Budżet założenia do projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PLANWYKONANIE % WYKONANIA DOCHODY BIEŻĄCE , ,7298,91 DOCHODY MAJĄTKOWE , ,1185,30 RAZEM , ,8397,33.
Advertisements

„Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?” GMINA PRUSZCZ.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
Dochody JST 2004 – 2012, perspektywa 2013 – 2020 Warszawa, 20 czerwca 2013 Senat RP.
PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ NA LATA oraz BUDŻETU MIASTA NA 2012 ROK.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
WSPARCIE REWITALIZACJI ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Zawadzkie, 18 marca 2016 r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2016 ROK ORAZ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FNANSOWEJ.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Załącznik Nr 1 do protokołu Nr XLVII/14 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 25 czerwca 2014 r. WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE 2013 Wielkości rzeczywiste.
Urząd Gminy Pruszcz ul. Główna 33, Pruszcz tel fax
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Cele i instrumenty realizacji polityki rozwoju województwa na przykładzie województwa dolnośląskiego Andrzej Kosiór Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
MAKROEKONOMIA Dr Monika Wyrzykowska-Antkiewicz
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Finanse publiczne i prawo finansowe
MAKROEKONOMIA Dr Monika Wyrzykowska-Antkiewicz
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Grodków
Sprawozdanie z wykonania budżetu i sprawozdania finansowe za 2016 r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
BUDŻET GMINY NOWE 2017 Wielkości planowane
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Prawo finansów publicznych
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
2018 Projekt Budżetu Miasta Świnoujście www │ swinoujscie.pl.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Konwencja Programowa kandydata na Prezydenta Miasta Pabianic Włodzimierza Stanka Pabianice, 18 września 2018.
Plan inwestycyjny dla Europy
Inne środki na zadania oświatowe
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Budżet założenia do projektu
Omówienie Raportu o Stanie Gminy Pobiedziska za rok 2018
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Budżet założenia do projektu zapewnienie dostępności do usług publicznych, w tym finansowanie zadań na poziomie gwarantującym zabezpieczenie co najmniej minimum potrzeb, przeprowadzanie niezbędnych remontów i napraw zabezpieczających mienie komunalne, realizacja zadań wyłonionych w ramach V edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego, realizację planów i działań prorozwojowych przy utrzymaniu wysokiej absorpcji środków unijnych w ramach perspektywy finansowej 2014-2020, zarządzanie długiem Miasta w sposób gwarantujący obciążenie budżetu kosztami jego obsługi na poziomie dopuszczalnym, z zachowaniem wskaźników fiskalnych na poziomie bezpiecznym i pozwalającym na zachowanie płynności finansowej Miasta.

Budżet Dochody 1 314 704 586,64 Wydatki 1 422 328 905,64 dochody | wydatki | deficyt Dochody 1 314 704 586,64 Wydatki 1 422 328 905,64 Deficyt 107 624 319,00

Dochody struktura Nazwa Plan 2017 Projekt 2018 Udziały w podatkach dochodowych budżetu państwa PIT i CIT 249 701 625,00 257 375 208,00 Podatki i opłaty, w tym podatek od nieruchomości 193 980 829,00 196 724 264,00 Subwencje ogólne z budżetu państwa 244 606 149,00 251 801 058,00 Dotacje i środki zewnętrzne na cele bieżące i inwestycje, w tym środki unijne 358 726 148,79 498 511 709,64 Pozostałe dochody, w tym sprzedaż majątku 109 890 834,93 110 292 347,00 DOCHODY OGÓŁEM 1 156 905 586,72 1 314 704 586,64

Dochody struktura

Wydatki ogółem wg działów Nazwa działu Plan 2017 Projekt 2018 Transport i łączność 278 740 148,35 422 720 741,74 Administracja publiczna 58 430 788,95 70 946 651,00 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 24 454 464,74 52 908 771,00 Oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza 393 344 924,51 413 620 197,27 Rodzina, ochrona zdrowia, pomoc i polityka społeczna 247 029 873,77 245 644 404,12 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 87 392 323,21 111 534 948,94 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 20 929 046,42 24 077 335,00 Kultura fizyczna 29 481 371,49 28 219 543,00 Pozostałe 31 987 041,49 52 656 313,57 WYDATKI OGÓŁEM 1 171 789 982,93 1 422 328 905,64

Wydatki ogółem wg działów

Wydatki bieżące wg działów Nazwa działu Plan 2017 Projekt 2018 Transport i łączność 104 109 963,00 103 690 989,00 Administracja publiczna 57 361 071,95 55 903 227,00 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 20 307 167,00 20 768 213,00 Oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza 387 692 200,51 398 144 197,27 Rodzina, ochrona zdrowia, pomoc i polityka społeczna 245 497 471,31 239 120 887,12 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 72 825 390,16 69 744 806,00 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 16 061 982,00 16 502 482,00 Kultura fizyczna 25 370 516,49 26 070 393,00 Pozostałe 30 564 812,49 47 267 109,57 WYDATKI OGÓŁEM 959 790 574,91 977 212 303,96

Wydatki bieżące wg działów

Wydatki majątkowe

Inwestycje realizowane i planowane Przedsięwzięcia inwestycyjne Łączne nakłady finansowe: 2018 2019 2020 Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa 295 485 315,73 87 363 373,34 132 519 226,35 71 429 820,00 w tym środki unijne 176 955 337,69 54 894 534,00 82 520 668,13 39 434 669,56 Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - łańcuchy ekomobilności 110 839 043,15 83 547 121,75 7 097 341,00 0,00 85 766 802,00 65 776 568,24 4 732 240,00 Rozwój łańcuchów ekomobilności w Olsztynie poprzez rozbudowę infrastruktury rowerowej i zakup taboru 48 900 518,00 8 858 008,00 39 245 846,00 30 372 653,00 6 921 959,00 23 284 558,00

Inwestycje realizowane i planowane Przedsięwzięcia inwestycyjne Łączne nakłady finansowe: 2018 2019 2020 Budowa DK51 w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania ul. Towarowej z ul. Leonharda do węzła Wschód (S51) 144 528 722,52 72 473 418,65 0,00 w tym środki unijne 105 542 792,35 58 289 016,65 Budowa drogi wojewódzkiej nr AAA w Olsztynie na odcinku od ul. Pstrowskiego do węzła drogowego Pieczewo (S51) 66 065 036,22 28 457 637,00 45 495 587,00 16 400 182,00 Budowa ciągu dróg trzeciorzędnych ulic Gościnnej, Kresowej, Wołodyjowskiego, Żurawiej, Perkoza wraz z odcinkiem drogi w gminie Gietrzwałd, jako połączenia drogi wojewódzkiej 527 z DK 16 - węzeł Olsztyn Zachód 39 239 141,00 26 404 117,00 6 456 774,00 29 692 568,00 19 000 250,00 4 981 580,00

Inwestycje realizowane i planowane Przedsięwzięcia inwestycyjne Łączne nakłady finansowe: 2018 2019 2020 Bezpieczny MOF 35 528 793,24 31 840 558,00 2 933 219,00 0,00 w tym środki unijne 29 699 026,00 26 701 115,00 2 482 989,00 Systemy gospodarowania wodami opadowymi na terenie Miasta Olsztyna 14 920 044,10 6 033 691,00 5 397 020,00 2 492 615,00 12 261 832,00 5 069 544,00 4 582 135,00 2 100 154,00 Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie Miasta Olsztyna łączne nakłady 19 632 788,00 19 611 130,00 8 498 223,00 Adaptacja budynku dawnej zajezdni trolejbusowej przy ul. Knosały na cele Muzeum Nowoczesności w Olsztynie 2 509 484,00 2 403 275,00 1 753 186,00

Inwestycje realizowane i planowane Kontynuujemy działania: tworzymy enklawy zieleni (park kieszonkowy między ul. Dąbrowszczaków a Partyzantów, rewitalizacja skweru między ul. Kościuszki a pl. Pułaskiego) II edycja programu "Podwórka z natury", współfinansujemy wymianę pieców i podłączanie mieszkań do miejskiej sieci ciepłowniczej.

Oświata i edukacyjna opieka wychowawcza finansowanie Wyszczególnienie Plan 2017 Projekt 2018 Wydatki bieżące, w tym: 387 692 200,51 398 144 197,27 subwencja oświatowa 236 403 915,00 244 551 691,00 dotacje i środki ze źródeł zewnętrznych, w tym środki unijne 16 170 217,81 10 933 243,00 Wydatki majątkowe, w tym: 5 652 724,00 15 476 000,00 141 982,00 10 654 568,00 WYDATKI OGÓŁEM 393 344 924,51 413 620 197,27

Oświata i edukacyjna opieka wychowawcza finansowanie - wydatki bieżące

Zadłużenie wskaźnik obsługi limit obsługi długu wskaźnik obsługi długu limit obsługi długu - (Db+Sm-Wb)/D średnia z 3 lat (po wyłączeniach) wskaźnik obsługi długu miasta - (R+O)/D (po wyłączeniach) 2017 8,73% 4,55% 2018 7,66% 1,16% 2019 5,40% 1,51% 2020 2,39% 2,13% 2021 2,46% 2,12% 2022 3,14% 2,98% 2023 4,15% 3,71% 2024 4,87% 4,17% 2025 5,63% 4,12% 2026 6,46% 4,98% 2027 7,28% 2028 8,09% 3,81% 2029 8,86% 1,89% 2030 9,61% 1,64% 2031 10,34% 1,11% 2032 11,08% 1,25% 2033 11,81% 1,01% 2034 12,52% 1,15% 2035 13,22% 0,28%

Budżet 2018 Z projektem budżetu Olsztyna na 2018 rok można zapoznać się w Biuetynie Informacji Publicznej: bip.olsztyn.eu Na stronie Platformy Konsultacji Społecznych mieszkańcy mogą skorzystać ze specjalnego narzędzia „Portfel miasta”: www.konsultacje.olsztyn.eu