ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Advertisements

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Mobilność Szkolnej Kadry – KA1
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH im. ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI W STAREJ KORNICY www.zppokornica.szkolnastrona.pl Nazwa beneficjenta: Zespół Publicznych Placówek Oświatowych w Starej Kornicy Typ akcji: Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej Tytuł projektu: Wykwalifikowany nauczyciel gwarancją rozwoju ucznia Czas trwania projektu:  01.06.2016r-30.09.2017r.(16 miesięcy) Kraje mobilności : Grecja, Portugalia Liczba uczestników -22 nauczycieli KA1 Mobilność edukacyjna Mobilność kadry edukacji szkolnej

Cele szczegółowe projektu: wzmocnienie profesjonalnego profilu nauczyciela, kształcenie umiejętności dostrzegania i rozumienia globalnych współzależności, współpraca na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym, rozwijanie kompetencji międzykulturowych, poprawa jakości i efektywności nauczania, rozwijanie kompetencji wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnych, doskonalenie znajomości języków obcych, kształcenie umiejętności wykorzystania zdobytych doświadczeń oraz dzielenie się tym z innymi. Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Ogólne założenia projektu: W zawód nauczyciela wpisane jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji, doskonalenie, otwartość na nowe doświadczenia, kreatywność, zatem naturalną konsekwencją takiej postawy jest korzystanie z możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych także za granicą, stąd pomysł na napisanie projektu i skorzystanie z możliwości, jakie daje Erasmus+. Z takich możliwości skorzystało 22 nauczycieli naszej szkoły- nauczyciele języków obcych, poloniści matematycy, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego oraz kadra zarządzająca – dyrektor i wicedyrektor. Otrzymane dofinansowanie zostało wykorzystane przede wszystkim na szkolenia oraz podróż, zakwaterowanie i wyżywienie. Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Kurs języka angielskiego Wszyscy nauczyciele zakwalifikowani do projektu uczestniczyli w kursie podnoszącym ich umiejętności z języka angielskiego. Uczestnicy szkolenia byli bardzo zmotywowani, ponieważ mieli świadomość, że podczas mobilności będą posługiwać się językiem angielskim nie tylko w sytuacjach formalnych - szkolenia, ale także i nieformalnych - czas wolny. W zajęciach uczestniczyli nauczyciele z projektu Erasmus+ oraz inni chętni nauczyciele pracujący woszkole. Celem zajęć było przede wszystkim przygotowanie nauczycieli do czekającego ich zagranicznego wyjazdu. Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Kurs języka angielskiego Dodatkowe korzyści wynikające z zajęć to: lepsza współpraca wśród nauczycieli (nauczyciele, będąc na różnym poziomie zaawansowania, uczyli się od siebie nawzajem), otwarcie na nowe języki i kultury, rozwój osobisty, wiara we własne możliwości, nabywanie (całkowicie) nowych umiejętności, możliwość wczucia się w rolę ucznia, co w przypadku nauczycieli jest bardzo ważne w codziennej pracy, zainspirowanie nauczycieli do późniejszej samodzielnej nauki języka/ów (Duolingo, itp.). Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Szkolenia, kursy W ramach projektu dyrektor i wicedyrektor uczestniczyli w kursie Management and implementation of European Project, dzięki któremu podnieśli kompetencje i umiejętności z zakresu aplikowania o fundusze europejskie - tworzenie wniosków, zarządzania projektami unijnymi a także zdobycie wiedzy na temat systemów edukacyjnych innych krajów europejskich. Nauczyciele języków obcych wzięli udział w kursie Język i kultura, którego zakres tematyczny obejmował nowoczesne metody nauki języka – nauka jako zabawa, ale również naukę podstaw języka portugalskiego i poznanie kultury portugalskiej. Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Szkolenia, kursy Kolejna grupa nauczycieli podnosiła swoje umiejętności z zakresu nowoczesnych metod i narzędzi pracy z dziećmi i młodzieżą, np: wykorzystanie w swojej pracy platformy Moodle, grywalizacja, pedagogika i teatr, nauczanie przez sztukę, myślenie poza schematami , sztuka bycia razem- różne kultury w Europie, ICT. Kurs podnoszący kompetencje interpersonalne - praca nad konfliktami- mediacja jako narzędzie, mediacja typu peer, zarządzanie konfliktami w codziennym życiu: problemy, napięcia, kryzysy i konflikty, różnorodność społeczna i transformacja społeczna, zmiana zaczyna się od ciebie. Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

GRECJA – lipiec 2016 r. 11 nauczycieli W greckiej szkole średniej w Κατερίνης (Katerini) Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Poznajemy GRECJĘ - kulturę, historię Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Portugalia - lipiec 2017 r. 11 nauczycieli Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Portugalia - miejsca, kuchnia, zwyczaje Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

W szkole – uczestnicy projektu Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Uczestnicy o projekcie... Udział w projekcie to zdobycie nowych doświadczeń, sytuacji, które stanowiły dla mnie nowe wyzwania. Poznałam bardziej kulturę tego kraju - Grecji, ich system edukacji. To niezapomniane przeżycie. Barbara Maciejuk - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, 32 letni staż pracy. Udział w projekcie był dla mnie nie tylko wspaniałą przygodą, ale przede wszystkim ważnym doświadczeniem zawodowym. Utwierdził mnie w przekonaniu, że ciągle należy doskonalić swoje umiejętności. Wyjazd do Portugalii zmotywował mnie do dalszej nauki języka angielskiego. Anna Gawłowska-Latek, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, 32- letni staż pracy. Dla mnie wyjazd był niezwykłym doświadczeniem, dzięki któremu miałam możliwość doskonalenia umiejętności językowych, a także zapoznania się z innymi metodami pracy w dziedzinie nauczania. Joanna Bujalska, nauczyciel języka polskiego, 27 lat pracy Szkolenie utwierdziło mnie w przekonaniu, że sama muszę doskonalić swój język angielski, co staram się robić, korespondując w tym języku z obcokrajowcem i starając się w nim komunikować podczas wyjazdów zagranicznych. Ponadto cenne doświadczenie to edukacja poprzez teatr, więc w nauce języka obcego wykorzystuję elementy dramy. Barbara Muszyńska nauczyciel języka rosyjskiego i języka polskiego, 25 lat pracy Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy

Projekty, efekty, działania... udział uczniów w międzynarodowym projekcie eTwinning Hello Pets konkursy dla uczniów propagujące wiedzę o krajach mobilności – Grecję i Portugalię, Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy Dni Języków Obcych, gazetki ścienne, napisy zachęcające do nauki języka portugalskiego i greckiego

Projekty, efekty, działania... lekcja muzyki „Wędrówki muzyczne- Grecja” –nauka kroku greckiego ludowego tańca –sirtaki Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy poradnik aktywizujące metody nauczania z przykładami ich wykorzystania ulotka promująca projekt (rodzice, uczniowie, okoliczne szkoły)

Dzięki Erasmusowi... Planujemy... Uczniowie naszej szkoły zobaczyli, że ich nauczyciele też się uczą, także za granicą, więc wzrosła ich motywacja i zaangażowanie do nauki. Szkoła jest postrzegana w środowisku jako placówka otwarta i nowoczesna. Nauczyciele stali się otwarci na świat, chcą wyjeżdżać, poznawać nowe kraje - byliśmy we Włoszech, Chorwacji, Ukrainie, Litwie, Austrii, Niemczech, planujemy wycieczkę do Izraela. Planujemy... Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy Korzystać z możliwości Erasmusa+ i aplikować w kolejnych konkursach, by nasi uczniowie mieli możliwość poznania innego kraju, komunikowania się w języku angielskim. Nawiązanie współpracy ze szkołami z innych państw.

Dziękujemy za uwagę Zespół Publicznych Placówek Oświatowych im. Odzyskania Niepodległości w Starej Kornicy