Nowy model przywództwa kobiet

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
ocenianie, które pomaga się uczyć
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
ŁĄCZYMY POMYSŁY Z KAPITAŁEM. Inicjujemy kontakty pomiędzy pomysłodawcami a inwestorami Analizujemy pomysły Szkolimy i doradzamy Wspieramy pomysłodawców.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Prof. Aleksander Surdej
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
8 zasad postępowania lidera
droga do sukcesu imprezy biegowej
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tropem TROPU Agnieszka Zarzycka. TROP miejscem rozwoju zawodowego i organizacją ucząca się.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Raport po ocenie 360° - fragment
ZAwodowe ZAprzyjaźnianie się
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Nowy model przywództwa kobiet 5 lekcji przywództwa od kobiet zmieniających świat wg Vital Voices Global Partnership Agnieszka Anielska Vital Voices Poland Joanna Malinowska-Parzydło Personal Brand Institute

Misja Vital Voices Vital Voices intentyfikuje niezwykłe liderki i przedsiębiorczynie na całym świecie, inwestuje w nie, pokazuje światu i przez to sprawia, że jest on lepszy. Inwestuj w kobiety. Popraw świat.

Cele Vital Voices Mentoring Inspirowanie Stymulowanie Przywództwo Celem Vital Voices jest rozwijanie i odkrywanie potencjału przywódczego kobiet poprzez ideę mentoringu 3

Vital Voices w liczbach 10 tys. – tyle kobiet ze 127 krajów (Azji, Afryki, Ameryki, Europy) wzięło udział w programach mentoringowych Vital Voices na całym świecie 500 tys. – tyle kobiet w lokalnych środowiskach przeszkoliły liderki programów Vital Voices na całym świecie 80 – tyle krajów realizuje obecnie programy mentoringowe Vital Voices. Ich treść i forma jest dostosowana do potrzeb liderek danym kraju.

Mentoring Mentoring to: dobrowolna, nieprzynosząca korzyści materialnej relacja między dwoma osobami; nieformalna ustrukturyzowana relacja dwustronna wymiana między mentorką a mentee relacja pozwalająca na spędzanie czasu w wartościowy sposób dzielenie się unikalnymi historiami Mentoring nie jest: podawaniem gotowych rozwiązań i rad relacją jednostronną płatną usługą dostarczoną przez trenera lub konsultanta zewnętrznego ocenianiem postępów mentee

Mentoring Mentoring jest uważany za najlepsze narzędzie wspierania kobiecego przywództwa i przyśpieszania rozwoju kariery Mentoring przynosi korzyści mentorce, mentee i organizacji, dla których pracują. Mentorka pomaga mentee w: budowaniu umiejętności przywódczych rozwijaniu partnerstw strategicznych rozpoznaniu dalszych kroków, które powinna podjąć w celu rozwoju zawodowego wzmocnieniu jej wiarygodności rozwoju networku i kontaktów biznesowych

Mentoring 10 wskazówek dla mentorek: Ustal cele i plan ich realizacji Nauka musi być dwustronna Szanuj opinie innych Mów szczerze o osiągnięciach, ale bądź pozytywnie nastawiona Dostarczaj narzędzi, nie prostych rozwiązań Rozpoznaj mocne strony i słabości, znajdź sposób na ich pokonanie Działaj w innowacyjny sposób Słuchaj Poświęć czas Udostępnij swoją sieć znajomości Mentoring

Mentoring 10 wskazówek dla mentee: Rozmawiaj i ustal swoje granice na początku budowania relacji Przygotuj swój plan rozwoju i rozmawiaj z mentorką Obserwuj swój rozwój Pamiętaj - mentoring to uczenie się od siebie nawzajem Przyjmij tyle pomocy, ile możesz. Nie bój się o nią prosić. Bądź otwarta i szanuj opinie innych Angażuj się w tyle działań, w ile możesz Zadawaj pytania Komunikuj się regularnie i bądź pozytywnie nastawiona Bądź sobą Mentoring

Mentoring O czym rozmawiają mentorki i mentee? O projektach, nad którymi w danym momencie pracują O zwiększaniu swojego wpływu O rzeczach, których są ciekawe O sposobach podejmowania decyzji O umiejętnościach przywódczych O wizji i kierunkach działania O unikaniu pomyłek w życiu zawodowym O niepisanych sposobach na sukces

wg Vital Voices Global Partnership Model przywództwa wg Vital Voices Global Partnership POCZUCIE MISJI I SIŁY DO DZIAŁANIA DAJ COŚ OD SIEBIE TRWAŁE RELACJE Z LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ ODWAŻNE IDEE/ ODWAŻNE DZIAŁANIA BYCIE PONAD PODZIAŁAMI

Modele przywództwa zmieniają się Tradycyjny model przywództwa Nowy model przywództwa Zarządzający  Współpracownik, Mentor Działania nakierowane na własne  Działania nakierowane na korzyści i zdobycie uznania wzmocnienie działań innych, a tym samym na wzmocnienie całej społeczności Ekskluzywny klub o  Egalitarna zbiorowość cechująca hierarchicznej strukturze się dużą pomysłowością Odrzuca nowych kandydatów  Pozwala na zmianę, wzmacnia na wyższe stanowiska, społeczności lokalne i promuje hamuje wzrost i rozwój wzrost 11

I. POCZUCIE MISJI I SIŁA DO DZIAŁANIA Głos wewnętrzny - kompas, który wyznacza nam drogę Osobiste poczucie misji Świadomość swoich potrzeb i swojej wartości

II. TRWAŁE RELACJE Z LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ i KULTURĄ ORGANIZACYJNĄ Przywództwo to relacje Zrozumienie warunków i okoliczności, w których działasz Empatia, ciekawość i szczerość w przywództwie Nieustające słuchanie, uczenie się i dostosowywanie się

III. ODWAŻNE IDEE/ ODWAŻNE DZIAŁANIA Stosowanie kreatywnego i innowacyjnego podejścia Kalkulowanie ryzyka Konfrontowanie status quo z nowymi i innowacyjnymi rozwiązaniami Mówienie prawdy w celu wywarcia pozytywnego wpływu

IV. BYCIE PONAD PODZIAŁAMI Tworzenie nietypowych i innowacyjnych partnerstw Zachęcanie nietypowych partnerów do zaangażowania się we wspólną misję i przekonanie ich do wspólnej wizji Zwiększanie poparcia i wzmacnianie koalicji

V. DAJ COŚ OD SIEBIE Bycie mentorką i inwestowanie w przyszłe pokolenia Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem Pewność siebie we wzmacnianiu kompetencji nowych liderek i w czuwaniu nad ich rozwojem

Facebook.com/VitalVoicesChapterPoland Dziękujemy! www.vitalvoices.pl info@vitalvoices.pl Facebook.com/VitalVoicesChapterPoland