Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
CITY Eventor Cieślak Magdalena, Gromisz Magda, Jarzębowski Kacper, Karpiuk Magdalena, Kulik Konrad.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Dr Danuta Świerczyńska-Jelonek CZYTANIE JAKO PRZYGODA Łomża, 26 kwietnia 2016 r.
Kongres wiosek tematycznych 21 marca, Unikalny atrybut miejsca: wioska tematyczna Walory edukacyjne Promowanie idei, lokalnych marek, usług i produktów.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JAK ZDOBYĆ PRACĘ?. JAK PISAĆ CV?  Zaczynamy od danych osobowych: Imię, nazwisko, adres zamieszkania, aktualny numer telefonu, data urodzenia ewentualnie.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Konstytucyjny system źródeł prawa
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
O ochronie danych osobowych
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Podstawa programowa WF założenia
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
Trendy w Public Relations
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
NO PROMIL – NO PROBLEM.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
Podstawa programowa WF założenia
101. Ciało o masie m znajduje się w windzie
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Prezentacja informacji w biznesie
Nowe podejście do zamówień publicznych
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej Weronika Urban

Reklama społeczna cechy: Zmienia postawy złożone, głęboko zakorzenione. Zmiana wymaga wysiłku, a zysk jest oddalony w czasie Przekaz o charakterze nieprzyjemnym. Porusza tematy trudne, wywołujące lęk Nacisk położny jest na treść przekazu, nie na sponsora Cel przypisywany nadawcy to chęć pomocy innym Niski budżet

Modelowe ujęcie działanie reklamy Zatrzymać uwagę –zainteresować- zmusić do zakupu Stay-look-buy Zwrócić uwagę na produkt- wzbudzić zainteresowanie- pobudzić chęć posiadania- zachęcić do kupienia AIDA Podobnie powinna działać reklama społeczne, aby była skuteczna. Jej przekaz powinien podlegać podobnym założeniom

Przyciąganie uwagi odbiorców reklamy społecznej Połączenie elementów idealnego świata reklamy komercyjnej z ideą społeczną gwiazdy + ważki problem Sława przyciąga uwagę. Oddziaływanie autorytetu Rozpoznawalność gwiazd= rozgłos kampanii

Znani ludzie firmują swoją osobą ważne kampanie. Dają przykład innym

Piękno na rzecz walki z okrucieństwem

Mechanizm postrzegania reklamy Prawa półkula Analityczne przetwarza dane werbalne Podejście indukcyjne Odpowiada za rozumienie symboli, problemów technicznych, zadań matematycznych Lew półkula Przetwarza informacje w sposób holistyczny Myślenie intuicyjne oparte na doświadczeniu, emocji Tworzy interpretacje przestrzenne, Odpowiada za rozpoznawanie twarzy, przetwarzanie muzyki, sztuki. Skupia się na informacji wizualnej.

RYSUNEK tekst Kierunek Patrzenia Informacje do lewej półkuli Logo po lewej stronie naprzeciw tekstu nie jest dostrzegalne, ponieważ analizuje go prawa półkul skupiająca się na rysunku.

Tekst Rysunek Kierunek Patrzenia Informacje do prawej półkuli Logo po lewej stronie razem z tekstem jest niezauważalne. Powinien być na prawo od tekstu

Reguła ruchu

Reguła ruchu

Reguła równowagi

Pole tekstowe, główne hasło Reguła rzutu oka Pole tekstowe, główne hasło Peryferyjne pole widzenia Punkt Optyczny Pole tekstowe

Kontrowersje Analogie wizualne

Kontrowersje aluzje

Aluzja znaku powszechnie znanego Kontrowersje Aluzja znaku powszechnie znanego