Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
Advertisements

Przedstawienie profilu trasy za pomocą ciśnienia atmosferycznego
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Efekt cieplarniany.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Fizyka w świecie Star Wars
Prezentację wykonał: Łukasz Jędrychowski kl. I „c” LO
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Ekojazda.
Gdzie jest mój spychacz ?
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
London Eye Londyńskie Oko.
Zespół Szkół Szpitalnych
Wpływ elektryzowania się ciał na organizmy żywe
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
Drogi uczniu, Przed Tobą złożone zadanie z fizyki z działu kinematyka, czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania, zgodnie z instrukcją.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Energia wiatrowa Krzysztof Pyka Kl 1 W.
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
Samoloty A zanieczyszczenie powietrza.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
JERZY BUZEK POSEŁ DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 7. Program Ramowy jako źródło finansowania rozwoju regionalnego, postępu technologicznego i innowacyjnego.
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miedzna
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
Środki transportu powietrznego
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Przemieszczanie się w życiu codziennym
Transport we Wrocławiu
Pompy Napędzane Pneumatycznie
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kierunki odbudowy i rozwoju przemysłu w Polsce proponowane przez Polskie Lobby Przemysłowe Polskie Lobby Przemysłowe imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Współczesne środki transportu
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
28. W pewnej chwili wybuchła na Słońcu jedna z protuberancji
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Zapis prezentacji:

Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania II Konferencja Naukowo-Techniczna IT w Transporcie Szynowym Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania mgr Krzysztof Polak

ZAGADNIENIA Kolej próżniowa – podstawowe informacje Możliwości rozwoju kolei próżniowej w Polsce Kolej próżniowa a bezpieczeństwo Korzyści płynące z rozwoju kolei próżniowej II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

1. Kolej próżniowa – podstawowe informacje Hyperloop – tzw. kolej próżniowa, system transportowy wykorzystujący kapsuły pasażerski (na ok. 28 osób) oraz towarowe poruszające się w tunelu o obniżonym ciśnieniu, umieszczonym na wspornikach kilkanaście metrów nad ziemią. Docelowo kapsuły mają poruszać się z prędkością ok. 1200 km/h. Kolej próżniowa poruszać się będzie na poduszce magnetycznej. Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

1. Kolej próżniowa – podstawowe informacje cd. Ciśnienie panujące w tunelu ma być obniżone do ok. 1% atmosferycznego, dzięki czemu znacznie ograniczono opory powietrza w tunelu. Rozwiązanie to jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem między zmniejszeniem oporów powietrza a rosnącymi kosztami w miarę zbliżania się do próżni. W celu uniknięcia pojawienia się zjawiska tłoka, każda z kapsuł będzie zasysała powietrze znajdujące się przed nią, a następnie wyrzucała je na boki oraz za siebie – tworząc poduszkę powietrzną. Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

2. Możliwości rozwoju kolei próżniowej w Polsce 1) 3 lipca 2017 roku podpisanie listu intencyjnego pomiędzy Instytutem Kolejnictwa a firmą Hyper Polnad ws. współpracy na rzecz rozwoju technologii Hyperloop oraz budowy toru testowego na terenie Instytutu. 2) 26 lipca 2017 roku podpisanie listu intencyjnego pomiędzy Instytutem Kolejnictwa, a firmą EUROLOOP, dotyczącego podjęcia współpracy na rzecz rozwoju nowoczesnych rozwiązań transportowych opartych na technologii Hyperloop Przy realizacji projektu będą wykorzystane laboratoria Instytutu oraz grono fachowców z kilku uczelni. Hyperloop to ambitne wyzwanie i wymaga wykorzystania zasobów właśnie takich, jak Instytut Kolejnictwa. Sami chcemy brać udział w tej globalnej rewolucji transportowej, zwiększając tym samym polski wkład w jej realizację” - dr inż. Andrzej Żurkowski, Dyrektor Instytutu Kolejnictwa. Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

2. Możliwości rozwoju kolei próżniowej w Polsce cd. Trasa: Warszawa – Łódź – Wrocław długość projektowanej trasy - 415 km czas przejazdu: Warszawa – Łódź : ok. 6 minut Warszawa – Wrocław – ok. 37 minut W założeniach kapsułą mogłaby zatrzymywać się po drodze w kilku większych miejscowościach, w tym m.in.: - Oleśnicy, - Sieradzu, - Łodzi, - Skierniewicach. Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

3. Kolej próżniowa a bezpieczeństwo Czy kolej próżniowa będzie bezpieczna ? Kolej próżniowa składa się ze sprawdzonych elementów: - napęd magnetyczny, - sposoby uzyskiwania podciśnienia, - zaawansowane sterowanie komputerowe. - produkcji kapsuł zostaną wykorzystane lekkie materiały stosowane w lotnictwie. Infrastruktura kolei próżniowej będzie zabezpieczona przed wpływem czynników atmosferycznych oraz skutkami trzęsień ziemi. Wystąpienie rozszczelnienia tunelu nie spowoduje wystąpienia katastrofalnych sytuacji, gdyż w tunelu będzie jedynie obniżone ciśnienie, jednak nie na tyle, aby wystąpiła niebezpieczna różnica ciśnień. Ponadto, kapsuły będą poruszały się w odległości około 37 kilometrów od siebie – odległość ta gwarantuje bezpieczne zatrzymanie się przed uszkodzoną kapsułą. Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

4. Korzyści płynące z rozwoju kolei próżniowej Kolej próżniowa na jednego pasażera będzie zużywał 500 razy mniej energii niż pociąg i 1000 razy mniej niż samolot. Kapsuły mają się poruszać dzięki wykorzystaniu prądu dostarczanego przez panele słoneczne rozlokowane wzdłuż całej trasy. Koszt całej infrastruktury jest 10 krotnie niższy od budowy kolei dużych prędkości. Ograniczenie wykupu terenów pod inwestycję. Źródło: www.money.cnn.com Źródło: www.spacex.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

Źródło: www.spacex.com/hyperloop; Bibliografia Hyperloop Alpha Document: http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha.pdf; Hyperloop Transportation System, International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET): https://www.irjet.net/archives/V4/i4/IRJET-V4I4152.pdf Źródło: www.spacex.com/hyperloop; Źródło: https://www.forbes.pl/technologie/hyperloop-szybka-kolej-nadchodzi-rewolucja/0ljvzwc; Źródło: http://gadzetomania.pl/2949,hyperloop-bez-tajemnic-elon-musk-opublikowal-szczegoly-systemu-transportu; Źródło: http://forsal.pl/artykuly/1053931,hyperloop-w-polsce-jaworzno-udostepni-teren-pod-tor-testowy.html; Źródło: www.money.cnn.com II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017

Dziękuję za uwagę. mgr Krzysztof Polak Instytut Kolejnictwa Zakład Dróg Kolejowych i Przewozów Specjalista inżynieryjno-techniczny Tel. (22) 47 31 329 E-mail: kpolak@ikolej.pl Źródło: www.futureofeverything.io II Konferencja Naukowo-Techniczna IT W TRANSPORCIE SZYNOWYM, Ożarów Mazowiecki 2017