Formularze ewaluacji informacji Tryby oceny Jakość informacji Formularze ewaluacji informacji Tryby oceny
Nagłówek wyniku/nazwa strony/serwisu Problem/potrzeba informacyjna: blogi naukowe [kwerenda] Ocena binarna: 1/0 (spełnia/nie spełnia) Nr wyniku Nagłówek wyniku/nazwa strony/serwisu Kryteria oceny Suma punktów Wiarygodność – autorstwo Cel utworzenia str. Obiektywność treści Aktualność Kompletność i dokładność Spójność Odpowiedniość formatu Dostępność Bezpieczeństwo informacji 1. http://ekulczycki.pl/ [model idealny] 1 9 2. http://nietuzinkowyblognaukowy.blogspot.com/ 2 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. …
Nr wyniku: 1 http://ekulczycki.pl/ view-source:http://ekulczycki.pl/ Typ strony – URL / lista wynikowa
Historia strony/serwisu
http://ekulczycki.pl/ Wiarygodność – autorstwo
Wiarygodność – autorstwo
Cel strony/serwisu
Obiektywność treści Przykłady: http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/nauka-i-szkolnictwo-wyzsze-w-expose-premier/ http://ekulczycki.pl/warsztat_badacza/szczegolowe-wyniki-oceny-czasopism-dane-do-pobrania/ http://ekulczycki.pl/warsztat_badacza/sprawdz-czy-przysluguje-ci-wynagrodzenie-za-swoja-publikacje-naukowa/ http://ekulczycki.pl/warsztat_badacza/na-jakim-portalu-naukowiec-powinien-miec-konto/
Aktualność
Kompletność i dokładność
Kompletność, spójność
Odpowiedniość formatu
Dostępność, bezpieczeństwo informacji
Bezpieczeństwo informacji
Nr wyniku: 2 http://nietuzinkowyblognaukowy.blogspot.com/ Typ strony – URL / lista wynikowa
http://nietuzinkowyblognaukowy.blogspot.com/
Wiarygodność – autorstwo
Cel, obiektywność Cel sformułowany implicite – wnioskowanie z opisu i stylu Deklarowany brak obiektywności – explicite
Aktualność, dostępność
Dokładność, kompletność, spójność
Odpowiedniość formy
Wniosek: Wynik nr 1 spełnia kryterium relewantności (odpowiedniości do zapytania/potrzeby informacyjnej). Wynik nr 2 nie spełnia kryterium relewantności (odpowiedniości do zapytania/potrzeby informacyjnej). Problem/potrzeba informacyjna: blogi naukowe [kwerenda] Więcej: https://researchingukw.wordpress.com/jakosc-informacji/