Zarządzanie projektem – kwestie jakościowe Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” Projekt współfinansowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2017/2018
Krajowe Centrum Europass
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
System akredytacji AKSES
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Powiat Wągrowiecki Rekrutacja 2017
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
ASYSTENTURA COMENIUSA
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
w powiatach malborskim i sztumskim”
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w Umowie i Projekcie
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zasady składania i oceny wniosków
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla pracowników administracyjnych.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wspomaganie pracy szkół
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Zasady finansowe
Program Edukacja (MF EOG )
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektem – kwestie jakościowe Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) Konkurs 2018

Współpraca z partnerami Organizacje zaangażowane w projekt mobilności: WYSYŁAJĄCA - odpowiada za dokonywanie wyboru osób uczących się/kadry w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego oraz wysyłanie ich za granicę w celu realizacji stażu/programu szkolenia w zagranicznej instytucji POŚREDNICZĄCA - specjalizuje się w organizacji praktyk zagranicznych i pośredniczy w znalezieniu odpowiedniego miejsca stażu lub szkolenia, ale nie oferuje go bezpośrednio u siebie PRZYJMUJĄCA - odpowiada za przyjmowanie z zagranicy osób uczących się/kadry w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego oraz oferowanie im realizacji programu stażu lub szkolenia w swojej instytucji

Współpraca z partnerami Współpraca w ramach grupy partnerskiej: sugerujemy podpisanie Umowy partnerskiej/Porozumienia o współpracy zrównoważony podział obowiązków doprecyzowanie z partnerem kwestii: - terminów mobilności - programów staży/szkoleń - miejsc realizacji staży/szkoleń - form i zasad opieki nad uczestnikami - organizacji zakwaterowania, wyżywienia i transportu

Zespół projektowy Zespół projektowy: przykładowy skład zespołu: dyrektor szkoły, koordynator projektu, kierownik szkolenia praktycznego, członkowie Komisji Rekrutacyjnej, opiekunowie wyjeżdżający z młodzieżą, wychowawcy klas, z których rekrutowani są uczniowie, księgowa znajomość zasad programu jasny podział zadań i odpowiedzialności w zespole motywacja członków zespołu

Grupa docelowa projektu FRSE uczniowie szkół zawodowych i technicznych absolwenci – tzw. „recent graduates” (mobilność musi być zrealizowana w ciągu jednego roku od ukończenia nauki przez uczestnika) kadra kształcenia i szkolenia zawodowego Kwalifikowany udział w tylko jednej zagranicznej mobilności w ramach projektu PO WER realizowanego przez FRSE – dot. konkursu 2017 i 2018 Art. I.1.4 Umowy finansowej: „W ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego, każdy jego uczestnik może wziąć udział maksymalnie w jednej zagranicznej mobilności.”

Rekrutacja uczestników ZASADY REKRUTACJI: przygotowanie dokumentacji rekrutacyjnej: regulaminu zawierającego przejrzyste kryteria oceny i procedurę odwoławczą formularzy zgłoszeniowych uczestników (zgodne ze wzorem FRSE) innych dokumentów, jeśli występują (np. testy kwalifikacyjne, oceny rozmów kwalifikacyjnych) powołanie Komisji Rekrutacyjnej akcja informacyjna o uruchomieniu naboru selekcja uczestników, potwierdzona protokołem z rekrutacji (podpisanym przez Komisję Rekrutacyjną stworzenie list rankingowych: głównej i rezerwowej poinformowanie o wynikach rekrutacji

Rekrutacja uczestników Dodatkowe informacje: dokumentacja rekrutacyjna powinna dokładnie odzwierciedlać wszystkie etapy naboru uczestników do projektu w przypadku rekrutacji uzupełniającej – fakt ten należy potwierdzić w dokumentach rekrutacyjnych zmiany grupy docelowej (np. zmiana zawodów objętych wsparciem, rozszerzenie grupy o dodatkowe klasy) wymagają każdorazowej akceptacji FRSE przeprowadzenie rekrutacji dla kadry, analogicznie jak dla uczniów osoby wchodzące w skład Komisji Rekrutacyjnej nie powinny oceniać własnych formularzy zgłoszeniowych FRSE na wezwanie Instytucji Zarządzającej może zażądać w trybie pilnym kopii wszystkich dokumentów rekrutacyjnych

Przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne realizowane przez wyjazdem na mobilność (zajęcia za granicą jedynie jako uzupełnienie - realizowane poza godzinami stażu/szkolenia) przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę udokumentowane w postaci: programu, list obecności, itp. zbadane pod kątem jego adekwatności (ewaluacja) możliwe do sfinansowania ze Wsparcia organizacyjnego (np. zakup słowników) Przygotowanie JĘZYKOWE - uwzględniające słownictwo branżowe właściwe dla danej specjalizacji. Sugerujemy włączenie nauki języka kraju goszczącego. *Brak możliwości skorzystania z platformy e-learningowej KE Przygotowanie KULTUROWE - prezentacja na temat zwyczajów i kultury kraju goszczącego Przygotowanie PEDAGOGICZNE - zajęcia z psychologiem/pedagogiem, sposoby radzenia sobie ze stresem i rozłąką, adaptacja w nowym środowisku. Omówienie praw i obowiązków uczestników stażu, BHP, pierwsza pomoc itp.

Realizacja staży i szkoleń Mobilności uczniów i absolwentów: nowe kategorie wsparcia: VET-SHORT i VET-LONG VET-SHORT - krótkoterminowe mobilności osób uczących się w podmiotach będących organizatorami kształcenia i szkolenia zawodowego lub w przedsiębiorstwach mogą trwać od 2 tygodni do mniej niż 3 miesięcy, z wyłączeniem czasu na podróż VET-LONG - długoterminowe mobilności osób uczących się. Mogą trwać od 3 do 12 miesięcy, z wyłączeniem czasu na podróż. musi mieć wyraźny komponent uczenia się opartego na pracy –zwykle w formie praktyki zawodowej w przedsiębiorstwie

Realizacja staży i szkoleń Mobilności uczniów i absolwentów: realizowane w podmiotach będących organizatorami kształcenia i szkolenia zawodowego lub w przedsiębiorstwach program merytoryczny - 5 dni w tygodniu, od 6 do 8 godzin dziennie - do godzin stażu nie wliczają się zajęcia językowe, program kulturowy itp. staż musi trwać minimum 2 tygodnie, czyli 10 dni roboczych (warunek kwalifikowalności): dwutygodniowa mobilność = 1 dzień na podróż + 5 dni zajęć + 2 dni wolnego + 5 dni zajęć + 1 dzień na podróż (14 dni)

Wizyta przygotowawcza Wizyta przygotowawcza w instytucji partnerskiej: może trwać max. 3 dni robocze, z wyłączeniem czasu podróży może w niej wziąć udział jedna osoba możliwa jedynie w przypadku realizacji długoterminowych mobilności (VET-LONG) zapotrzebowanie na tego rodzaju wsparcie powinno być uwzględnione już we wniosku o dofinansowanie VET-PADV - celem wizyt przygotowawczych jest zapewnienie wysokiej jakości działań przez ułatwienie i przygotowanie ustaleń administracyjnych, budowanie zaufania i zrozumienia oraz tworzenie solidnych partnerstw między uczestniczącymi organizacjami

Realizacja staży i szkoleń Mobilności kadry kształcenia i szkolenia zawodowego: może trwać od 2 dni do 2 miesięcy, z wyłączeniem czasu podróży działanie musi trwać co najmniej dwa następujące po sobie dni program merytoryczny - od 6 do 8 godzin dziennie. Do godzin stażu nie wliczają się zajęcia językowe, program kulturowy, itp. VET-TAA - Prowadzenie zajęć dydaktycznych/szkoleń w zagranicznej organizacji VET-STA - Szkolenie kadry/job shadowing. Może przybrać formę praktyk zawodowych, szkoleń typu job-shadowing lub innego rodzaju szkolenia praktycznego za granicą w przedsiębiorstwie lub innym podmiocie będącym organizatorem kształcenia lub szkolenia zawodowego *Job-shadowing - forma pobierania nauki i zbierania doświadczenia w zawodzie, polegająca na towarzyszeniu przez cały dzień roboczy prowadzącemu go pracownikowi

opiekunowie Profil opiekuna: Rola opiekuna praktyki zagranicznej: znajomość języka obcego zalecamy, aby opiekunem był nauczyciel przedmiotów zawodowych powinien być zaangażowany we wszystkie etapy realizacji projektu Rola opiekuna praktyki zagranicznej: monitorowanie miejsc pracy i przebiegu staży monitorowanie warunków organizacyjnych (zakwaterowanie i wyżywienie) wsparcie merytoryczne i językowe dla uczniów stała opieka nad uczniami, prowadzenie rozmów i spotkań dot. stażu bieżąca kontrola dzienniczków praktyk ocena efektów uczenia się organizacja czasu wolnego – programu kulturowego utrzymywanie kontaktu z dyrekcją, rodzicami, komunikacja związana z bieżącym przekazywaniem informacji na temat realizacji stażu

Certyfikacja Dokumenty obowiązkowe: Certyfikat potwierdzający udział w projekcie: dwa oryginały (wersja dla uczestnika i dla Beneficjenta) zgodny ze wzorem FRSE udostępnionym na stronie internetowej projektu lub inny dokument sporządzony zgodnie z wytycznymi: - podpis organizacji przyjmującej i pośredniczącej - podpis organizacji wysyłającej - imiona i nazwisko uczestnika - określenie celu mobilności - daty rozpoczęcia i zakończenia stażu (bez podróży) - odpowiednie logotypy Dokument Europass-Mobilność (dokument potwierdzany przez Krajowe Centrum Europass)

Ewaluacja Etapy realizacji badania ewaluacyjnego: strukturalizacja – wybór i określenie kryteriów i elementów, które mają być poddane ewaluacji zbieranie danych – zbieranie materiałów niezbędnych do analizy analiza – interpretacja zebranych danych, oszacowanie efektów projektu, zestawienie i porównanie danych ocena – ocena efektów projektu w odniesieniu do uprzednio sformułowanych pytań (analiza stopnia osiągnięcia zakładanych celów) Podział ze względu na moment prowadzenia ewaluacji: ewaluacja wstępna ewaluacja śródokresowa/średniookresowa ewaluacja końcowa/pełna

Ewaluacja Ewaluacji mogą podlegać następujące obszary: rekrutacja uczestników, przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne, organizacja stażu, zgodność przebiegu stażu z przyjętym programem, postępy uczestników, promocja i upowszechnianie rezultatów Przykładowe narzędzia służące do ewaluacji: ankiety testy indywidualne raporty uczestników (MT+) dzienniczki praktyk rozmowy i wywiady formularze Otrzymane dane w wyniku ewaluacji powinny zostać poddane rzetelnej ocenie, na podstawie której opracowane będą wnioski i rekomendacje. W tym celu FRSE rekomenduje przygotowanie raportu z ewaluacji, który będzie źródłem wiedzy dla znalezienia właściwych rozwiązań na przyszłość

Upowszechnianie rezultatów PROMOCJA UPOWSZECHNIANIE widoczność i informowanie o projekcie (jego celach, grupie docelowej, źródle dofinansowania, zaangażowanych instytucjach itp.) utrwalanie wizerunku organizacji eksponowanie wyników: produktów, dobrych praktyk, rezultatów i wniosków oraz zainteresowanie innych podmiotów możliwością ich wykorzystania dzielenie się sukcesem projektu angażowanie uczestników w przekazywanie wiedzy i doświadczeń o zgromadzonych kwalifikacjach zawodowych

Upowszechnianie rezultatów To, czy dane działanie jest promocją czy upowszechnianiem determinuje treść komunikatu Przykładowe działania promocyjne: plakaty dystrybucja ulotek i broszur newslettety dystrybucja gadżetów media społecznościowe, strony internetowe, blogi dni otwarte gabloty szkolne Przykładowe sposoby upowszechniania: wydarzenia, dyskusje, seminaria, konferencje, pokazy umiejętności uczestników, warsztaty materiały pisemne: komunikaty prasowe, broszury, sprawozdania materiały audiowizualne: wideoklipy, aplikacje, podcasty, prezentacje multimedialne media społecznościowe, strony internetowe, blogi dni otwarte, targi edukacyjne imprezy publiczne

Upowszechnianie rezultatów REZULTATY: materialne: podręczniki, programy nauczania, biuletyny, broszury, publikacje sprawozdania z badań/studia badawcze przewodniki nt. dobrych praktyk lub studia przypadku III. indywidualne: rozwinięte kompetencje wiedza i umiejętności zwiększona świadomość kulturowa II. niematerialne: wiedza i doświadczenie zdobyte przez uczestników większe umiejętności lub osiągnięcia większa świadomość kulturowa lepsza znajomość języków obcych IV. instytucjonalne: rozwinięte kompetencje kadry nawiązanie partnerstwa z inną instytucją/organizacją doświadczenie w realizacji projektów

Upowszechnianie rezultatów W celu rozpowszechniania rezultatów projektu, Beneficjent może wykorzystać Platformę Upowszechniania Rezultatów programu Erasmus+ http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/ http://erasmusplus.org.pl/upowszechnianie/platforma/ Kiedy? – W czasie trwania projektu stopniowo uzupełniając rezultaty oraz po zakończeniu realizacji poprzez uzupełnienie wszystkich rezultatów oraz zgłoszenie ich do zatwierdzenia i publikacji przez pracownika FRSE. Kontakt: upowszechnianie@erasmusplus.org.pl

Monitoring projektów - poziom FRSE Bieżąca weryfikacja dokumentacji / stanu realizacji projektu: terminy mobilności - zmianę terminu należy zgłosić poprzez aktualizację formularza kontraktowego (wersja elektroniczna) oraz wysłanie do opiekuna informacji mailowej dot. złożenia dokumentu dokumenty rekrutacyjne umowa finansowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności poprawność danych w formularzu SL rejestracja mobilności w systemie Mobility Tool+ oświadczenia uczestników projektu indywidualne raporty uczestników Wizyty monitorujące i doradcze w siedzibie Beneficjenta: omówienie przebiegu realizacji projektu pod względem organizacyjnym i jakościowym rozwiązywanie bieżących trudności identyfikowanie przykładów dobrej praktyki

Dziękuję za Uwagę