GDY DOCHODZI DO KONFLIKTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Trwali oni w nauce Apostołów i we wspólnocie, w łamaniu chleba i w modlitwie. Bojaźń ogarniała każdego, gdyż Apostołowie czynili wiele znaków i cudów.
Advertisements

Przeszkody w porozumiewaniu się Zrozumienie przeszkód w porozumiewaniu się jest pierwszym krokiem do budowania porozumienia niezbędnego w zdrowym małżeństwie.
Po co ewangelizować?.
Biblia księgą Boga i ludzi
Praca z wersetem biblijnym
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
TROSKA O WŁASNY ROZWÓJ DUCHOWY POWINNOŚCIĄ KATECHETY
Studium podstaw wiary Craig Rucin
Ż YJĄC PRAWDZIWĄ WIARĄ Studium podstaw wiary Craig Rucin.
Kiedy umierał Ojciec Święty
WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ STARSZYCH ZBORU
„Objawienie Boże i jego przekazywanie w Kośćiele”
Zgoda na siebie i dar swojego życia daje Bogu możliwość
Chrzest Duchem Świętym
Ewangelia Wprowadzenie.
Nie bój się mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu
Jak zostać napełnionym Duchem Świętym?
Jan Paweł II WIELKI 18 V 1920 – 2 IV 2005.
SIEDEM SAKRAMENTÓW.
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania biblijnego Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Domowy Kościół gałąź rodzinna Ruchu Światło-Życie
Wspólne czytanie Pisma Świętego
Na początku było Słowo, a Słowo było
Lekcja 7 na 13 sierpnia 2016 r.. Przez swoją służbę dla ludzi Jezus pokazał, jak bardzo szczerze troszczy się o nich. Musimy żyć, miłując tak jak On.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
DROGA DO WIARY Lekcja 7 na 12 sierpnia 2017.
AUTORYTET I EWANGELIA PAWŁA
STAROTESTAMENTOWA WIARA
JEDNOŚĆ EWANGELII Lekcja 3 na 15 lipca 2017.
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem J 7, Z Ewangelii według świętego Jana:
Po co ewangelizować?.
WOLNOŚĆ W CHRYSTUSIE Lekcja 11 na 9 września 2017.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
DUSZPASTERSKI APEL PAWŁA
Spotkanie ze Słowem Mt 11, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Lectio divina czytanie Boże lektura Boga
Lekcja 2 na 14 października 2017
POKONANIE GRZECHU Lekcja 7 na 18 listopada 2017.
Spotkanie ze Słowem Mk 10, 1-10 Z Ewangelii według świętego Marka:
Lekcja 6 na 11 listopada 2017 ADAM I JEZUS.
WIARA ABRAHAMA Lekcja 5 na 4 listopada 2017.
WYBRANI Lekcja 11 na 16 grudnia 2017.
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Katecheza Temat: Posługiwanie się Pismem Świętym
Spotkanie ze Słowem Mk 10, 1-10 Z Ewangelii według świętego Marka:
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
PRZYCZYNY BRAKU JEDNOŚCI Lekcja2 na 13. października 2018.
naszych Panów i Mistrzów
SŁUŻBA APOSTOŁA PIOTRA
OBRAZY JEDNOŚCI Lekcja 6 na 10. listopada 2018.
KLUCZ DO JEDNOŚCI Lekcja 4 na 27 października 2018.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
PIERWSZA PORDRÓŻ MISYJNA
ARESZTOWANIE PAWŁA W JEROZOLIMIE
Kościół jest wspólnotą
UWIĘZIENIE PAWŁA W CEZAREI
Św. Wincenty a Paulo – Człowiek Boży
BĘDZIECIE MI ŚWIADKAMI
Biblijny Kościół Baptystyczny Podstawy doktrynalne
Analiza tekstu.
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
KLUCZE DO RODZINNEJ JEDNOŚCI
POMAGANIE POTRZEBUJĄCYM
Zapis prezentacji:

GDY DOCHODZI DO KONFLIKTÓW Lekcja 7 na 17. listopada 2018

“Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa. Nie masz Żyda ani Greka, nie masz niewolnika ani wolnego, nie masz mężczyzny ani kobiety; albowiem wy wszyscy jedno jesteście w Jezusie Chrystusie” (Galacjan 3,27-28)

Różnice osobowe Różnice kulturowe Różnice doktrynalne Konflikty wewnętrzne są jednym z największych zagrożeń dla jedności. Wczesny Kościół stanął w obliczu tego rodzaju konfliktów. Jednak radzili sobie z nimi i rozwiązywali je w taki sposób, że Kościół był bardziej zjednoczony, a Ewangelia szerzyła się szybciej niż przed konfliktem. Czego możemy się nauczyć od wczesnego Kościoła, w kwestii rozwiązywania naszych wewnętrznych konfliktów? Różnice osobowe Dzieje Ap. 6,1-7 Różnice kulturowe Dzieje Ap. 10,1-11,24 Różnice doktrynalne Dzieje Ap. 15,1-22

RÓŻNICE OSOBOWE: PROBLEM „A w owym czasie, gdy liczba uczniów wzrastała, wszczęło się szemranie hellenistów przeciwko Żydom, że zaniedbywano ich wdowy przy codziennym usługiwaniu” (Dzieje Ap. 6,1) Chrześcijanie dzielili się z Kościołem wszystkim, co mieli, więc każda osobista potrzeba została zaspokojona. W Kościele nie było biednych ludzi (Dzieje Ap. 4, 32- 34).Jednak po pewnym czasie pojawiły się pewne konflikty. Grupa ludzi (Żydzi greckiego pochodzenia) poczuła, że są traktowani gorzej niż Żydzi z Judei (Hebrajczycy). Apostołowie postanowili powstrzymać ten oczywisty faworyzm. Zrozumieli, że ich praca ewangelizacyjna zostanie poważnie ograniczona, jeśli zaczną zajmować się tego rodzaju sprawami.

RÓŻNICE OSOBOWE: ROZWIĄZANIE „Upatrzcie tedy, bracia, spośród siebie siedmiu mężów, cieszących się zaufaniem, pełnych Ducha Świętego i mądrości, a ustanowimy ich, aby się zajęli tą sprawą” (Dzieje Ap. 6,3) Dwunastu apostołów wezwało Kościół na spotkanie i zaproponowało rozwiązanie: podzielić pracę na dwa zespoły: służbę Słowa i posługę przy stołach. Kościół wyznaczył siedmiu ludzi „dobrej reputacji” do nadzorowania dystrybucji żywności (co ciekawe, byli oni greckiego pochodzenia). Teraz więcej osób było zaangażowanych w służbę Kościołowi i uniknięto faworyzowania. Rozwiązanie opierało się na następujących przesłankach: Każdego opinia została wysłuchana Zróżnicowano zakres obowiązków Kościół wybrał właściwych ludzi

RÓŻNICE KULTUROWE: PROBLEM „Kiedy zaś Piotr przybył do Jerozolimy, stawiali mu zarzuty rodowici Żydzi, mówiąc: Poszedłeś do mężów nieobrzezanych i jadłeś z nimi” (Dzieje Apostolskie 11,2-3) Kościół wierzył, że Bóg chciał zbawić tylko naród izraelski. W ten sposób, ludzie z innych kultur zostaliby wykluczeni ze zbawienia, jeśli nie staliby się Żydami. Nie chciano nawet mieszać się z poganami. Bóg interweniował przez zesłanie Piotrowi wizji, aby przekonać go do wizyty w domu pogańskim. Kościół w Jerozolimie uważał, że Piotr powinien zostać upomniany za ten „grzech”.

RÓŻNICE KULTUROWE: ROZWIĄZANIE „Czy może ktoś odmówić wody, aby ochrzcić tych, którzy otrzymali Ducha Świętego jak i my?” (Dzieje Apostolskie 10,47) Bóg interweniował ponownie, by przekonać Piotra do zaakceptowania Korneliusza i jego rodziny jako części Kościoła. Zostali ochrzczeni, mimo, że nie byli Żydami i nie zostali obrzezani. Jednak Kościół jeszcze nie był gotowy, by zaakceptować pogan. Piotr ze szczegółami musiał wyjaśnić przywódcom Kościoła co się przydarzyło Korneliuszowi. Rozwiązanie opierało się na: Bezpośredniej interwencji Ducha Świętego Pokornym poddaniu przywódców kościelnych Duchowi Świętemu

RÓŻNICE DOKTRYNALNE: PROBLEM „A pewni ludzie, którzy przybyli z Judei, nauczali braci: Jeśli nie zostaliście obrzezani według zwyczaju Mojżeszowego, nie możecie być zbawieni” (Dzieje Apostolskie 15,1) WIARA UCZYNKI Te same różnice kulturowe, co w poprzednim przypadku, spowodowały niezgodę, co do doktryny obrzezania. Czy fizyczne obrzezanie było wymagane do zbawienia? Czy może obrzezanie serca (nawrócenie) było wystarczające do zbawienia? Kościół zgromadził się i Judaiści bronili swej doktryny biblijnymi cytatami. Piotr opowiedział swoje doświadczenie u Korneliusza. Paweł i Barnaba bronili swojego stanowiska opowiadając o Bożych cudach pośród pogan.

RÓŻNICE DOKTRYNALNE: ROZWIĄZANIE „Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, by nie nakładać na was żadnego innego ciężaru oprócz następujących rzeczy niezbędnych” (Dz 15,28) Kościół potrzebował zmiany paradygmatu. Trzeba było odrzucić wielowiekową tradycję i przeczytać Pismo Święte pod przewodnictwem Ducha Świętego. To był bardzo trudny problem. Zbawienie musiało dotrzeć do wszystkich bez wyjątku. Kiedy z taką myślą czytano Pismo Święte, pojawiły się nowe prawdy. Poczyniono następujące kroki: Zebrali się przywódcy Kościoła. Każdy wyjaśnił swoje stanowisko. Prosili o Ducha Świętego i studiowali Biblię. Decyzja została podjęta i zapisana.

PRZEWODNIK DO ROZWIĄZANIA KONFLIKTÓW Poważne konflikty we wczesnym Kościele zostały przezwyciężone miłością, jednością, zaufaniem i pełnym oddaniem się Słowu Bożemu i prowadzeniu Ducha Świętego. Czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń, aby stawić czoła problemom współczesnego Kościoła? Szybkie rozpoznanie i rozwiązanie konfliktu Wyznaczenie jednej lub więcej osób do poszukiwania rozwiązania problemu. Wysłuchanie historii i opinii osób zaangażowanych po obu stronach konfliktu. Rozważanie Pisma Świętego. Przedstawienie i poszukiwanie dowodów Bożego prowadzenia Przekazanie decyzji wraz z jej uzasadnieniem

E. G. W. (Świadectwa dla kaznodziejów i pracowników ewangelii, rozdz E.G.W. (Świadectwa dla kaznodziejów i pracowników ewangelii, rozdz. 10, str. 110) „Jeśli jakiś brat naucza błędu, to ci, którzy pełnią odpowiedzialne funkcje, powinni o tym wiedzieć; a jeśli naucza Prawdy, powinni udzielić mu poparcia. Wszyscy powinniśmy wiedzieć czego się wśród nas naucza, bo jeśli jest to Prawda, to musimy ją poznać. Powinien ją poznać nauczyciel szkoły sobotniej, a każdy uczeń szkoły sobotniej powinien ją zrozumieć. Bóg nałożył na nas wszystkich obowiązek rozumienia tego, co nam zsyła(…)nie pozwólcie, by uprzedzenia przeszkodziły wam w uznaniu tej nauki tylko dlatego, że nie zgadza się ona z waszymi poglądami.”