Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego w Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka w Radzionkowie
Science in English Źródłem pomysłu było uczestnictwo nauczyciela w wizycie studyjnej dotyczącej CLIL –Content Integrated Language Learning, gdzie pokazano jak ważne jest nauczanie wiedzy o świecie w języku obcym oraz jak problem wprowadzenia takiej innowacji został rozwiązany w Hiszpanii. Po przeprowadzeniu ankiety wśród uczniów, stwierdzono ogromną potrzebę i zainteresowanie wprowadzeniem takich zajęć, jak również poszerzenia tym samym oferty edukacyjnej naszej placówki – Gimnazjum im. Ojca Ludwika Wrodarczyka
Science in English Zasady innowacji Zajęcia prowadzone są regularnie, dwa razy w tygodniu (45 min )- raz w szkolnej sali multimedialnej, a raz online ,dla jednej 12 osobowej grupy. Podstawą realizacji zajęć jest autorski program napisany przez nauczyciela wprowadzającego innowację. Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim Zajęcia są prowadzone w Sali informatycznej/ multimedialnej ze względu na konieczność użycia niezbędnego sprzętu np. komputer, projektor, rzutnik, tablica multimedialna Wszelkie materiały niezbędne do prowadzenia zajęć są przygotowywane i opracowywane przez nauczyciela, łącznie z: konspektami zajęć, notatkami i ćwiczeniami dla uczniów, interaktywnymi ćwiczeniami, stworzeniem strony internetowej, opisem przewidywanych eksperymentów czy wycieczek programowych tak aby jak najbardziej dostosować je do potrzeb i umiejętności uczniów Nauczyciel prowadzący zajęcia przygotuje narzędzia do ewaluacji innowacji oraz przyrostu wiedzy uczniów Nauczyciel prowadzący zajęcia jest moderatorem strony Internetowej współprowadzonej przez uczniów
Science in English Osiągnięcia: Wzrost umiejętności językowych uczestników zajęć Lepsze wyniki semestralne i końcoworoczne z języka angielskiego, biologii, fizyki i chemii Uświadomienie potrzeby opanowania języka obcego w stopniu umożliwiającym uczestnikowi zajęć na późniejsze bycie świadomym członkiem społeczeństwa Europejskiego Ciekawy i innowacyjny sposób prowadzenia zajęć przyciągnął większe grono zainteresowanych uczniów Opracowanie i upowszechnienie materiałów dydaktycznych dla szerszego grona nauczycieli zainteresowanych wprowadzeniem innowacji i prowadzenie zajęć jako ciekawej alternatywy nauczania języka obcego Uczestnicy zajęć uświadomili sobie potrzebę współpracy i współdziałania , niezbędnego na dzisiejszym rynku pracy
Dziękuję za uwagę!!!! Science in English Kontakt: Sylwia Piekarczyk spiekarczyk82@gmail.com