Nie wiem, czy poradzę sobie w pierwszych dniach na studiach!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.

Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Nie martw się! Pomoże Ci przewodnik dla studenta I roku. Nie wiem, czy poradzę sobie w pierwszych dniach na studiach!
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2017/2018
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
OBOWIĄZKOWE PRAKTYKI ZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE.
Erasmus+ Praktyki ogólne informacje
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
Akademii Sztuki Wojennej
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Powtarzanie roku studiów
ASYSTENTURA COMENIUSA
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Baza Usług Rozwojowych
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Portal Publikacyjny UAM
Zwrot opłaty za uczestnictwo w spotkaniu
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Erasmus+ studia Termin składania dokumentów 10 stycznia 2018 – 6 lutego 2018 Rozmowy kwalifikacyjne Pierwszy tydzień po feriach zimowych: lutego.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zakładanie konta Konta nie trzeba zakładać jeżeli zaczyna się ponownie studia (konta są aktywne cały okres studiów)
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Stosowane załączniki:
Dr inż. Magdalena Jabłońska
AGH: Sprawy pracownicze
Katedra Filologii Germańskiej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Wyjazdy dydaktyczne i szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Prawo handlowe – ćwiczenia
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2015
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy dydaktyczne dla kadry akademickiej.
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt ZUT w Szczecinie
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Prezentacja skierowana do absolwentów
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla pracowników administracyjnych.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
Pierwsze kroki Jeśli nie byłeś na dniach adaptacyjnych, to pamiętaj o pierwszych krokach: 1. załóż konto meilowe na stronie internetowej UW 2. wykonaj.
Zapis prezentacji:

Nie wiem, czy poradzę sobie w pierwszych dniach na studiach! Nie martw się! Pomoże Ci przewodnik dla studenta I roku.

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej Studencie I roku Witamy na Naszym Wydziale. Studiowanie może być przyjemne i interesujące, jeżeli będziesz wiedział, jak korzystać z praw i obowiązków, jak przebiega organizacja studiów i kto ci może pomóc w razie jakichkolwiek wątpliwości. Zachęcamy więc do zapoznania się prezentacją.

Spis treści Regulamin studiów Prodziekan ds. Studenckich Dziekanat Biuro Podawcze Sekretariaty Rejestracja na zajęcia Opłaty za studia Pomoc materialna Ubezpieczenie Erasmus+ Pamiętaj o:

Prodziekan ds. studenckich Prof. UAM dr hab. Joanna Wójcik Dyżury od 4 października: Wtorek 10.30-11.30 Środa 14.00-15.00 Druga środa miesiąca 12.00-13.00

Dziekanat Filologia bułgarska Filologia serbska Filologia chorwacka Bałkanistyka Filologia klasyczna Studia śródziemnomorskie Studia śródziemnomorskie, studia w j. ang. Filologia polska Wiedza o teatrze Media interaktywne i widowiska Filologia polska jako obca Polonistyka w kontekstach kultury Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie Studia polonistyczno- germanistyczne Latynistyczno-polonistyczne studia nauczycielskie MISHIS Studia południowo-słowiańskie Literatura powszechna Filologiczno-historyczne studia środkowoeuropejskie Polacy i Niemcy w Europie Filologia bułgarska Filmoznawstwo i kultura mediów Filologia słowiańska i filologia polska Filologia czeska

Regulamin studiów Przeczytaj regulamin, dostępny na stronie https://docs.google.com/viewer?&url=https://studenci.amu.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0007/279646/Obwieszczenie_NowyRS_tekst-jednolity_ZG-a.pdf&embedded=true Pomoże Ci w uświadomieniu sobie, jakie masz prawa, obowiązki i jak możesz rozwiązać ewentualne problemy przy rozliczaniu danego roku studiów.

Życzliwość to u nas standard Dziekanat Co musisz załatwić od 1 października: Podpisanie umowy i ślubowania (niepodpisanie umowy w ciągu miesiąca skutkuje skreśleniem z listy studentów). Uzupełnienie dokumentów złożonych podczas rekrutacji. Odebranie uprzednio opłaconej legitymacji studenckiej. Możliwość złożenia wniosku o przyznanie świadczeń socjalnych. Uzyskać potwierdzenie o statusie studenta. Możliwość otrzymania odpowiedzi na pytania związane z programem i z tokiem studiów. Życzliwość to u nas standard

Biuro Podawcze p.54 Tutaj pobierzesz formularze dotyczące studiów, które również są udostępnione na stronie internetowej www.wfpik.amu.edu.pl w zakładce formularze. Uzyskasz również informacje o sposobie wypełnienia formularzy. Złożysz wniosek i odbierzesz wszelkie decyzje dziekana i wydziałowej komisji ekonomicznej. Wszystkie decyzje podpisane przez Panią Dziekan prof. UAM dr hab. Joannę Wójcik lub WKE należy odebrać w Biurze Podawczym (p. 54) w ciągu 3 tygodni od momentu złożenie wniosku. Pamiętaj, Podanie możesz również złożyć po godzinach pracy Biura Podawczego wrzucając podania do skrzyneczki „pisma do dziekanatu”.

Podstawa regulaminu § 16 pkt 1 Indywidualna organizacja studiów § 28 Zaliczenie przedmiotu z innego kierunku studiów § 35 pkt 1 Powtórzenie przedmiotu z jednoczesnym kontynuowaniem studiów na roku wyższym( płatne) § 41 Przedłużenie sesji egzaminacyjnej § 44 pkt 1 udzielenia urlopu dziekańskiego § 56 pkt 1 i 2 Wznowienie studiów przez studenta

Pomoc materialna (stypendia) W związku ze zmianą od 1 października 2016r. regulaminu i zasad przyznawania pomocy materialnej studentom wszelkie informacje są dostępne na stronie www.amu.edu.pl – zakładka portal studenta – pomoc materialna i Domy Studenckie. Rejestracja i wypełnianie wniosków oraz oświadczeń o dochodach dostępne na stronie usosweb.amu.edu.pl

Rejestracja na zajęcia Wydziałowy koordynator USOS mgr Joanna Seniów Pokój 60

Rejestracja na zajęcia Studenci, którzy w trakcie samodzielnej rejestracji w USOSweb nie zdążyli wypisać się z zajęć fakultatywnych (w tym: konwersatoriów, wykładów monograficznych i kursowych, tutoriali) oraz egzaminów, mogą starać się o wyrejestrowanie z nich, składając w biurze podawczym (pok. 54) wniosek do prodziekana ds. studenckich, zawierający podpis wykładowcy/ egzaminatora oraz uzasadnienie niewyrejestrowania się w terminie. Wyrejestrowanie z fakultetów Rejestracja na zajęcia po terminie Osoby, które po zakończeniu samodzielnej rejestracji chciałyby zostać zapisane na zajęcia fakultatywne, mogą ubiegać się o to, składając wypełniony wniosek do dyrektora ds. dydaktycznych instytutu lub katedry, w których odbywają się wybrane przez studenta zajęcia. Zmiana grupy zajęciowej Studenci, którzy zmienili grupę zajęciową w ramach przedmiotów obowiązkowych, ale nie potwierdzili tej zmiany w USOS, mogą w tej sprawie składać wnioski o zmianę grupy do dyrektora ds. dydaktycznych instytutu lub katedry. Po dopełnieniu wszystkich formalności prosimy o dostarczenie wniosków (z pisemną zgodą prodziekana lub dyrektora jednostki) do biura USOS (pok. 60), co umożliwi ich realizację. Wnioski są dostępne w biurze podawczym lub na stronie internetowej wfpik.amu.edu.pl w zakładce dla studenta - USOS.

Sekretariaty Sekretariaty ułatwią Wam kontakt z pracownikami dydaktyczno – naukowymi (dane kontaktowe pracowników oraz miejsce na pozostawienie korespondencji). Pracownik sekretariatu zajmuje się również układaniem planu zajęć, odwoływaniem zajęć w trakcie trwania semestru i informowaniem studentów o wydarzeniach w jednostce. Instytut Filologii Polskiej pokój 238 (II piętro) mgr Bogumiła Szczecińska mgr Maja Sobańska-Liberek mgr inż. Danuta Zapłata Instytut Filologii Słowiańskiej pokój 388 (III piętro) mgr Anna Skiba mgr Justyna Janek Instytut Teatru i Sztuki Mediów pokój 123 (I piętro) mgr Marta Wiśniewska Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych pokój 233 (II piętro) mgr Arkadiusz Bednarek Instytut Filologii Klasycznej Barbara Spychała pokój 335 (III piętro)

Opłaty za studia Opłaty to bardzo ważna sprawa. Płacisz na indywidualne konto bankowe za: wydane druki (legitymacja, dyplom), czesne (studia niestacjonarne), powtarzanie przedmiotu, za dodatkową (drugą) specjalizację lub specjalność. Najważniejsze !!! Nieopłacenie w terminie spowoduje naliczenie odsetek (zapłacisz więcej a po co?!). Uchylanie się od płatności spowoduje wykreślenie z listy studentów i uruchomienie procedury windykacyjnej (proces sądowy).

Ubezpieczenie Ubezpieczenie zdrowotne Studenci do 26 roku życia korzystają z ubezpieczenia zdrowotnego swoich Rodziców. Studenci, którzy ukończyli 26 roku życia, powinni zgłosić się do Działu Nauczania w celu ubezpieczenia przez Uczelnię. Wszelkie informacje na stronie: https://studenci.amu.edu.pl/studia/zdrowie-studenta/ubezpieczenie-zdrowotne-studentow Ubezpieczenie NNW Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków nie jest obowiązkowe aczkolwiek jest zalecane. Korzyści wynikające z ubezpieczenia są niewspółmierne w stosunku do kosztów.

O wyjazd na studia lub praktykę w ramach programu Erasmus+ mogą się ubiegać studenci UAM, którzy są zarejestrowani na studiach pierwszego lub drugiego stopnia; w chwili ubiegania się o wyjazd są studentami co najmniej I roku studiów pierwszego stopnia; posiadają znajomość języka obcego na poziomie zgodnym z wymaganiami uczelni przyjmującej, według warunków zapisanych w umowie; wypełnią i złożą w wyznaczonym terminie i formie wniosek aplikacyjny wraz z wymaganymi załącznikami; wyjazd trwa max 12 miesięcy. Wydziałowy koordynator Dr Justyna Wciórka Pokój 53 Więcej informacji można znaleźć na erasmus.amu.edu.pl

Pamiętaj o: Korzystaj z systemu USOSweb.amu.edu.pl Zaglądanie do USOSweb powinno być codziennym zwyczajem każdego studenta. Sprawdź, czy jesteś zapisany na wszystkie zajęcia zgodnie z programem studiów. Student, który zarejestrował się na zajęcia i w nich nie uczestniczy, zobowiązany jest do wyrejestrowania się na początku semestru, w przeciwnym razie otrzyma ocenę niedostateczną. Pamiętaj, aby zrealizować szkolenie BHP za pośrednictwem systemu e-learning. Zaglądaj od czasu do czasu na uniwersytecką oraz wydziałową stronę internetową. W działach dla studentów znajduje się wiele przydatnych informacji. Sprawdzaj swoją pocztę uniwersytecką. W razie pytań dotyczących lektoratu kontaktuj się ze Szkołą Językową. W przypadku wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z dziekanatem.