Krajowy fundusz szkoleniowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
1 KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY POWIATOWY URZĄD PRACY W SZTUMIE Z SIEDZIBĄ W DZIERZGONIU GRUDZIEŃ r.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
FORMY WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 1. Powiatowy Urząd Pracy w Pile Zasady udzielania, przez urzędy pracy, form wsparcia pracodawcom określone są w ustawie.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Instrumenty na lokalnym rynku pracy Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
System akredytacji AKSES
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Szkolenie dla partnerów KSOW
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia Toruń, 6 lutego 2018 r.
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Zmiany w Umowie i Projekcie
Finansowanie programu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Prezentacja planu biznesowego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
Nazwa firmy Biznesplan.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Nowe podejście do zamówień publicznych
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wspomaganie pracy szkół
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Krajowy fundusz szkoleniowy - wsparcie pracodawców i ich pracowników w 2018 roku

Krajowy Fundusz Szkoleniowy Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) - instrument wsparcia wprowadzony na podstawie znowelizowanej ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (z dnia 27 maja 2014 r.) Cel utworzenia KFS: zapobieganie utracie zatrudnienia przez osoby pracujące z powodu kompetencji nieadekwatnych do wymagań dynamicznie zmieniającej się gospodarki. KFS, to rozwiązanie systemowe, adresowane do pracodawców, wspomagające przekwalifikowanie lub aktualizację wiedzy i umiejętności osób pracujących. Stanowi wydzieloną część środków FP przeznaczoną na finansowanie kształcenia osób pracujących (ok. 2% przychodów FP).

Z KFS-u NIE SKORZYSTAJĄ: Pracodawcy, którzy wykorzystali limit pomocy de minimis, lub też są wykluczeni z możliwości ubiegania się o taką pomoc; Pracodawcy, którzy zalegają z opłacaniem wynagrodzeń pracownikom, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych, KRUS oraz innych danin publicznych; Pracodawcy wobec, których toczy się postępowanie upadłościowe i został zgłoszony wniosek o likwidację; Pracodawcy, którzy w okresie do 365 dni przed dniem złożenia zostali skazani prawomocnym wyrokiem za naruszenie praw pracowniczych, lub są objęci postępowaniem wyjaśniającym w tej sprawie; Prezes spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który jest jedynym lub większościowym udziałowcem. Członkowie zarządów spółek będących jedynymi (lub większościowymi) udziałowcami

Środki KFS można przeznaczyć na: doprecyzowanie potrzeb szkoleniowych, które można będzie zaspokoić dzięki środkom KFS kursy i studia podyplomowe oraz egzaminy, w których wezmą udział pracownicy z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą, badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Kluczowa nowelizacja KFS w roku 2017: Doprecyzowano procedurę organizacji naboru wniosków pracodawców, zapewniając jej przejrzystość: mają być wyznaczane i publikowane terminy rozpoczęcia i zakończenia naboru, ogłoszenia o naborze mają znajdować się w widocznych miejscach w siedzibie oraz na stronie internetowej urzędu, nabór może być powtarzany aż do wyczerpania posiadanych środków, wnioskodawcy mają mieć swobodny dostęp do informacji przydatnych przy składaniu wniosków.

Pracodawca musi podać więcej informacji we wniosku, aby można było ocenić, czy wybrana przez pracodawcę instytucja zapewnia wysokiej jakości usługi przy racjonalnej cenie, a środki KFS wspierają pozostanie w zatrudnieniu; wymagane jest m.in. podanie informacji o: - kosztach na jednego uczestnika, - certyfikatach jakości usług posiadanych przez realizatora, - uprawnieniach do prowadzenia edukacji pozaszkolnej, - cenie podobnych usług, - planach dalszego zatrudnienia osób korzystających ze wsparcia.

3. W celu zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków wystandaryzowano i zwiększono liczbę załączników do wniosku: lepiej dokumentowana będzie forma prawna działalności gospodarczej pracodawcy, pełniejsza będzie informacja o usłudze szkoleniowej finansowanej z KFS, dzięki załączonemu programowi kształcenia i wzorowi wystawianego certyfikatu.

4. Regionalne wydatkowanie środków ułatwi też wprowadzona możliwość negocjacji między starostą a pracodawcą; proponuje się, aby negocjacjom podlegały: cena usługi, liczba osób objętych kształceniem ustawicznym, realizator usługi, program kształcenia/zakres egzaminu.

Możliwość negocjacji umowy służy: Optymalizacji ceny usługi kształcenia ustawicznego; Ustaleniu liczby osób objętych wsparciem; Optymalizacja programu lub zakresu egzaminu; Zapewnienia najwyższej jakości usługi; Racjonalnego wydatkowania środków publicznych

5. Doprecyzowano procedurę rozpatrywania wniosków pracodawców dając możliwość urzędom dofinansowania najlepszych wniosków, m.in.: zrezygnowano z konieczności rozpatrywania wniosków zgodnie z kolejnością wpływu, na wniosek licznych urzędów pracy; równocześnie doprecyzowano, jak powinien wyglądać przejrzysty nabór wniosków.

Przy rozpatrywaniu wniosku pod uwagę będą brane m.in.: Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok, Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy, Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku, Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego, W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego, Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS, Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy dotychczasowe wywiązywanie się z umów zawieranych z Urzędem na realizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.

Pracodawca może otrzymać środki na sfinansowanie: Mikroprzedsiębiorca, to przedsiębiorca, który zatrudnia mniej niż 10 pracowników, a jego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EUR.

Podział środków KFS pomiędzy powiaty na rok 2018 (w tys. zł.)   Lp. Powiatowy Urząd Pracy Kwota środków KFS miasto Kielce 675 700,00 powiat kielecki 388 800,00 buski 135 200,00 jędrzejowski 147 200,00 kazimierski 42 600,00 konecki 153 800,00 opatowski 78 400,00 ostrowiecki 233 400,00 pińczowski 62 100,00 sandomierski 150 200,00 skarżyski 181 900,00 starachowicki 168 700,00 staszowski 122 400,00 włoszczowski 82 800,00 Ogółem: 2 623 200,00 (było 5.038.900)

Co musi znaleźć się we wniosku pracodawcy: Dane pracodawcy Liczba osób biorących udział w szkoleniu Przewidziane działania szkoleniowe Wysokość dofinansowania, o jakie ubiega się pracodawca Nazwa i siedziba instytucji szkoleniowej Uzasadnienie wyboru danej instytucji szkoleniowej Posiadane przez nią certyfikaty jakości oraz dokumenty, na podstawie których instytucja prowadzi kształcenie Nazwa kształcenia i liczba godzin kształcenia Cena usługi w porównaniu z podobnymi usługami na rynku Plany dotyczące dalszego zatrudnienia pracownika

Umowa o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy może zostać zawarta tylko na działania, które jeszcze się nie rozpoczęły, dlatego też Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie okresu 50 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.  W przypadku gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, wyznacza się pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia. Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia / rozpatruje się negatywnie, o czym informuje się pracodawcę na piśmie, w przypadku: niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub niedołączenia wymaganych załączników złożenia wniosku poza wskazanym w niniejszym komunikacie terminem i godziną złożona wniosku w jakikolwiek inny sposób niż określony w komunikacie niespełnienia co najmniej jednego z priorytetów ministra złożenia wniosku przez osoby prowadzące działalność gospodarczą i niezatrudniające żadnego pracownika gdy pracodawca nie ma siedziby lub nie prowadzi działalności gospodarczej na terenie powiatu skarżyskiego gdy osoby wymienione we wniosku nie mogą być uczestnikami kształcenia ustawicznego finansowanego z KFS.

Wymagane dokumenty załączone do podania: Dotychczas wymagane: zaświadczenie lub oświadczenie o pomocy de minimis, informacje dotyczące pomocy publicznej. Nowe wymagania od 2017 roku: kopia dokumentu potwierdzającego formę prawną prowadzonej działalności (gdy nie ma wpisu do KRS lub CEIDG); program kształcenia ustawicznego lub/i zakres egzaminu; wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestnika szkolenia wystawianego przez jego organizatora.

Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2017 (ustala Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej): wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.

Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia; Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS w roku 20178 (ustala Rada Rynku Pracy): Wsparcie zawodowego kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia;

PRIORYTET nr 1 - środki KFS przeznacza się przede wszystkim na wsparcie  kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych. Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 1 powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu skarżyskiego bądź województwa świętokrzyskiego. Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o wyniki najbardziej aktualnych badań/ analiz, takich jak: Informacja sygnalna I półrocze 2017 – powiat skarżyski Informacja sygnalna I półrocze 2017 – województwo świętokrzyskie Barometr zawodów – powiat skarżyski Barometr zawodów – województwo świętokrzyskie Opracowanie WUP „Zapotrzebowanie na zawody i kwalifikacje w województwie świętokrzyskim wraz z analizą oczekiwań pracodawców wobec kształcenia zawodowego i ustawicznego" – strona 35, tabela 14

PRIORYTET nr 2 – wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy. Wnioskodawca powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 2 można objąć jedynie pracownika, który w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystał z nowych technologii i narzędzi pracy. Powiatowy urząd pracy zdecyduje, czy złożony wniosek wpisuje się w priorytet nr 2  na podstawie jakiegokolwiek wiarygodnego dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/ zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia. 

PRIORYTET nr 3 - wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej. Wykaz prac w szczególnych warunkach stanowi załącznik nr 1, a prac o szczególnym charakterze - załącznik nr 2 do ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o emeryturach pomostowych (Dz. U. z 2008 Nr 237, poz. 1656 z późn. zm.).

W pierwszej kolejności realizowane będą wnioski z najwyższą punktacją do wyczerpania dostępnego limitu środków / kwoty ogłoszonej w naborze (w przypadku gdy dwa lub więcej wniosków uzyskają tą samą liczbę punktów będzie decydować kolejność wpływu wniosku do PUP). UWAGA: Niezależnie od liczby przyznanych punktów pierwszeństwo w dostępie do środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego mają pracodawcy, którzy zatrudniają uczestników: „Programu Regionalnego na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w wieku 50+", Programu autorskiego PUP „Warsztat Kreacji Kariery", „Paktu Zatrudnieniowego na rzecz aktywizacji osób bezrobotnych 50+ w powiecie skarżyskim".

adres: ul. Witosa 86, 25-561 Kielce tel. (41) 36-41-600, fax. (41) 36-41-666 e-mail: wup@wup.kielce.pl www: http://www.wup.kielce.pl