Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
1) D ąż y ć do tego, aby we wszystkich pracowniach by ł sprz ę t multimedialny. Na 27 sal dydaktycznych tylko w 14 salach znajdują się sprzęty multimedialne.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
 Rozwijania zainteresowań i pasji uczniów poprzez stwarzanie im bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych,
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Mobilność kadry nauczycielskiej
ZASADY REKRUTACJI.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Międzynarodowa klasa;-)
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Sopocka Akademia Tenisowa
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Zapis prezentacji:

Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego w Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka w Radzionkowie

Science in English Źródłem pomysłu było uczestnictwo nauczyciela w wizycie studyjnej dotyczącej CLIL –Content Integrated Language Learning, gdzie pokazano jak ważne jest nauczanie wiedzy o świecie w języku obcym oraz jak problem wprowadzenia takiej innowacji został rozwiązany w Hiszpanii. Po przeprowadzeniu ankiety wśród uczniów, stwierdzono ogromną potrzebę i zainteresowanie wprowadzeniem takich zajęć, jak również poszerzenia tym samym oferty edukacyjnej naszej placówki – Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka

Science in English Zasady innowacji Zajęcia prowadzone są regularnie, dwa razy w tygodniu (45 min )- raz w szkolnej sali multimedialnej, a raz online ,dla jednej 12 osobowej grupy. Podstawą realizacji zajęć jest autorski program napisany przez nauczyciela wprowadzającego innowację. Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim Zajęcia są prowadzone w Sali informatycznej/ multimedialnej ze względu na konieczność użycia niezbędnego sprzętu np. komputer, projektor, rzutnik, tablica multimedialna Wszelkie materiały niezbędne do prowadzenia zajęć są przygotowywane i opracowywane przez nauczyciela, łącznie z: konspektami zajęć, notatkami i ćwiczeniami dla uczniów, interaktywnymi ćwiczeniami, stworzeniem strony internetowej, opisem przewidywanych eksperymentów czy wycieczek programowych tak aby jak najbardziej dostosować je do potrzeb i umiejętności uczniów Nauczyciel prowadzący zajęcia przygotuje narzędzia do ewaluacji innowacji oraz przyrostu wiedzy uczniów Nauczyciel prowadzący zajęcia jest moderatorem strony Internetowej współprowadzonej przez uczniów

Science in English Osiągnięcia: Wzrost umiejętności językowych uczestników zajęć Lepsze wyniki semestralne i końcoworoczne z języka angielskiego, biologii, fizyki i chemii Uświadomienie potrzeby opanowania języka obcego w stopniu umożliwiającym uczestnikowi zajęć na późniejsze bycie świadomym członkiem społeczeństwa Europejskiego Ciekawy i innowacyjny sposób prowadzenia zajęć przyciągnął większe grono zainteresowanych uczniów Opracowanie i upowszechnienie materiałów dydaktycznych dla szerszego grona nauczycieli zainteresowanych wprowadzeniem innowacji i prowadzenie zajęć jako ciekawej alternatywy nauczania języka obcego Uczestnicy zajęć uświadomili sobie potrzebę współpracy i współdziałania , niezbędnego na dzisiejszym rynku pracy

Dziękuję za uwagę!!!! Science in English Kontakt: Sylwia Piekarczyk spiekarczyk82@gmail.com