„Różnorodność przestrzenią dialogu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
 Języka Niemieckiego  Języka Francuskiego  Języka Angielskiego  Języka Włoskiego  Języka Hiszpańskiego.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
COMENIUS COMENIUS - JAK TO WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO? W LUTYM 2011 r. UCZNIOWIE NASZEGO GIMNAZJUM ROZPOCZĘLI WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projekt : "Trening czyni mistrza-kreujemy przyszłość zawodową uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim" Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów.
Szkoła Sportowych Talentów
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
ZAPROSZENIE DO WSPARCIA PROGRAMU STYPENDIA ŚW
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Fotografia w pracy nauczyciela
Program profilaktyczno-wychowawczy
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Temat doświadczenia: Badanie prawa odbicia i załamania światła
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Konkurs na najlepiej przeprowadzoną kampanię „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym 2017/2018.
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Wiedzy o Społeczeństwie
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
TYDZIEŃ NIEMIECKI w SP7 z OI w Ełku.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Projekt „Angielski w wydaniu maltańskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego w Rzeszowie od do , finansowany ze.
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
FILM POKLATKOWY. FILM POKLATKOWY „NIE dla uchodźców na Targówku „NIE dla uchodźców na Targówku! NIE dla uchodźców w Warszawie”, „Mieszkańcy protestują:
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

„Różnorodność przestrzenią dialogu” konkurs literacko-plastyczno-fotograficzny pod tytułem „Podróże – szansą poznawania Innego”

Dnia 21.06.2017r. w Szkole Podstawowej nr 26 w Białymstoku odbyło się podsumowanie konkursu „Różnorodność przestrzenią dialogu”. Tegoroczna edycja konkursu zatytułowana była „Podróże – szansą poznawania Innego” i poświęcona była bliskim i dalekim podróżom w kontekście poznawania różnych grup etnicznych i narodowych. Podczas spotkania można było podziwiać twórczość dziecięcą, poznać pieśni i tańce z różnych stron świata- Gruzji, Czeczenii, Litwy, Słowacji, w wykonaniu uczniów szkoły oraz uczestników projektu Brave Kids, jak też spróbować polskich i kaukaskich specjałów kulinarnych.

Kierując się potrzebą upowszechniania potencjału różnorodności, idei dialogu oraz poznawania odmiennych kultur, uczniowie za pomocą różnych form ekspresji artystycznej ukazali ich własne postrzeganie podróży jako szansy doświadczania różnorodności i nawiązywania pozytywnych relacji z Innymi. Cele konkursu: • uświadomienie roli podróży jako płaszczyzny doświadczania różnorodności świata i budowania pozytywnych relacji międzykulturowych; • kształtowanie wrażliwości na odmienność kulturową; • kształtowanie postaw poszanowania własnej tradycji i kultury oraz innych kultur i tradycji; • rozwijanie twórczej aktywności uczniów; • integracja uczniów przynależących do różnych grup narodowych, etnicznych i religijnych (w tym dzieci uchodźców); • integracja środowiska nauczycieli wokół problemów związanych z różnorodnością kulturową. • promowanie projektu unijnego „Jeden świat, jedna Europa- z uchodźcą w szkolnej ławce”

Organizatorzy konkursu: SP nr 26 w Białymstoku, Fundacja UwB oraz Katedra Edukacji Międzykulturowej Wydz. PiP UwB. Impreza była współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej” zatytułowanego „Jeden świat, jedna Europa- z uchodźcą w szkolnej ławce” (POWERSE-2016-1-PL01-KA101-024494). Honorowy patronat: Wojewoda Podlaski, Prezydent Miasta Białegostoku, Rektor Uniwersytetu w Białymstoku.