Interaktywne metody nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Awans zawodowy nauczycieli.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Literary Reference Center Przewodnik
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
„Programowanie to nasza przyszłość”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Ucz i ucz się z TIK!.
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Trendy w Public Relations
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Metoda projektu.
Debata – wokół kreatywności na lekcjach
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Egzamin ósmoklasisty 2019.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Prezentacja informacji w biznesie
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
JJ KURSY Zasada poglądowości
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Interaktywne metody nauczania Kto zdobytą wiedzę pielęgnuje, a nową bez ustanku zdobywa, ten może być nauczycielem innych! Konfucjusz

Rola nauczyciela Kompetencje kluczowe

Dostawca informacji Moderator Przewodnik Współuczestnik kursu Trener naprowadza wspiera zadaje pytania zachęca pomaga

Kompetencje nauczyciela Kompetencje miękkie

Kompetencje twarde

Indywidualizacja pracy Aby wybrać sprawiedliwie wszyscy otrzymacie ten sam test. Wdrapcie się na drzewo.

Czym jest indywidualizacja pracy? Tradycyjnie definiowana jest jako uwzględnianie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się.

Cele, Treści, Metody, Środki, Formy kształcenia. W jakich obszarach można indywidualizować pracę? Cele, Treści, Metody, Środki, Formy kształcenia.

Interaktywne metody nauczania Ważnym czynnikiem w kształceniu samorozwoju ucznia jest jego aktywność twórcza, samodzielność dochodzenia do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji oraz udział w grupowym rozwiązywaniu problemów.

Klasyfikacja ogólna: metody problemowe (burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku) metody ekspresji i impresji (drama, metoda symulacyjna, mapa mózgu, metoda laboratoryjna, metoda projektu) metody graficznego zapisu (rybi szkielet, plakat, mapa mentalna, śnieżna kula, mapa skojarzeń)

Innowacje w edukacji Dlaczego narzędzia multimedialne są tak ważne w procesie nauczania ? Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów Przysłowie chińskie

Zalety narzędzi multimedialnych: Spowodowanie, że proces nauczania staje się bardziej atrakcyjny, a pokazywane treści są łatwiej zapamiętywane przez ucznia; Możliwość pokazywania wizualnego wszystkich zjawisk i rzeczy Poglądowe spojrzenie na przekazywane treści; Pobudzenie różnych zmysłów w procesie nauczania; Zwiększenie zdolności postrzegania; Zwiększenie aktywności podczas przyswajania nowej wiedzy.

Rodzaje innowacji: E-learning - nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i Internetu, oznacza wspomaganie procesu dydaktyki za pomocą komputerów osobistych, smartfonów, tabletów (m-learning) i Internetu.

Edukacja uczestnicząca - udział w wydarzeniach (miejscach), o których się uczymy. Edukacja uczestnicząca jest, więc formą partycypacji w procesie edukacyjnym, która rozwija zdolności poznawcze uczniów np.: wycieczki do miejsc, o których wykłada się wiedzę uczniom, odwiedzanie miejsc pracy, firm produkcyjnych, zakładów przemysłowych itd.

Prezentacje edukacyjne – prezentacje z wykorzystaniem nowoczesnych technik informatycznych lub bez nich, polegające na omówieniu przygotowanego materiału wspartym multimediami, obrazem - coraz częściej trójwymiarowym, dźwiękiem, jak również zapachem czy grą świateł.

Gry edukacyjne - gry komputerowe (on-line) lub gry tradycyjne; mają duże znaczenie w procesie kształcenia ze względu na rozwijanie u dzieci i młodzieży aktywności, samodzielności, pomysłowości. Metody gier dydaktycznych łączą różne sposoby poznawania rzeczywistości poprzez słuchanie, oglądanie, działanie, przeżywanie. Wszystkie działania pobudzają ucznia do myślenia. Odpowiednie gry mogą stymulować procesy umysłowe i poznawcze człowieka. UWAGA! Ładunek dydaktyczny gier jest niezwykle zróżnicowany.

WEB 3.0 w edukacji (eDziennik, eSekretariat, ePłatności, eTablica, eKomunikator); umożliwia dostęp do olbrzymiej bazy danych, wspomaga zanikanie barier językowych, kulturowych czy mentalnych; ułatwia komunikację nauczyciel-uczeń.

Internet w edukacji – daje możliwość komunikowania się z dowolnym komputerem w obrębie sieci, pozwalając pokonać fizyczną barierę odległości. Jego możliwości multimedialne ułatwiają naukę i umożliwiają skupienie się na danej dziedzinie, oszczędzając czas swoim użytkownikom; niewyczerpane źródło najświeższych informacji szczególnie przydatnych przy omawianiu zagadnień dotyczących aktualnych wydarzeń na świecie.

Dziękuję za uwagę