Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Advertisements

PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
PODSUMOWANIE.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Opracowała: Elżbieta Fedko
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
ALGORYTMY.
Algorytmy.
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
JAKO CZĘŚĆ NASZEGO ŻYCIA
Algorytmy.
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Wstęp do interpretacji algorytmów
CO TO JEST ALGORYTM!.
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Algorytmy Marek Pudełko
Algorytmy Marek Pudełko
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Maciej Karanowski
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
Budowa algorytmów Algorytm: skończony ciąg operacji wraz z ściśle sprecyzowanym porządkowaniem ich wykonywania, które po realizacji dają rozwiązanie dowolnego.
ALGORYTMY.
Agata Łysakowska Klasa III „n”
Algorytmy Opracowanie: Maria Skalska na podstawie „Informatyka 2000” wydawnictwa Czarny Kruk.
RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.
Podstawy programowania
Metody przedstawiania algorytmów.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
Podstawy programowania w języku C i C++
Prowadzący: Dr inż. Jerzy Szczygieł
Budowanie schematu blokowego
Wstęp do algorytmiki Program ELI Marek Magiera
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
ALGORYTMY.
Jak tworzyć algorytmy.? Sposób krok po kroku..
Algorytmy.
Elżbieta Fiedziukiewicz
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Czego nauczyliśmy się na lekcjach informatyki w XXX LO
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
INSTRUKCJA WARUNKOWA (TJ. JEŻELI)
Temat 7: Instrukcje warunkowe
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Algorytmy.
Algorytmika.
Instrukcje iteracyjne
Wprowadzenie do algorytmiki
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
szeregowe, z rozgałęzieniami, zawierające pętle
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis blokowy algorytmów
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
opracowała: Anna Mikuć
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Algorytmy.
Algorytm znajdowania Największego Wspólnego Dzielnika.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Sposoby zapisu algorytmu
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać ALGORYTMY

Cel projektu Projekt nasz polegał na wykonaniu pomocy do lekcji informatyki. Wykonaliśmy plansze przedstawiające przykładowe algorytmy i prezentację o tej tematyce. Zgodnie z programem nauczania. Celem projektu było: nabycie umiejętności, do których zaliczamy: Zdolność logicznego myślenia, Jasnego formułowania problemów do rozwiązania, Zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce, Umiejętność współpracy w grupie, Staranność i dokładność w wykonywaniu pracy, Podawanie czytelnych i jednoznacznych odpowiedzi.

Grupa projektowa Karol, Franek i Wojtek

Spis treści: Definicja algorytmu. Sposób przedstawiania algorytmu. Schemat blokowy. Zasady tworzenia algorytmów. Język programowania „ELI”. „Symbole w ELI”. Algorytm Euklidesa. Galeria.

Definicja Algorytm- jako przepisu prowadzący do rozwiązania zadania, problemu. W przepisie tym podaje się opis czynności, które trzeba wykonać, oraz dane, dla których algorytm będzie określony.

Sposób przedstawiania Pierwszy i najprostszy to opis słowny, np. po lekcjach pójdę do kiosku i kupię gazetę. Innymi przykładami mogą być: podyktowanie przez telefon przepisu na zaparzenie herbaty czy wyjaśnianie koledze, jak należy rozwiązać zadanie z matematyki. Drugi to sposób graficzny: schemat blokowy.

Schemat blokowy Początek i koniec algorytmu. stop start Skrzynki START i STOP wskazują początek i koniec każdego algorytmu. Ze skrzynki START wychodzi tylko jedna droga, do skrzynki STOP wchodzi co najmniej jedno połączenie.

Blok wejścia- wyjścia WE/WY W skrzynce wejścia/wyjścia umieszcza się wprowadzane dane lub wyprowadzane wyniki. Ze skrzynki wychodzi tylko jedno połączenie.

Blok operacyjny INSTRUKCJA W skrzynce instrukcyjnej umieszcza się po-lecenia do wykonania (instrukcje) - podstawienie, obliczenie, wprowadzenie wartości.

Blok warunkowy T N WARUNEK W skrzynce warunkowej umieszcza się warunek, który decyduje o wyborze dalszej drogi postępowania. Ze skrzynki wychodzą dwa połączenia: TAK (wybierane, gdy warunek jest spełniony), NIE (gdy warunek nie jest spełniony).

Pamiętaj! Tworząc schemat blokowy, należy pamiętać o pewnych zasadach: Każda operacja jest umieszczona w skrzynce. Skrzynki są ze sobą połączone. Należy stosować właściwą kolejność skrzynek, odpowiednio łącząc je strzałkami. Do oznaczenia początku służy jedna skrzynka – POCZĄTEK (,,start”). Ma ona tylko jedno połączenie wychodzące.

Do oznaczenia końca służy przynajmniej jedna skrzynka –KONIEC z której nie wychodzą żadne połączenia. Ze skrzynki warunkowej wychodzą dwa połączenia: ,,TAK’’ i ,,NIE’’. W skrzynce operacyjnej jako znak przypisania stosujemy matematyczny znak =. Jest to instrukcja zgodnie z którą zmiennej po lewej stronie nadajemy wartość identyczną z wartością wyrażenia po prawej stronie.

Po sprawdzeniu poprawności schematu graficznego należy przeanalizować kolejne połączenia schematu. Podstawiając przykładowe dane, symulujemy działanie algorytmu.

W ELI podstawowa paleta, zawiera kilkanaście klocków, z których buduje się algorytmy. Na zielonej planszy można układać algorytm, a następnie symulować jego działanie. W ciągu klocków pomiędzy punktem startu i końca nie może być dziur - przerw w połączeniach między klockami.

Symbole w programie ,,eli”.

Przykładowy ekran programu ,,eli”.

Algorytm wskazywania liczby większej

Algorytm Euklidesa wyznaczania NWD dwóch liczb a i b Wejście: a, b - liczby naturalne, których NWD oblicza algorytm Wyjście: a lub b - wartość NWD pierwotnych liczb a i b.

Podczas pracy:

Udało się:

Dziękujemy Grupa projektowa pod opieką P. Doroty Wątroby w składzie: Boroń Wojciech Drapała Karol Rzeszutek Franciszek Uczniowie klasy II B Publicznego Gimnazjum w Zespole Szkół w Zarzeczu. Zarzecze, 07.12.2017r.