Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundusz Innowacji Społecznych dla Łodzi
Advertisements

WYKORZYSTANIE WIEDZY W SPOŁECZEŃSTWIE
innowacyjna wielkopolska
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Złożoność procesu konstrukcji oprogramowania wymusza podział na etapy.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Anna Paszkowska-Rogacz
Konstruktywizm w dydaktyce
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Electrolux Design Lab 2010 Tendencja: Do 2050 roku 74% populacji na świecie będzie mieszkać na terenach zurbanizowanych (w miastach). Wzornictwo: Małe.
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
LEVEL DESIGN DLA ZIELONYCH CZYLI DLACZEGO WARTO SIĘ MĘCZYĆ
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Podstawy aktywności ruchowej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
10/8/ :29:04 AM Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Warszawa, ul. Rakowiecka 32 (metro.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
IDEA PROJEKTU Jak warsztaty przyczynią się do osiągnięcia celów Innowacyjnej Wielkopolski Warsztaty Grupy Roboczej 3 Usługi finansowe i transferu technologii.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
1 WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY (Wyzwania dla pracodawców i edukacji … oraz dla nas wszystkich) Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu Październik 2015 r.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
LOGISTYKA W SEKTORZE PUBLICZNYM Moduł H 8. Dla kogo ten moduł – cele Kształcenie wyspecjalizowanych kadr zarządzających sektorem publicznym, Sektor publiczny.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Studia miejskie i regionalne
Studia miejskie i regionalne
Prezentacja agencji – nazwa agencji
Procesy przedsiębiorczego odkrywania w kontekście rozwoju innowacyjnego województwa śląskiego do roku 2020 dr inż. Jan BONDARUK.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 3 Metoda Design Thinking w edukacji globalnej.
Metoda WebQuest.
Nasz wpływ na kwestie globalne
Ramowy program studiów
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
KLASA Społeczno-prawna
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”
Zapis prezentacji:

Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony Izabela Bernau-Ławniczak Lubomira Trojan

Zmienia się kontekst społeczny Idea Urzędu Marszałkowskiego: stworzenie Samorządowej Akademii Umiejętności – przestrzeni spotkań, wymiany wiedzy i doświadczeń urzędników pracujących w różnych obszarach na terenie województwa śląskiego. Zmienia się kontekst społeczny

zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie PROCES KREATYWNY zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie

Zmienia się kontekst społeczny Cel: - zobaczyć wyzwanie z innej, nieoczywistej strony, - wejść w buty” odbiorców i zobaczyć ich potrzeby, - znaleźć zespołowo rozwiązań Jest to możliwe dzięki metodzie design thinking. Zmienia się kontekst społeczny

Zmienia się kontekst społeczny Zmiana społecznego kontekstu wydłużanie się życia społeczeństw nowe technologie coraz większa mobilność (migranci, imigranci) urbanizacja nowe podziały społeczne – wg stylu życia i wartości, a nie płci, wieku, poziomu sprawności zmiana struktury rodziny zmiana wartości (trendy, ekologia, zrównoważony rozwój, poszukiwania duchowe) Zmienia się kontekst społeczny

Design to inteligentne, kreatywne rozwiązanie dla zmieniających się i różnych ludzkich potrzeb Pete Kercher

Design jest zbyt ważny, aby go zostawić w rękach projektantów. Tim Brown

Jak jest w instytucjach publicznych? 80% wszystkich firm uważa swoje usługi za dobre. Tylko 8% konsumentów to potwierdza Studie Bain & Company, Niemcy Jak jest w instytucjach publicznych?

design thinking: projektowanie to proces rozpoczynający się od analizy i badań prowadzony przez zespoły interdyscyplinarne przy współudziale ostatecznych odbiorców poddany weryfikacji i testowany

Statystyka vs. człowiek Statystyka Człowiek rezultaty statystyczne inspirujące historie wiadomości z drugiej ręki bezpośrednie obserwacje rynek określony przez segment osoba sama się definiuje beznamiętne dane emocje i aspiracje ogólne trendy myślenie indywidualne życie opisywane życie doświadczane ograniczone ramy otwarcie możliwości dane, numery, procenty wywiady, szkice, video Statystyka vs. człowiek

Na czym polegają procesy myślenia projektowego?

Metodologia inclusive design Norweska Rada Designu

1. Zrozumieć: Cel: zrozumienie kontekstu i otoczenia Poznanie potrzeb klientów/użytkowników Narzędzia: mapy interesariuszy, persony, ścieżki klienta, mapy emocji

Tworzymy mapy interesariuszy

Postawienie wyzwania: W jaki sposób możemy…? - tworzenie podstawowych wyzwań projektowych - wybór obszaru/ wyzwania do dalszej pracy

2. Stworzyć: Cel: zespołowe stworzenie wielu rozwiązań (zespoły interdyscyplinarne) Narzędzia: burza mózgów, metoda lotosu, metoda odwróconego problemy, filtrowanie pomysłów, tworzenie scenariuszy

3. Ocenić: Cel: stworzenie scenariuszy usługi, prototypów Narzędzia: wizualizacja , prototypowanie, wideo, odgrywanie ról, ocena prototypów

Szablony wizualizacji Rysujemy historie Projektujemy system usługi, mechanizm - jak wybrane pomysły wyglądałyby w rzeczywistości? Jakie cechy i funkcje ma dana usługa? Kto będzie ją realizował?

Narysowane historie (storyboards)

Prototypowanie, weryfikacja

4. Udoskonalić: Cel: zaprojektowanie idealnej usługi w oparciu o wcześniej zdobytą wiedzę Narzędzia: tworzenie szczegółowego planu usługi (interakcji) tzw. blueprint