TIK W SZKOLE Mapy myślowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TIK w szkole podstawowej
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Mój przyszły zawód: WETERYNARZ.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Napój m ą dro ść i Twój mó ż d ż ek Firma Mądrość przedstawia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
T: Powtórzenie wiadomości z działu „Prąd elektryczny”
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
„Z twórczością na TY” Scenariusz multimedialny nr 4/II.
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
JAK CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM???. Gdzie „mieszka” czytanie ze zrozumieniem?
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
WYKORZYSTANIE CYFROWYCH MODELI WYSOKOŚCIOWYCH
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
ROWERZYSTOM BRAKOWAŁO MIEJSC DO PARKOWANIA.
Dlaczego warto czytać?.
Zespół Szkół nr 2 ~ pierwsze lata
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Opracowały: Aleksandra Rybak Maja Prusińska
Tajemniczy świat kolorów
Paint - rysunki i nie tylko
Człowiek w systemie transportowym
LO im. Marii Skłodowskiej – Curie w Czechowicach - Dziedzicach
Jakość przyciąga.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
dr Marzena Żylińska Łódź
Sweet Dream 3ATE.
Debata – wokół kreatywności na lekcjach
NASZA KLASA I a.
TRAVELAX MINIPRZEDSIĘBIORSTWO PROWADZONE W W II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO W DĘBICY.
Dlaczego warto czytać?.
PROGRAMOWANIE niestraszne zadanie
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Post-konstruktywizm a korzenie kulturowe Europy
„Jak rozmawiać z dziećmi”
Zapis prezentacji:

TIK W SZKOLE Mapy myślowe

Mapy Myśli (inna nazwa to "mapy pamięci" lub "mind mapping") są bardzo dobrym narzędziem by uczyć się i pracować szybciej oraz skuteczniej. http://www.edu.bialystok.pl/news,Mapy_mysli,18.php

Notatka linearna Wady: Zbyt długie Trudne do zapamiętania Zabierają zbyt dużo czasu Nie pobudzają mózgu do twórczej pracy Notatka inteligentna, czyli mapa myśli – nowy wymiar myślenia i notowania Zalety: Synestezja Ruch Skojarzenia Humor Wyobraźnia Numeracja Symbolizm Kolory Wyolbrzymianie

Jak „rysować” mapy myśli? Tradycyjnie Za pomocą programów źródło: Agata Baj: Mapy myśli w 10 krokach, http://www.ceo.org.pl/pl/cyfrowaszkola/news/mapy-myslowe

Po co mapa myśli na lekcji? Jako podsumowanie lekcji - odpowiedź na „nacobezu” Jako podsumowanie działu – przygotowanie do sprawdzianu, pracy klasowej, egzaminu ... Jako rozwiązanie problemu

Podsumowanie lekcji w kl. V - rodzaje trójkątów,

http://www.bbc.co.uk/scotland/pinball/dotdash/

Podsumowanie działu – ułamki zwykłe, kl. IV

Rozwiązanie problemu – jak policzyć koszty wycieczki?

Zamiast podsumowania: FreeMind, Xmind, MindMeister , czy Star Tree Studio, a może kartka i kredki? bo każdy uczeń jest inny, zatem ma inny profil uczenia się: Indywidualny kanał odbioru informacji (VAK) Dominująca inteligencja

Dziękuję za uwagę Maria Czerwińska