Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Demokracja w szkole.
Advertisements

Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Uroczystości i działania, jakie zostały podjęte
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Debata środowiskowa Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości" Czaple 23 listopada 2010.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
8 listopada 2011r. reportaż z Publicznej Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Biesiadkach.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
„Szkoła współpracy”. Rodzice, Nauczyciele i Uczniowie z Publicznego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Gzach w dniu 12 lutego 2015 r. o godz
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Wybory w ZS1. Wszystko zaczęło od… Rozgłośnienia akcji poprzez:  Plakaty  Gazetki  Media Szkolne.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
TECHNIK INFORMATYK TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Nasza szkoła w procentach
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości wzięcia udziału w ogólnopolskim projekcie pod tytułem „XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – szkolna demokracja” ustalaliśmy plan działań .

Następnie zajęli się zareklamowaniem debaty w czym pomogła im uzdolniona plastycznie Monika. Czas debaty zbliżał się, szybko i wzięliśmy się do pracy nad wybraniem najlepszej formy debatowania i główny temat debaty czyli: „ Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich”

Po wszelkich ustaleniach formalnych ułożyliśmy pytania dla młodzieży. Rozreklamowaliśmy nasze działania poprzez wywieszanie ogłoszeń wręczając zaproszenia jak i drogą elektroniczną również na stronie internetowej.

2 kwietnia w dniu debaty wystawiliśmy skrzynkę na której wszyscy uczniowie mieli możliwość wpisu wyjaśnienie słowa „demokracja”i „samorząd”.

z tematem i uatrakcyjniła przekaz wszystkim uczestnikom. Wykonana prezentacja multimedialna pomogła nam podczas debaty w lepszym zapoznaniu uczniów z tematem i uatrakcyjniła przekaz wszystkim uczestnikom.

za który otrzymaliśmy podziękowania. Wybrany przez nas rodzaj debaty: plenarna i akwarium był dobrym pomysłem za który otrzymaliśmy podziękowania.

Cały czas trzymaliśmy się ustalonego protokołu, by nie odejść z tematu Cały czas trzymaliśmy się ustalonego protokołu, by nie odejść z tematu. Debatowanie z trzecioklasistami było wielkim dla nas wyzwaniem.

Eksperci wspomagali nasze debatowanie udzielając cennych informacji na temat demokracji i samorządności.

Po burzliwym debatowaniu ustaliliśmy kilka wniosków .

Tomasz Dąbrowski kl. I b i Mateusz Fabiszewski kl. II c Moderatorzy debaty: Tomasz Dąbrowski kl. I b i Mateusz Fabiszewski kl. II c DZIĘKUJEMY