Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy” Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 1 1
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Położenie 2
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Charakterystyka Gminy Powiat Goleniowski Powierzchnia 294 km² 34,8% to wody 32% lasy 30,2% grunty rolne Liczba mieszkańców 4825 Gęstość zaludnienia 16 os/km² 16 sołectw 19 miejscowości 3
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 4
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 5
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 6
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Charakterystyka Portu Współrzędne 53º38,9’ N 14º37,2’ E Położenie nad Zatoką Stepnicką Połączenie z torem wodnym Szczecin- Świnoujście - dwa podejścia Odległość do toru wodnego Świnoujście – Szczecin wynosi ok. 3,5 km Akwatorium – o powierzchni 0,5600ha Powierzchnia portu 2,6 ha 374,8 m łącznej długości nabrzeży: Północne – 167,3 m Południowe – 146,5 m (aktualnie eksploatowane) Czołowe – 61 m 7
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Charakterystyka Portu 75 m - maksymalna długość statków mogących zawijać do portu 13 m - maksymalna szerokość 4,5 m - maksymalne zanurzenie 19 m szerokość wejście do portu Formalnie port w Stepnicy został ustanowiony w 1963 r. Wiek konstrukcji (nabrzeży) przed realizacją projektu – ok. 80 lat Administrator Infrastruktury portowej – Gmina Stepnica Właściciel – Gmina Stepnica 8
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 9
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 10
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Ekspertyzy techniczne wykazały: Spękania nawierzchni ścieżki cumowniczej Zły stan techniczny belek odbojowych nabrzeża Korozja ścianki szczelnej 11
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Znaczne przemieszczenia poziome korony nabrzeża powstałe w wyniku przeciążeń nabrzeża po wybudowaniu stanowisk przeładunkowych w 1985 r. i nieprawidłowej eksploatacji 12
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Nieszczelność pomiędzy ścianką Larssena a falochronem powodująca ubytki gruntów za nabrzeżem 13
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Zły stan techniczny pachołów cumowniczych Ubytki ściągów i tarcz kotwiących Wyłączenie z eksploatacji nabrzeża północnego dł. 167,30 m – 3 stanowiska przeładunkowe – 2002 r. 14
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Cel projektu Rozwój infrastruktury portowej, która : Wpłynie na poprawę oraz rozszerzenie usług transportowych w województwie zachodniopomorskim Wpłynie aktywizująco na rozwój regionu poprzez rozwój oferty turystycznej Udostępnienie portu dla jednostek białej floty Zwiększenie możliwości przeładunkowych przede wszystkim, zbóż, kruszyw, drewna, obiektów wielkogabarytowych do 270 tys. ton rocznie 15
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Docelowa funkcja Portu Port przystosowany do przeładunku Ładunków masowych Surowców mineralnych Produktów rolniczych Nawozów Drobnicy Elementów wielkogabarytowych Produktów ropopochodnych Po zrealizowaniu projektu planuje się wybudowanie magazynów i elewatorów zbożowych 16
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Zakres projektu Przebudowa nabrzeży Wymiana skorodowanej ścianki szczelnej na palościankę z żelbetową nadbudową kotwioną do żelbetowych tarcz kotwiących - 343 m Wymiana pachołów cumowniczych – 24 szt. Wymiana odbojnic Budowa rampy typu ro-ro do przeładunków ładunków wielkogabarytowych Pogłębienie portu 17
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Zakres projektu Docelowe parametry portu Głębokość techniczna - 4,5 m Głębokość dopuszczalna do 5,5 m Łączna długość linii cumowniczej 328,8 m Nabrzeże południowe 143 m Nabrzeże północne 158,5 m Nabrzeże czołowe 27,3 m Stanowisko ro-ro rampa szer. 12 m i dł. 20 m Max masa ładunku do 200 ton 18
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Realizacja projektu Rozpoczęcie maj 2011 r. Zakończenie lipiec 2012 r. Koszty kwalifikowalne 6397660,22 zł Finansowanie 57,28% Budżet Gminy Stepnica 42,72% RPO WZ 2007-2013 19
Realizacja projektu Czerwiec 2011
Realizacja projektu Czerwiec 2011
Realizacja projektu Czerwiec 2011
Realizacja projektu Czerwiec 2011
Realizacja projektu Sierpień 2011
Realizacja projektu Sierpień 2011
Realizacja projektu Sierpień 2011
Realizacja projektu Sierpień 2011
Realizacja projektu Wrzesień 2011
Realizacja projektu Wrzesień 2011
Realizacja projektu Wrzesień 2011
Realizacja projektu grudzień 2011
Realizacja projektu grudzień 2011
Realizacja projektu grudzień 2011
Realizacja projektu grudzień 2011
Realizacja projektu Marzec 2012
Realizacja projektu Marzec 2012
Realizacja projektu Marzec 2012
Realizacja projektu Marzec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Realizacja projektu lipiec 2012
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Dziękujemy za uwagę Gmina Stepnica ul. T. Kościuszki 4 72 – 112 Stepnica tel. 91 418 85 21 fax. 91 418 85 80 www.stepnica.pl ug@stepnica.pl 47