TIK W SZKOLE Mapy myślowe
Mapy Myśli (inna nazwa to "mapy pamięci" lub "mind mapping") są bardzo dobrym narzędziem by uczyć się i pracować szybciej oraz skuteczniej. http://www.edu.bialystok.pl/news,Mapy_mysli,18.php
Notatka linearna Wady: Zbyt długie Trudne do zapamiętania Zabierają zbyt dużo czasu Nie pobudzają mózgu do twórczej pracy Notatka inteligentna, czyli mapa myśli – nowy wymiar myślenia i notowania Zalety: Synestezja Ruch Skojarzenia Humor Wyobraźnia Numeracja Symbolizm Kolory Wyolbrzymianie
Jak „rysować” mapy myśli? Tradycyjnie Za pomocą programów źródło: Agata Baj: Mapy myśli w 10 krokach, http://www.ceo.org.pl/pl/cyfrowaszkola/news/mapy-myslowe
Po co mapa myśli na lekcji? Jako podsumowanie lekcji - odpowiedź na „nacobezu” Jako podsumowanie działu – przygotowanie do sprawdzianu, pracy klasowej, egzaminu ... Jako rozwiązanie problemu
Podsumowanie lekcji w kl. V - rodzaje trójkątów,
http://www.bbc.co.uk/scotland/pinball/dotdash/
Podsumowanie działu – ułamki zwykłe, kl. IV
Rozwiązanie problemu – jak policzyć koszty wycieczki?
Zamiast podsumowania: FreeMind, Xmind, MindMeister , czy Star Tree Studio, a może kartka i kredki? bo każdy uczeń jest inny, zatem ma inny profil uczenia się: Indywidualny kanał odbioru informacji (VAK) Dominująca inteligencja
Dziękuję za uwagę Maria Czerwińska