Rosnący popyt na pracowników znających technologie teleinfor-matyczne i obsługę sieci Odbiorcy docelowi: Potencjalne placówki edukacyjne lub partnerzy,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Advertisements

PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
InMoST, Analiza architektury metodą ATAM Jerzy Nawrocki
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Informatyka to bardzo nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Nie wymaga poświęceń, gdyż większość informatyków to pasjonaci. Wymaga.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Technik teleinformatyk
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Bądź częścią rozwiązania
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Młodszy Tester Oprogramowania
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Sprzedaż produktu lub usługi
Doradca finansowy.
Budowa, typologia, funkcjonalność
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Git - system kontroli wersji
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Prezentacja planu biznesowego
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Nazwa firmy Biznesplan.
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Współczesne kierunki polityki społecznej
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Rosnący popyt na pracowników znających technologie teleinfor-matyczne i obsługę sieci Odbiorcy docelowi: Potencjalne placówki edukacyjne lub partnerzy, urzędnicy państwowi, nauczyciele itp. Wskazówki dotyczące prezentacji: Dostosuj tę prezentację do swoich celów, odbiorców i ograniczeń czasowych. Uwagi są udostępnione i należy je zmodyfikować pod kątem własnych potrzeb. NetAcad.com 1

Umiejętności teleinformatyczne są potrzebne w każdej branży Rozrywka Gry Służba zdrowia Bezpieczeństwo Dziennikarstwo Edukacja Zielona energia finanse Od początku rewolucji internetowej obserwujemy, jak technologia przenika branże w błyskawicznym tempie. Następna rewolucja internetowa jeszcze mocniej połączy firmy i społeczeństwa w Internecie, a innowacje technologiczne szybciej niż w przeszłości będą zmieniać obraz poszczególnych branż. i zarządzania nią. Lepsze przygotowanie pracowników to zysk dla pracodawcy i możliwość wprowadzania innowacji opartych na technologii. Umiejętności uzyskane podczas kursów Networking Academy mogą stanowić ważny fundament niemal każdego zawodu — również poza branżą teleinformatyczną. Karierę da się rozwijać niemal bez ograniczeń, ponieważ prawie każda firma niezależnie od branży polega na technologiach teleinformatycznych. Uczestnicy kursów mogą łączyć swoje obecne pasje w danej dziedzinie z nowymi umiejętnościami technologicznymi, rozwijając bezpieczniejszą i bardziej dochodową karierę „hybrydową”. Karierę związaną z technologiami teleinformatycznymi i obsługą sieci można rozwinąć w każdej branży, również tych w mniejszym stopniu skupiających się na technologii, takich jak sektor rozrywkowy, energetyka, służba zdrowia i wiele innych. Karierę w branży związanej z technologią można rozwijać praktycznie wszędzie — technologie teleinformatyczne to podstawa sukcesu niemal każdej organizacji. © 2017 Cisco i (lub) podmioty stowarzyszone. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały poufne Cisco 2 2

Przykłady dziedzin technologicznych Jak zamierzamy przekształcić sieć w platformę? Przyjrzyjmy się, w jakie dziedziny inwestuje obecnie firma Cisco. Wymienione tu sześć dziedzin ma największe znaczenie w tej następnej rewolucji internetowej oraz dla naszych klientów. Szczególnie fascynującym obszarem dla firmy Cisco jest centrum danych nowej generacji. Dynamicznie rozwija się także tworzenie oprogramowania. Systemy ujednoliconej komunikacji to przykład całkowitej transformacji dawnego środowiska PBX, które obecnie obejmuje wszystkie typy komunikacji. Systemy wideo to dla firmy Cisco jedna z największych szans biznesowych — mamy możliwość zrewolucjonizowania branży filmowej tak jak przekształciliśmy branżę dźwiękową. Dziedziny dostaw usług nowej generacji, ujednoliconej komunikacji i filmowa są ściśle ze sobą powiązane, co przyspiesza rozwój w obszarach, w których działamy. Na koniec warto wspomnieć o architekturze przedsiębiorstw nowej generacji — ten obszar jest już w pełni gotowy na zmiany. Wierzymy, że w ciągu następnych kilku lat będziemy obserwować bardzo istotne przekształcenia w tej dziedzinie. Centra danych i technologie obliczeniowe następnej generacji Tworzenie oprogramowania Ujednolicone komunikacji i mobilność wideo Infrastruktura dostawców usług następnej generacji Architektura przedsiębiorstw następnej generacji 3

Źródło: badanie CompTIA IT Skills Gap Przyjrzyjmy się kwestii niedoboru pracowników dysponujących umiejętnościami teleinformatycznymi pracownicy z branży teleinformatycznej nie dysponują potrzebnymi umiejętnościami. Globalnie popyt na umiejętności teleinformatyczne rośnie szybciej niż podaż. 93% 1,21 mln 2,75 mln <Wykres po lewej zawiera dane ze Stanów Zjednoczonych i ma charakter przykładowy; należy je zastąpić odpowiednimi danymi dotyczącymi regionu lub podkreślić, że dotyczą USA.> <Wykres po prawej zawiera dane globalne> Podaż Źródło: badanie CompTIA IT Skills Gap 4

Insert body text here, body text here, body text here, and here. Konkurencyjność na rynku pracy Title goes here Insert body text here, body text here, body text here, and here. i pracodawców: i możliwości nawiązania kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Dysponowanie umiejętnościami teleinformatycznymi i posiadanie certyfikatów w tej dziedzinie może być ważną przewagą konkurencyjną na rynku pracy. Ale same umiejętności podstawowe nie wystarczą. Istnieje większy popyt na kandydatów mających szerszą wiedzę w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo, a także poszukiwane przez pracodawców umiejętności zawodowe związane z pracą z ludźmi i w obrębie organizacji. Szczególną zaletą ułatwiającą nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi pracodawcami i prezentowanie poziomów umiejętności są rzeczywiste doświadczenia i szkolenia praktyczne. Aby dostosować się do rynku pracy i zachować konkurencyjność, musimy wyjść poza podstawowe umiejętności w zakresie obsługi sieci. Niezbędnym warunkiem znalezienia pracy w branży teleinformatycznej są zaawansowane umiejętności teleinformatyczne oraz tzw. umiejętności miękkie. 5

Umiejętności związane relacjami międzyludzkimi Umiejętności zawodowe wykraczają poza wiedzę technologiczną Jakie umiejętności pracodawcy uważają za najważniejsze? Umiejętności dot. mediów społecznościowych 93% Umiejętności twarde Umiejętności związane relacjami międzyludzkimi <W tych badaniach wzięły udział firmy globalne, badanie przeprowadzono wśród firm mieszczących się w Stanach Zjednoczonych. Określ, czy odpowiada to Twojemu regionowi. Wymień lub usuń w razie potrzeby.> BusinessWeek: Badanie przeprowadzone we współpracy z American Express (AXP) ujawniło, że ponad 60% kierowników zgadza się, że umiejętności zawodowe (lub umiejętności międzyludzkie) są najważniejsze podczas oceny wyników pracownika. Dla 32% największe znaczenie mają umiejętności twarde (techniczne), a 7% najwyżej ceni umiejętności odnoszące się do mediów społecznościowych. http://www.bloomberg.com/bw/articles/2013-09-04/the-soft-skills-managers-want Associated Press: W badaniu przeprowadzonym wśród pracodawców opublikowanym przez Association of American Colleges and Universities ujawniono, że zdaniem 93% respondentów umiejętność krytycznego myślenia, jasnej komunikacji i rozwiązywania złożonych problemów jest ważniejsza niż dyplom licencjacki. http://bigstory.ap.org/article/firms-seek-grads-who-can-think-fast-work-teams pracodawców uważa, że umiejętności krytycznego myślenia, jasnej komunikacji i rozwiązywania złożonych problemów są ważniejsze niż dyplom licencjacki. Źródło: BusinessWeek, 2013 Źródło: Associated Press, 2013 6

Popyt na specjalistów z dziedziny teleinformatyki będzie nadal rosnąć Prognozy zatrudnienia w Stanach Zjednoczonych w 2020 r. +28% 443 800 administratorzy komputerowych +22% 664 800 komputerowych +18% 717 100 obsługi komputerów +18% 363 700 i syst. informacji +22% 367 900 bezp. informacji, programiści WWW, architekci sieci +22% z komputerami +14% zawody <Zamieszczone tutaj dane na temat Stanów Zjednoczonych mają charakter przykładowy; należy je zastąpić danymi dotyczącymi regionu lub podkreślić, że dotyczą USA.> Oto zaledwie kilka stanowisk związanych z teleinformatyką wraz z przewidywanym wzrostem zapotrzebowania do 2020 r. Jak widać po prawej, oczekuje się, że wzrost w kategorii „Wszystkie zawody związane z komputerami” wyniesie średnio 22%, czyli znacznie więcej niż średni wzrost WSZYSTKICH zawodów. Źródło: Departament Pracy USA, biuro ds. statystyk dot. zatrudnienia, www.bls.gov/emp/ep_table_108.htm © 2017 Cisco i (lub) podmioty stowarzyszone. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały poufne Cisco 7 7

Wynagrodzenie za pracę w ICT Osoby dysponujące odpowiednimi umiejętnościami teleinformatycznymi mogą liczyć na wysokie pensje, stabilne kariery oraz doskonałe perspektywy rozwoju zawodowego. Przykładowe średnie wynagrodzenia Przetwarzanie w chmurze: 118 000 USD Bezpieczeństwo teleinformatyczne: 102 000 USD Technologie biznesowe: 95 000 USD teleinformatycznymi: 97 450 USD Inżynieria systemów: 87 500 USD Inżynieria sieci: 81 000 USD Operacje sieciowe: 65 000 USD Średnie wynagrodzenie na początku kariery w 2015 r.: 50 219 USD teleinformatycznej = 38% więcej: 69 214 USD <Zamieszczone tutaj dane na temat Stanów Zjednoczonych mają charakter przykładowy; należy je zastąpić danymi dotyczącymi regionu lub podkreślić, że dotyczą USA.> Źródła: Baza danych CEB Talent Neuron Database Employers Raport umiejętności i wynagrodzeń w branży IT Global Knowledge and Windows IT Pro 2016 © 2017 Cisco i (lub) podmioty stowarzyszone. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały poufne Cisco 8 8

9