Trasa będzie wiodła po zakątkach polskich atrakcji turystycznych i jest zaplanowana w ten sposób, byśmy „zwiedzając” nasz kraj, doskonalili język.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Advertisements

Jak język angielski wpływa na współczesną polszczyznę ?
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Tydzień eTwinning w naszej szkole
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt Comenius Podróż po Europie. Co to jest Comenius? Comenius to program polegający na współpracy między krajami Europy. Nasz projekt nosi tytuł Podróż
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Realizacja programu rozwojowego
Wymiana polsko-niemiecka
WYCIECZKI TEMATYCZNE ŚLADAMI ŚLĄSKIEJ TOŻSAMOŚCI Mariusz Stachurski.
Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych relacja.
Artyści z Chin w ZPSM nr 4 w Warszawie
OTO MY Otwarci na wiedzę uczniowie Patrzący sercem nauczyciele Czuwająca nad całością dyrekcja: J. Bożek J. Małczak I. Milanowska Czuwająca nad całością.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
Warszawa – Wycieczka Szkolna
CZYLI KURS METODYCZNO-JĘZYKOWY W REGENSBURGU.  „MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ” – KURSY JĘZYKOWO - METODYCZNE JAKO NOWE FORMY I SPOSOBY KSZTAŁCENIA KADRY.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
DEBATA.  Od momentu przystapienia szkoły do projektu nasi uczniowie sa na bieżąco informowani o założeniach programu. Podczas lekcji i dodadatkowych.
Wymiana Polsko-Niemiecka Sfinansowana przez. Werl Werl, to piękne miasto położone na wschód od Dortmundu. To tam odbywała się większość naszych spotkań.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Gwary i dialekty języka polskiego
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
„Rozwój daje radość”. Wycieczki współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
KASZUBY Kaszuby to kraina znajdująca się na północy Polski. Jest częścią Pomorza (na zachód od Wisły. Tereny rozpościerają się od Morza Bałtyckiego na.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
POLSKA Moja Ojczyzna.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Multimedialne Centrum Edukacji Lokalnej. Cel główny projektu „Promocja działań edukacyjnych na obszarach wiejskich pozwalających zdobyć lub rozwinąć umiejętności.
Londyn 2015/2016.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
2016 – ROK HENRYKA SIENKIEWICZA
Śladami zabytków Starego Konina część 4
TOMEK W KRAINIE KANGURÓW
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Not as difficult as it seems, czyli jak uczyć się języka angielskiego.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT.
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapraszamy Dołącz do nas !
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Dlaczego warto uczyć się języków obcych?
Zapis prezentacji:

Trasa będzie wiodła po zakątkach polskich atrakcji turystycznych i jest zaplanowana w ten sposób, byśmy „zwiedzając” nasz kraj, doskonalili język polski, jego ortografię, interpunkcję, wzbogacali słownictwo, poznawali gatunki literackie prozy i poezji. Tytuł naszego projektu brzmi: „Podróż po krainie ojczystego słowa.” Plan działań został ujęty w formę wycieczki po Polsce. Tym samym będziemy mobilizowani do używania poprawnej polszczyzny bez slangu młodzieżowego, internetowego czy komórkowego oraz bez wulgaryzmów, które dziś uchodzą za zabawne i modne.

Będziemy zdobywać szczyty ortografii Będziemy zdobywać szczyty ortografii. Zwiedzając zakątki polskich gór będziemy pisać listy z każdej wyprawy, które posłużą potem jako teksty dyktand dla zdobywców innych szczytów. My w roli autorów dyktand! Zanosi się na ekscytującą przygodę! Treść listów podzielona będzie na trzy poziomy trudności: łatwy będzie oznaczony jako szlak zielony, średni jako czerwony i trudny jako czarny. Mamy nadzieję, że uda nam się zdobyć jak najwięcej szczytów. Najlepsi uzyskają tytuł „Mistrza Ortografii.”

Kaszubski Gwara Poznańska Dialekt Śląski Odwiedzimy rejony polskich dialektów. Poznamy historię języka polskiego, dialektu i gwary. Zebrane informacje przedstawimy 21 lutego – podczas Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Przy tej okazji zaprezentujemy znane utwory po kaszubsku, śląsku i w gwarze poznańskiej.   Kaszubski   Gwara Poznańska Dialekt Śląski

Na koniec odbędzie się debata na temat języka polskiego, który jest coraz bardziej angielski. Będziemy dyskutować o korzystnych i negatywnych wpływach anglicyzmów na język polski. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy angielski jest trendy i gdzie leży granica jego używania. Rezultaty debaty zostaną zaprezentowane podczas happeningu szkolnego. Zorganizujemy worsow city – tour. Będzie to tydzień pełen eventów: wizyta w biurze podróży, w studio reklamowym, hali koncertowej, centrum mody i wszędzie tam, gdzie stosowanie zapożyczeń z języka angielskiego jest powszechne. Warsaw City

Wyruszymy w podróż do Przystani Literackiej Wyruszymy w podróż do Przystani Literackiej. Odbędziemy rejs statkiem „Fantazja” , na pokład którego wejdą uczniowie ciekawi przygód. Statek zabierze nas w krainę poezji i prozy, gdzie poznamy pisarzy i poetów, a pamiątką z każdej wyprawy będą ich dzieła. Mamy nadzieję, że zainspirują nas one do napisania własnych. Rzucimy się na głębokie wody i spróbujemy poznać otchłań naszych językowych możliwości oraz bogactwo polskiego języka. Przy tej okazji wzbogacimy zasób słownictwa, bo przecież podróże kształcą. Kto wie, może fale wyniosą któregoś z nas wysoko na piedestał… Przystań Literacka Naszą twórczość będziemy mogli zaprezentować podczas wieczorków recytatorskich i konkursów literackich. Najlepsi będą mogli ubiegać się o tytuł „Mistrza Pióra”.

Kopalnia Przysłów skansen zapomnianych wyrazów Zwiedzimy kopalnię przysłów polskich. Przysłowia są świadectwem obyczajów oraz wiedzy ludu. Są mądrością narodu i dlatego każdy powinien je znać, także my – uczniowie. Ocalimy także od zapomnienia słowa, które wyszły już z użycia. Gagatek, mąciwoda, ancymon – ile mamy pięknych określeń na niegrzecznych chłopców! Kopalnia Przysłów Wydobędziemy je na powierzchnię uczniowskiego języka, wykopiemy je z głębin kultury i tradycji polskiej. skansen zapomnianych wyrazów Sięgniemy jeszcze dalej, do korzeni, czyli do sentencji łacińskich, bo, co ciekawe, wiele z nich znamy bardzo dobrze w polskiej wersji, jako przysłowia.

ekologiczna ścieżka języka kulturalna ścieżka języka W każdej klasie pojawią się specjalne kosze na odpady, czyli pojemniki na karteczki z usłyszanymi wyrazami, które mają zniknąć z żargonu uczniowskiego. Pojemniki te będą regularnie opróżniane ze słów, które (na co liczymy), nigdy się tam już nie pojawią. Będziemy podążać ekologiczną ścieżką języka. Celem tej wędrówki będzie eliminowanie wulgarnego słownictwa, wyzwisk, przezwisk i wszelakiego rodzaju niekulturalnych zwrotów i wyrazów. ekologiczna ścieżka języka kulturalna ścieżka języka Uczniowie, których karteczki się tam nie pojawią, będą mogli liczyć na tytuł „Mistrza Kultury Słowa”.

Ściśle związana z projektem będzie wizualizacja naszych planów i działań, która przybierze kształt dużej mapy Polski. Zostaną na niej zamieszczone główne obszary projektu, a następnie systematycznie pojawiać się będą proporczyki sygnalizujące zaliczenie kolejnego zadania. Już możemy zamieścić pierwsze proporczyki w miejscu Przystani Literackiej z napisami: „Spotkanie z poetką Dobrosławą Dumką” i wieczorek poetycki „Koncert wieczorny ze świerszczem”. Ile ich przybędzie na mapie naszego projektu?! Oby jak najwięcej!