Przedsiębiorczość PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Advertisements

Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość Mgr Brzozowska Agnieszka
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
„Z twórczością na TY” Scenariusz multimedialny nr 4/II.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Pajęczynowy model równowagi rynkowej To jest pierwszy dynamiczny model. Wszystkie poprzednie to były modele statyczne. Model ten opisuje rynki, które.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Przedsiębiorczość Definicje i rodzaje przedsiębiorczości.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Zarządzanie strategiczne 5
Wytwarzanie oprogramowania sterowane przypadkami testowymi
Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Konkurencyjność w dobie globalizacji
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Sprawność systemu rynkowego
Sprzedaż produktu lub usługi
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Metoda projektu.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
TRZECIE spotkanie Zespołu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
Studia stacjonarne II stopnia Kierunek Zarządzanie
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zarządzanie Studia II stopnia
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Finansowanie działalności przedsiębiorstw
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Nazwa firmy Biznesplan.
Prezentacja informacji w biznesie
Czym powinien charakteryzować się innowacyjny projekt?
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
GRUBA RYBA jak się robi SEO dla naprawdę dużych klientów
Pomoc Przedsiębiorcom w trudnościach
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Wspomaganie pracy szkół
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
KOMERCJALIZACJA BEZPOŚREDNIA – PRAKTYCZNY PRZEWODNIK
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Wznieśmy toast za szaleńców. Odmieńców. Buntowników Wznieśmy toast za szaleńców. Odmieńców. Buntowników. Sprawiających kłopoty. Niedopasowanych. Tych, którzy widzą rzeczy inaczej. Nie lubią zasad i nie mają szacunku do status quo. Możesz ich cytować, nie zgadzać się z nimi, gloryfikować ich lub oczerniać. Jedyne, czego nie możesz zrobić, to ignorować ich. Ponieważ to oni zmieniają świat. Posuwają ludzkość naprzód. Chociaż niektórzy uważają ich za szaleńców, my widzimy w nich geniuszy. Ponieważ ludzie, którzy są na tyle szaleni, aby myśleć, że mogą zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają.

Klasycznie- Schumpeter

Klasycznie Kirzner (Marschall) PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW Podsumowanie Schumpeter Kirzner Twórcza destrukcja (wytrąca z równowagi) Zbliża do równowagi Innowacyjność najważniejsza Łączy podaż z popytem Przedsiębiorca źródłem postępu Przedsiębiorca wyczulony na informację Przedsiębiorcą nie jest się całe życie Przedsiębiorca nie jest źródłem innowacji, bardziej reaguje na szanse. W obu ujęciach niezwykle ważna jest szansa. Stan równowagi niekorzystny dla przedsiębiorców. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Kluczowe zagadnienia Rola wiedzy u Kirznera (otwartość na informacje)- przedsiębiorca musi wiedzieć gdzie te wiedze zdobyć Przedsiębiorczość u Schumpetera (nowa kombinacja czynników wytwórczych, ale nie wykorzystanie nie używanych mocy produkcyjnych) PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Definicje przedsiębiorczości Timmos określa przedsiębiorczość jako „pogoń za okazjami bez uwzględnienia ograniczeń stwarzanych przez zasoby aktualnie kontrolowane” i „sposób myślenia, rozumowania oraz działania, nakierowany na wykorzystywanie szans”. Stevenson określa przedsiębiorczość jako „tworzenie czegoś wartościowego praktycznie z niczego”. W obu tych koncepcjach najważniejszy jest pomysł, a posiadanie zasobów na stracie jest czymś znacznie mniej istotnym. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Koncepcja błękitnego oceanu Czerwony Ocean Błękitny Ocean Konkurowanie w istniejącej przestrzeni rynkowej Tworzenie wolnej przestrzeni rynkowej Zwalczanie konkurencji Konkurencja przestaje być istotna Wykorzystywanie istniejącego popytu Tworzenie i przechwytywanie nowego popytu Konieczność znajdowania kompromisu między wartością a kosztem Przełamanie przymusu kompromisu między wartością a kosztem Wybieranie między wyjątkowością a niskimi kosztami Dążenie do wyjątkowości i niskich kosztów PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Kanwa PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Większość startupów upada….

Model Customer Development Źródło: Steve Blank Rozpoznanie rynku, weryfikacja rynku, tworzenie bazy klientów, budowanie firmy

Model Customer Development „Rozpoznanie rynku to etap, na którym wizja założycielska zostaje zamieniona na szereg hipotez dotyczących modelu biznesowego. Następnie opracowywany jest plan testowania reakcji klientów na te hipotezy.” Weryfikacja rynku to etap na którym sprawdza się czy zdefiniowany model biznesowy jest powtarzalny i skalowalny. Pętla ciągłe uczenia się za pomocą klienta.

Cykl uczenia się Hipoteza Projektowanie eksperymentu Wniosek Test

Trzy etapy rozwoju startupów Zestawienie problemu i rozwiązania Zestawienie problemu i rynku Rozwój Cel na dwóch pierwszych nauka, w trzecim etapie rozwój

Pytania Etap I Czy znalazłem problem wart rozwiązania? Etap II Czy stworzyłem coś czego chcą inni ? Etap III W jaki sposób mogę przyspieszyć rozwój?

Klient w Customer Development