Autor: Tomasz Krawczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany klimatyczne i ich skutki
Advertisements

Efekty mechano- chemiczne
SŁAWNI FIZYCY.
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Sprawozdanie z doświadczenia
GALILEUSZ.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1 1 1.
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Układy i procesy termodynamiczne
Cele lekcji: Poznanie poglądów Arystotelesa na ruch ciał i ich spadanie. Poznanie wniosków wynikających z eksperymentów Galileusza. Wykazanie, że spadanie.
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Prawo Pascala.
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
1.
Z G N I A T A C Z ciśnienie atmosferyczne
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Ozimku im. Marii Skłodowskiej-Curie
SATELITARNE OBSERWACJE GLONÓW JAKO PODSTAWA BADAŃ ŻYCIA I KLIMATU NA ZIEMI Bogdan Woźniak1,3, Roman Majchrowski3, Dariusz Ficek3, Mirosław Darecki1, Mirosława.
Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Zablokowana woda.
Otacza nas woda i powietrze
Niezwykłe zamarzanie wody
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Dane informacyjne Nazwy szkół :
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Budowa chemiczna kości
Magia czy fizyka? Czyli sztuczki z ciśnieniem
Metabolizm i produkty przemiany materii
3. Parametry powietrza – ciśnienie.
Kinetyczna teoria gazów
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
Właściwości fizyczne gleb
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Eksperyment.
Skraplanie.
Czesław Kizowski Joanna Lampart Uniwersytet Rzeszowski
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Projekt comenius doświadczenie cud na wodę Autor: Zofiya leskiv.
Fizyka jako nauka przyrodnicza
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Quiz wodny. 1.Co napędza obieg wody w przyrodzie? a)Rośliny b)Energia słońca c)Para wodna d)grawitacja.
Ciekawe doświadczenia fizyczne Paweł Sobczak Zakład Fizyki Komputerowej Wielowieś, r.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Efekt fotoelektryczny
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Meteorologia.
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Składniki pogody.
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Szkolna Stacja Meteorologiczna. Główne zagadnienia projektu: - poszerzenie wiedzy nt działalności IMiGW, - anomalia klimatyczne Polski, - rekordy klimatyczne.
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
1.
Podstawy dynamiki płynów rzeczywistych Uderzenie hydrauliczne
Zapis prezentacji:

Autor: Tomasz Krawczyk FIZYKA NA CO DZIEŃ

Fizyka jest nauką przyrodniczą badającą właściwości materii oraz zachodzące w niej zjawiska. Fizyka jest nauką ścisłą: prawa fizyczne rządzące zjawiskami zachodzącymi w otaczającym nas świecie podawane są w postaci matematycznych zależności. W fizyce doświadczalnej do poznania tych praw prowadzą obserwacja i doświadczenie, w fizyce teoretycznej – odpowiednio interpretowane wyniki analizy matematycznej.

Stosowanie w fizyce naukowych metod badawczych o charakterze doświadczalnym datuje się od czasów Galileusza (XVI w). Wśród podstawowych bodźców, które przyczyniły się do rozwoju fizyki, wymienić należy przede wszystkim praktyczne potrzeby ludzi. Na przykładzie prostego doświadczenia można wyjaśnić np. zasadę „zamykania się” słoików w procesie wekowania przetworów.

DOŚWIADCZENIE Zasada pasteryzowania przetworów Przyrządy i materiały: butelka plastikowa z nakrętką, gorąca woda, zimna woda.

Butelka przed odkształceniem

Opis doświadczenia: Do plastikowej butelki nalewamy gorącej wody i zakorkowujemy ją. Po pewnym czasie butelka ulega odkształceniu. Efekt ten możemy przyśpieszyć polewając butelkę zimną wodą.

Butelka po odkształceniu

Wnioski: Skraplająca się w butelce para wodna prowadzi do rozrzedzenia się powietrza, a więc do powstania podciśnienia (Podciśnienie - ciśnienie występujące w układzie niższe od ciśnienia otoczenia). Niezrównoważone teraz ciśnienie atmosferyczne powoduje zgniatanie butelki.

Trwałe odkształcenie butelki

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ