Doświadczenie z rzeżuchą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zwrot bezprawnie pobranej akcyzy od samochodów z silnikami powyżej 2000 cm 3 Krok po kroku.
Advertisements

Rybki akwariowe Joanna Brudny.
Pory Roku.
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
Zakończenie językowego projektu z programu Socrates-Comenius Energia przyszłości w zjednoczonej Europie 6 – rok Delegacja młodzieży i jej opiekunów.
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
SZCZUPAK Szczupak pospolity, szczupak – szeroko rozprzestrzeniona, drapieżna ryba z rodziny szczupakowatych. Jej okołobiegunowy zasięg występowania jest.
Rozwiązanie zadania nr 2
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Moja ziółkowa uprawa Marta Lisiowska Klasa IV B.
Który? Która? Które? pierwszy pierwsza pierwsze drugi druga drugie trzeci trzecia trzecie.
My favourite sportsperson is Justyna Kowalczyk.. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu Trzeci poziom konspektu Czwarty.
Biologia jako nauka eksperymentalna
Biologia jako nauka eksperymentalna.
Która godzina?.
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Sprawdzenie świeżości chleba Chleb domowego wypieku na zakwasie oraz chleb zwykły kupiony w sklepie.
Jak pietruszka pije wodę?
Wizyta uczniów z Irlandii – Wizyta uczniów z Irlandii w ramach projektu Socrates Comenius.
Cykl rozwoju owocu,czyli
Kwiaty wiosny Julia Lewandowska.
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
Teraz będę czytał w twoich myślach...
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Powstanie świata.
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Regulamin Pracowni Informatyki
Krok pierwszy: wybieramy zakładkęCited Reference Search.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Skład grupy.
Zapraszamy na obejrzenie
Matematyka i język angielski
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
Hodowla i uprawa pomidora
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Są częścią ekosystemu – jeziora.
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
Czytanie ułamków to nic trudnego:
Dzień pierwszy W pierwszym dniu Bóg stworzył niebo i ziemię, które są ogarnięte wodą. W tym dniu Bóg oddziela także światło (dnia) od ciemności (nocy).
„Tutaj wszyscy na Ciebie czekają…” Wolontariat w Hospicjum im. Aleksandry Gabrysiak.
Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty.
38. Na ojczystej ziemi – pielgrzymki Jana Pawła II do Polski oraz ich przesłania
Biografia.
Możecie eksperymentować z różnymi gatunkami roślin...
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Pytania i odpowiedzi.
Ty też masz wpływ na jakość powietrza Raporty wykonywanych badań Wykonały: Karolina Harkabuz Klaudia Nawara Alicja Sornat Weronika Łaciak.
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
Doświadczenie Biologiczne
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Źródła wiedzy biologicznej.
Jak zbudować oczko wodne?
10 najwięcej zarabiających piłkarzy świata
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Tytuł wystąpienia w języku prezentowania
Doświadczenie z RzeŻuchą
Niesamowite przygody DZIESIĘCIU SKARPETEK
Zapis prezentacji:

Doświadczenie z rzeżuchą Jan Kwiatkowski Klasa IVc

CEL WYKONANIA DOŚWIADCZENIA Celem wykonania doświadczenia jest zbadanie wpływu światła słonecznego i wody na wzrost i rozwój rzeżuchy.

PRZYGOTOWANIE DOŚWIADCZENIA Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebujemy: trzy podstawki wata ziarna rzeżuchy woda ciemne pudełko do przykrycia jednej podstawki

PRZYGOTOWANIE DOŚWIADCZENIA do trzech podstawek włożyłem watę na watę równomiernie wysypałem nasiona rzeżuchy następnie podlałem nasiona rzeżuchy Podstawki stawiam w nasłonecznionym miejscu i podlewam. Czekam aż rzeżucha zacznie kiełkować.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień pierwszy Dzień drugi Dnia pierwszego nie zauważyłem żadnej zmiany. Natomiast dnia drugiego widać, że nasiona zaczynają pękać.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień trzeci Dzień czwarty Dnia trzeciego nasiona zaczynają kiełkować. Dnia czwartego zaczynają się rozwijać liście.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień piąty Dnia piątego rozwinęły się liście. Wtedy podstawkę numer dwa przykryłem ciemnym pudełkiem i będę nadal podlewał, a podstawkę numer trzy przestałem podlewać. Podstawkę numer jeden pozostawiam bez zmian, nadal będzie stała w nasłonecznionym miejscu i będę ją podlewał.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień szósty Dzień siódmy Szóstego dnia nie zauważyłem żadnej zmiany. Siódmego dnia w trzecim pojemniku zaczyna brakować wody, a rzeżuszce w pojemniku dwa zaczęły robić się jaśniejsze listki.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień ósmy Dzień dziewiąty W drugim pojemniczku dnia ósmego liście zaczynają być coraz jaśniejsze, a w trzecim pojemniku rzeżucha zaczęła usychać. Dnia dziewiątego w pojemniku drugim łodygi są coraz dłuższe i rozkładają się na boki listki są coraz bardziej żółte. W trzecim pojemniku rzeżucha uschła z braku wody.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień dziesiąty Dzień jedenasty W następnych dniach w drugim pojemniku rzeżucha ma coraz bardziej żółte liście, a łodyżki coraz dłuższe.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień dwunasty Dzień trzynasty W pierwszym pojemniku roślinki są zielone gęste i ładnie rosną. W drugim pojemniku roślinki są pożółkłe.

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA Dzień czternasty Czternastego dnia zmiany w roślinkach przestały się powiększać. Kończę obserwacje.

ZAOBSERWOWANE ZMIANY Pierwszy pojemniczek Roślinki są zielone, gęste. Łodygi są grube i mocne. Rzeżucha jest ładnie wyrośnięta. Wniosek: Rozwój roślinki jest prawidłowy w miejscu słonecznym przy regularnym podlewaniu.

ZAOBSERWOWANE ZMIANY Drugi pojemniczek Roślinki są pożółkłe łodygi są cienkie, długie. Roślinki rozkładają się na boki kładąc się na ziemi. Wniosek: W miejscu zacienionym nastąpił dziki wzrost roślin. Na wierzchołku pędu listki małe, słabo rozwinięte.

ZAOBSERWOWANE ZMIANY Trzeci pojemniczek Rośliny wyschnięte, obumarłe. Wniosek: Bez wody rozwój roślin jest niemożliwy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ