy przemoc Rodzaje przemocy Role Przezwyciężanie przemocy Źródła Aby przybliżyć chciałbym opowiedzieć o…

Agresja czy przemoc Wróć Agresja Przemoc Zachowanie Proces Względna równowaga sił Znacząca przewaga sprawcy Incydentalność Długotrwałość Brak cyklicznych zachowań Cykliczność wydarzeń Brak znaczących ról Usztywnione role Wróć

Przewaga sprawcy Może być: Liczebna Fizyczna Psychiczna Wróć

Rodzaje przemocy Fizyczna Werbalna Relacyjna Cyberprzemoc Wróć

Przemoc Fizyczna Bicie, drapanie, plucie, kopanie, szarpanie ofiary, wymuszanie pieniędzy. Niszczenie, zabieranie przedmiotów należących do ofiary. Wróć

Przemoc Werbalna Nadawanie niechcianych przezwisk. Dogadywanie. Obrażanie. Ośmieszanie. Plotki. Wróć

Przemoc Relacyjna Wykluczanie z grupy. Ignorowanie. Oddalanie się, gdy ofiara się zbliża. Wróć

Wysyłając e-maile i SMS-y o obraźliwej treści Cyberprzemoc Wysyłając e-maile i SMS-y o obraźliwej treści I HATE U Wróć

ROLE Sprawca Ofiara Świadek Wróć

Sprawca To ktoś, kto czerpie korzyści z dokuczania (czuje się lepszy, ważniejszy, bardziej poważany w grupie). Brak reakcji otoczenia sprawia, że nie czuje się odpowiedzialny za własne zachowania. Może, lecz nie musi, mieć zachowania aspołeczne Wróć

Ofiara Może nią być każdy – to zależy od grupy (chłopiec, dziewczynka, dobry i zły uczeń…). Czuje lęk, rozpacz, upokorzenie, osamotnienie  depresja, bóle Obniża się jej poczucie własnej wartości, przestaje wierzyć w siebie. Czasem trudno ją dostrzec, bo może miewać trudne zachowania – wtedy trudniej jej uzyskać pomoc. Wróć

Świadek Z jednej strony współczują ofierze, z drugiej strony, chętnie przyglądają się zdarzeniom (niekiedy dobrze się przy tym bawią). Mogą czuć bezsilność, niepokój, dezorientację, poczucie winy. Często boją się wystąpić przeciwko prześladowcy. Boją się też prosić o pomoc dorosłego. Brak reakcji ze strony dorosłych sprawia, że obniża się poczucie odpowiedzialności świadków. !!! Są najważniejszym ogniwem w przerywaniu przemocy !!! Wróć

Przezwyciężanie przemocy Współpraca całego środowiska szkolnego. Rola dorosłych (rodziców i nauczycieli). Rola dzieci. Współpraca środowiska szkolnego Rola dorosłych Rola dzieci Wróć

Współpraca całego środowiska szkolnego „Potrzeba całej wioski by wychować jedno dziecko” (afrykańskie przysłowie) Jasne i zrozumiałe zasady zachowania Uznane przez wszystkich sposoby reagowania gdy zasady są naruszane Wróć

Rola dorosłych Uzgodnić, jak rozumieją przemoc Wypracować umiejętność dostrzegania przemocy (ciągłego prześladowania, na różnych lekcjach i w różnych miejscach) Bezwzględnie reagować – mówić: „Nie zgadzam się na takie zachowanie”. Udzielać wsparcia zarówno ofierze, jak i sprawcy przemocy. Pamiętać o świadkach: oni potrzebują informacji o tym, co mogą zrobić oraz potrzebują wsparcia dorosłych. Wróć

Rola dzieci Podwójna rola świadków Publiczność wzmacnia działania dręczyciela Co możesz zrobić? Przeciwstawić się – to jest bardzo trudne. Możesz odejść i nie patrzeć. Później podejść do ofiary i pocieszyć ją (np. powiedzieć: „Nie martw się, to nie prawda co oni mówią”). Poradzić ofierze rozmowę z pedagogiem. Wróć

Źródła Czemierowska-Koruba, Ewa (2015). Agresja i przemoc w szkole, czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać, ORE, Warszawa Pyżalski, Jacek, Roland, Erling (2010). Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne – podręcznik metodyczny, Łódź Przejdź

Lektura godna polecenia: Koniec

Dziękuję za uwagę