Możliwości pozyskiwania funduszy z UE, oraz korzyści wynikające z realizacji projektów.
Projekty zrealizowane w ZS1 Ponad 30 projektów w latach 1997 - 2017 Kwota dofinansowania ponad 2mln EURO Instytucje udzielające wsparcia: PHARE INTERREG NFOŚiGW DPJW RPO
Ostatnio zrealizowane: „Szkoła równych szans” – 2007 - 2010 „Aktywny staż i pracę masz” – 2014 - 2015 „Kadry dla Stargardu” – planowany 2018 -
Programy udzielające wsparcia: REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY INTERREG V a ERASMUS DEUTSCH POLNISCHES JUGENDWERK FUNDUSZE NORWESKIE
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY Wojewódzki Urząd Pracy 2014 - 2020 Programy 8.2 i 8.3 – kształcenie ogólne Programy 9.6 i 9.7 – kształcenie zawodowe
Oś priorytetowa VIII – EDUKACJA. Działanie 8. 2 i 8 Oś priorytetowa VIII – EDUKACJA. Działanie 8.2 i 8.3 - Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym
Działania w projekcie 8.2 i 8.3: Kształcenie u uczniów i słuchaczy kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli prowadzących kształcenie w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) Indywidualizację pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym ucznia młodszego oraz ucznia zdolnego i wsparcie uczniów zagrożonych przedwczesnym zakończeniem nauki szkolnej. Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu. Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)
Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się przez całe życie: porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna.
Docelowa grupa odbiorców 8.2 i 8.3: uczniowie i wychowankowie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem słuchaczy szkół dla dorosłych), rodzice lub opiekunowie prawni uczniów i wychowanków szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem słuchaczy szkół dla dorosłych), szkoły oraz placówki systemu oświaty (instytucje i kadra pedagogiczna) realizujące kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) i ich organy prowadzące, nauczyciele i pracownicy pedagogiczni szkół i placówek systemu oświaty.
Ocena wniosków
Przeprowadzanie projektu -zagrożenia: „Mierz siły na zamiary…” Harmonogram realizacji projektu, Zatrudnienie nauczycieli zgodnie z przepisami, Finanse – zamówienia publiczne, Osiąganie wskaźników rezultatu.
Można inaczej… łatwiej ? Projekty w partnerstwie. Projekty ryczałtowe. NO PROJECT ;-)
Dlaczego warto realizować projekty ? korzyści dla ucznia i rodziców, możliwość realizacji dodatkowych działań, pieniądze dla szkoły, godziny dla nauczycieli, prestiż dla szkoły.
Dziękuję za uwagę.