TURYSTYKA RELIGIJNA DO POLSKI NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
SZPITALE W TRAKCIE PRZEKSZTAŁCEŃ W SPÓŁKI Z UWZGLĘDNIENIEM LICZBY SZPITALI W WOJEWÓDZTWACH I DANYCH DEMOGRAFICZNYCH Mieszkańcy 1-ogółem; 4-miasta.
FUNDUSZE UNIJNE WSPIERAJĄ ROZWÓJ TURYSTYKI Konferencja prasowa minister Grażyny Gęsickiej 12 lipca 2007 r.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Trasa turystyczna.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Źródło: 9.
X WSKAŻ WOJEWÓDZTWO GRA DYDAKTYCZNA KLIKNIJ ŻEBY ROZPOCZĄĆ GRĘ.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Kampania wizerunkowa Polski przed
Charakterystyka turystyki pielgrzymkowej Polaków
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Badania wewnętrzne ukazujące ruch turystyczny w sezonie letnim 2011.
Konferencja Agrotravel 2011 Panel 1 KREOWANIE MARKI WIEJSKIEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie, ilu uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważna jest.
Turystuka Weekendowa.
Turystyka Etniczna.
Agroturystyka, turystyka na obszarach wiejskich, kwatery
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2013 roku
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Kongres Rozwoju Obszarów Wiejskich Kuźnia Napoleońska, 4 września 2014r.
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
MIĘDZYNARODOWY RUCH TURYSTYCZNY
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Wyniki egzaminów zewnętrznych w 2015 r.. Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu po klasie VI w 2015 r. kraj73%61%78%70% l.p. j.polskimatematykaj.angielskij.niemiecki.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
Dojazdy do pracy w województwie wielkopolskim - zróżnicowanie przestrzenne Skąd i dokąd Wielkopolanie dojeżdżali do pracy w 2011 r.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Studenci zagraniczni w Polsce 2016 Gdzie jesteśmy?
BIURO KWIATOWE FLOWER Alicja Żurek gr. HISTORIA BIURA Biuro kwiatowe „FLOWER” powstało w 1997 roku we Wrocławiu. Firma posiada 16 oddziałów w całej Polsce.
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Atrakcje turystyczne częstochowy
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
ALLIANZ struktura organizacyjna sprzedaży korporacyjnej
Zmiana Planu Operacyjnego KSOW na lata
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
„ W sferze sacrum. Rola sztuki religijnej w kulturze”.
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
dr inż. Bożena Karwat-Woźniak Zakład Polityki Społecznej i Regionalnej
Enoturystyka jako oferta specjalna gospodarstwa agroturystycznego
Zapis prezentacji:

TURYSTYKA RELIGIJNA DO POLSKI NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Dr Bartłomiej Walas

Wzrost popytu na produkty specjalistyczne TRENDY W POPYCIE Poszukiwanie imprez o większych walorach edukacyjnych (wiedza historyczna, kulturowa…) Wzrost popytu na produkty specjalistyczne Bardziej widoczne włączenie elementów sztuki, kultury i historii do imprez zorganizowanych i wakacji indywidualnych motywacja współczesnego turysty: nie dokąd ale po co..

Segmenty współczesnych klientów nie przystają do podejścia „zasobowego”, nie przyciągniemy ich samymi walorami, bo nie widzą oni korzyści, których dostarczą im niezapomniane przeżycia, doznania podczas pobytu.

WIZERUNEK POLSKI

Cele przyjazdów w 2012 roku (%) Cel przyjazdów (%) Ogółem Niemcy 14 UE Nowe kraje UE Ro.sja Biał.orus, Ukraina Główne zamorskie Turystyka: wakacje, zwiedzanie itp. 20 25 29 7 21 Odwiedziny krewnych lub znajomych 18 23 14 34 Cele zdrowotne 5 10 4 1 3 Sprawy zawodowe lub służbowe 26 22 42 Prywatne przyjazdy szkoleniowe 2 Dorywcza praca Zakupy na własne potrzeby 12 35 Cele religijne Odwiedziny miejsca pochodzenia Tranzyt 16 Inne cele 6 9

WARTOŚĆ MARKETINGOWA PRODUKTÓW WEDŁUG WOJEWÓDZTW Turystyka miejska i kulturowa Pobyty w miastach (city breaks) Wydarzenia kult. i muz. Pielgrzymki, miejsca kultu religijnego Turystyka poprzemysłowa Objazdy – dziedzictwo kulturowe Podróże sentymentalne dolnośląskie xxx xx x kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie x x śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

OFERTA BIUR PODRÓŻY SKUPIONYCH W FORUM TURYSTYKI PRZYJAZDOWEJ (FTP) Grupa produktów Liczba biur Udział w ofercie (%) Turystyka miejska i kulturowa 74 96,1 Incentive 61 79,2 Konferencje i kongresy 59 76,6 Turystyka specjalistyczna 53 68,8 Turystyka młodzieżowa Turystyka pielgrzymkowa 46 59,7 Turystyka aktywna 35 45,5 Pobyty w sanatoriach, ośrodkach SPA i wellness 7 9,1

DIAGNOZA POPYTU NA RYNKACH EMISYJNYCH

Komunikacja wzmocni markę produkt mało istotny na rynku RYNEK Komunikacja wzmocni markę produkt mało istotny na rynku Skandynawia x Włochy Hiszpania Austria Rosja Ukraina Węgry Anglia Irlandia USA Ameryka południowa Belgia Holandia

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji JAPONIA brak Japończycy nie interesują się religią, zwłaszcza chrześcijańską trasy śladami Jana Pawła II lub Maksymiliana Kolbe (najczęściej odwiedzane miejsca: Kraków, Oświęcim, Wadowice, Częstochowa i Niepokalanów biura podróży na zamówienie, stowarzyszenia chrześcijańskie prezentacje i marketing bezpośredni do stowarzyszeń katolickich AUSTRIA silny, rosnący Kraków i Częstochowa oraz trasy śladami Jana Pawła II. Szlak cysterski na Dolnym śląsku oraz sanktuarium w Licheniu. specjalistyczne biura podróży i parafie prowadzone przez polskich księży prezentacje, prasa specjalistyczna

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji FRANCJA umiarkowany katolicy francuscy czują się dobrze w Polsce znajdując atmosferę i aktywność religijną, jakiej nie ma we Francji. Podróże religijne traktowane są bardzo indywidualnie i intymnie śladami Jana-Pawła II. Trasa podróży religijnych przebiega przez Warszawę, Częstochowę i Kraków z rozwinięciem zwiedzania Małopolski (Wieliczka, Zakopane, Wadowice, Kalwaria, Oświęcim). oferta katalogowa specjalistycznych biur podróży, inicjatywy parafii, diecezji, organizacji religijnych parafie, Media katolickie

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji NIEMCY Turystyka pielgrzymkowa nie cieszy się już takim zainteresowaniem jak za czasów pontyfikatu Jana Pawła II Miejsce święte nie jest już celem podróży, jedynie jednym z punktów pośrednich leżących na szlaku turystycznym. Spotkanie młodzieży w Krakowie w 2016 roku spowoduje niewątpliwie zainteresowanie Polską jako celem podróży, w tym celem wyjazdów o charakterze religijnym. Produkt niszowy, a ofertę taką posiada coraz mniej biur podróży na terenie Niemiec. Najbardziej rozpoznawalne miejsca to Częstochowa, Święta Lipka, Kalwaria Zebrzydowska, szlak św. Jakuba, Licheń czy Wadowice, ale miejsca te postrzegane są najczęściej jako atrakcje turystyczne i łączone są z wyjazdami do Krakowa, Warszawy czy Poznania. Pielgrzymki, których celem jest dotarcie do miejsca kultu mają charakter religijny, a czas razem spędzony wypełniony jest modlitwą. parafie katolickie, specjalistycne biura podróży Informatory, pisma parafialne

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji WIELKA BRYTANIA IRLANDIA słaby w Anglii, zauważalny w Irlandii Częstochowa, Wadowice, Kraków, Kalwaria Zebrzydowska, obiekty związane z zakonem Cystersów, Licheń. Mocna strona – wyjście z szerszą ofertą Małopolski i Śląska poza klasyczny układ city breaks do Krakowa na 177 agencji sprzedających Polskę 9 podaje, że ma w ofercie tego rodzaju produkty, a jedynie 2 agencje specjalizują się w turystyce pielgrzymkowej. W Wlk. Brytanii (w tym Irlandii Płn.) – głównie poprzez kanały B2B, bo jest to produkt wybitnie niszowy, a w Belfaście dodatkowo nacechowany politycznie WĘGRY duży miejsca które są związane ze wspólną historią (Częstochowa, Stary Sącz, Kraków-Łagiewniki) lub z papieżem (Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice). organizatorzy biura podróży, akwizytorzy- księża

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji SKANDYNAWIA Nikły kraje luterańskie, w których kościoły coraz częściej służą jako miejsca koncertów, spotkań na kawę oraz prezentacji sztuki nowoczesnej brak zidentyfikowanej, specjalistycznej oferty tylko w Norwegii jedno specjalistyczne biuro nieefektywne UKRAINA nikły Społeczeństwo ukraińskie jest w przeważającej części prawosławne. polskie obiekty grekokatolickie parafie Marketing bezpośredni

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji USA silny Częstochowa i Kraków (w tym Łagiewniki i Kalwaria Zebrzydowska), ale coraz więcej jest pytań o Licheń oraz Świebodzin. Przede wszystkim touroperatorzy specjalizujący się w turystyce pielgrzymkowej oraz, głównie w odniesieniu do polskiego segmentu etnicznego, polskie/polonijne parafie Bezpośrednio do touroperatorów, ewentualnie poprzez stoiska i seminaria w trakcie konwencji organizatorów turystyki pielgrzymkowej

Stały i stabilny segment rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji HISZPANIA PORTUGALIA Stały i stabilny segment po beatyfikacji JP II popyt wyraźnie się zwiększył. Kanonizacja zdecydowanie powinna zainteresowanie pielgrzymkami podtrzymać. zdecydowanie postać JP II oraz Częstochowa; postać Faustyny Kowalskiej i miejsca z nią związane dla wiernych z Ameryki Łacińskiej Pielgrzymki do Polski to raczej typowy program turystyczny, którego ideą przewodnią jest głównie JP II z elementami religijnymi (msza w Częstochowie, Wieliczce, Niepokalanów, itp.) Kilku touroperatorów specjalizujących się w tego typu podróżach. W przypadku Polski jednak biura „klasyczne” wyczuły potencjalną atrakcyjność  tego programu i już od kilku lat wiele z nich publikuje program pt. „Śladami Jana Pawła II” . Media katolickie . Prezentacji dla księży ale wyłącznie we współpracy z lokalnym touroperatorem, który przygotowuje katalog i prowadzi bezpośrednią akwizycję w parafiach, prasie katolickiej itp

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji WŁOCHY Silny Turystyka do Polski organizowana za pośrednictwem biur podróży, to głównie turystyka pielgrzymkowa. Zdecydowana większość turystyki grupowej (70%) obejmuje trasy związane z miejscami kultu (głównie Częstochowa), jak i miejscami nawiązującymi do życia Jana Pawla II. Pewne zainteresowanie towarzyszy także miejscom nawiązującym do życia siostry Faustyny jak i błogosławionego Ojca Kolbe w Niepokalanowie włoskie parafie z pominięciem pośrednictwa biur podróży. W katalogach biur często pojawia się Polska klasyczna, zazwyczaj są to Kraków i Częstochowa jako miejsca kultu. Ten produkt stanowi 60 % oferowanych wyjazdów. study toury. workshopy

narzędzie komunikacji rynek popyt trasy i miejsca kanały sprzedaży narzędzie komunikacji BELGIA I HOLANDIA przede wszystkim w Belgii ale także w Holandii turystyka pielgrzymkowa nie jest popularna. Oba kraje są w praktyce laickie i nie przywiązują szczególnej wagi do tematyki sakralnej Częstochowa, Papież (szlak papieski - Kraków, Wadowice). Brak rozpoznawalności pozostałych miejsc sakralnych. W Holandii istnieje wąska grupa touroperatorów sprzedający podróże chrześcijańskie. W Belgii element sakralny stanowi czasami punkt w szerszym programie podróży - np. istnieje kilku touroperatorów, którzy oferują przejazd przez Częstochowę, Wadowice lub Kalwarię Zebrzydowską ale są to punkty uzupełniające program a nie tematy przewodnie wyjazdu promocja obiektów sakralnych typu kościoły, szlak architektury drewnianej ale bardziej jako obiekty prezentujące walory architektoniczne i kulturowe niż obiekty czysto sakralne.

FORMY KOMERCJALIZACJI TURYSTYKI RELIGIJNEJ PIELGRZYMKI O WYRAŹNIE MOTYWACJI RELIGIJNEJ MIEJSCA KULTU I DZIEDZICTWA SAKRALNEGO JAKO ATRAKCJE TURYSTYCZNE INDYWIDUALNE POBYTU O MOTYWACJI RELIGIJNEJ SPECJALISTYCZNE POBYTY ZWIĄZANE Z DZIEDZICTWEM SAKRALNYM (NP. NOCLEGI W KLASZTORACH) WYDARZENIA

Narzędzia w komunikacji miejsc kultu religijnego i dziedzictwa sakralnego wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną: 1. podróże prasowe 2. podróże studyjne 3. prezentacje i warsztaty 4. wydawnictwa 7. portal narodowy www.polska.travel 8. marketing bezpośredni

OFERTY

Dziękuję za uwagę