Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Advertisements

Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
Sześciolatek idzie do szkoły
P-CART.
Dział ds. Osób Niepełnosprawnych
System akredytacji AKSES
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Programy nauczania.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Powtarzanie roku studiów
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Sześciolatek idzie do szkoły
Politechnika Opolska Początek
Inwentaryzacja.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Zmiany w Umowie i Projekcie
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Analiza potrzeb studentów niepełnosprawnych
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Prezentacja wspomagająca dla:
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
KRYMINALISTYKA ćwiczenia gr. 1
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Raport o stanie gminy dr hab. Dawid Sześciło.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć Dział ds. Osób Niepełnosprawnych UJ

Plan prezentacji Podstawy prawne dotyczące przyznawania adaptacji Możliwość zdawania egzaminów za pomocą komputera - jako forma adaptacji Procedura i terminy związane z ubieganiem się i wdrażaniem adaptacji Kontakt, przydatne linki

Podstawy prawne dotyczące przyznawania adaptacji Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego nr 122 z 10 grudnia 2012 roku w sprawie dostosowania procesu kształcenia do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób znajdujących się w szczególnej sytuacji zdrowotnej. Studenci i doktoranci Uniwersytetu Jagiellońskiego mają prawo ubiegania się o dostosowanie formy egzaminów, zaliczeń i kolokwiów do indywidualnych potrzeb uwarunkowanych stanem zdrowia (§ 1, ust. 4).

Możliwość zdawania egzaminów za pomocą komputera - jako forma adaptacji Jedną z form adaptacji jest umożliwienie pisania egzaminów, zaliczeń i kolokwiów przy użyciu komputera. Uwzględniając kryterium racjonalności dostosowania, wyżej wymieniona adaptacja jest rekomendowana przez DON UJ studentom, których sytuacja zdrowotna uniemożliwiłaby lub znacznie utrudniła podchodzenie do egzaminu, zaliczenia lub kolokwium w standardowej formie.

Procedura i terminy związane z ubieganiem się o adaptację i jej wdrażaniem w życie Student wnioskuje o adaptacje zgodnie z zasadami adaptacji procesu studiowania. Zasady adaptacji procesu dydaktycznego

Po uzyskaniu pozytywnej decyzji Dziekana/Kierownika studiów doktoranckich adaptacja zostaje wdrożona w życie przy wzajemnej współpracy 3 podmiotów: studenta wykładowcy DON UJ.

Przed egzaminem Studenci i doktoranci przystępujący do pisania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów przy użyciu komputera (w tym komputera ze specjalistycznym oprogramowaniem wspierającym) zobowiązani są do zgłoszenia tego faktu egzaminatorowi najpóźniej na trzy tygodnie przed planowanym terminem egzaminu, zaliczenia, kolokwium.

Przed egzaminem Wykładowca zgłasza w DON UJ, nie później niż na dwa tygodnie przed planowanym terminem egzaminu, zaliczenia, kolokwium, zapotrzebowanie na wypożyczenie komputera ze specjalistycznym oprogramowaniem wspierającym. W szczególnych przypadkach i po uprzednim uzyskaniu zgody prowadzącego zajęcia, możliwe jest zdawanie przez studenta egzaminów, zaliczeń, kolokwiów z  wykorzystaniem własnego komputera. W takiej sytuacji wykładowca informuje o swojej decyzji DON UJ.

Przed egzaminem Minimum tydzień przed planowanym przeprowadzeniem egzaminu, kolokwium, zaliczenia wykładowca dostarcza do DON UJ egzamin w wersji elektronicznej (również drogą mailową) lub papierowej celem zaadaptowania go do potrzeb studenta.

Przed egzaminem Dla utrzymania wysokich standardów oceniania postępów studenta w nauce konieczne jest, by komputer był wolny od wszelkich plików lub narzędzi mogących stanowić pomoc nieprzewidzianą procedurą egzaminu, zaliczenia, kolokwium (np. bez dostępu do Internetu, programów, aplikacji, itp.).

Przed egzaminem W przypadku wykorzystania przez studenta własnego komputera, DON UJ służy wsparciem technicznym przy przygotowaniu sprzętu. Wymagana jest pisemna zgoda studenta, na wprowadzenie koniecznych zmian i modyfikacji ustawień na jego komputerze, o szczegółach których jest informowany przez pracownika DON UJ.

Przed egzaminem Student zdający egzamin, kolokwium, zaliczenie na komputerze dostarczanym przez DON UJ ma możliwość wcześniejszego zapoznania się ze sprzętem. W tym celu należy skontaktować się ze specjalistą DON UJ ds. technologii wspierających (AT).

Podczas egzaminu Za prawidłowy przebieg egzaminu, zaliczenia, kolokwium odpowiedzialny jest wykładowca. W trakcie przebiegu egzaminu, zaliczenia, kolokwium na wypadek nagłych usterek, nieprawidłowości w funkcjonowaniu sprzętu przygotowanego przez DON UJ, pracownik DON UJ – specjalista ds. technologii wspierających (AT) pozostaje do dyspozycji wykładowcy.

Po egzaminie Po zakończeniu egzaminu komputer studenta zostaje przywrócony do pierwotnych ustawień przez specjalistę ds. technologii wspierających (AT) DON UJ.

Kontakt do specjalistów ds. technologii wspierających (AT) DON UJ: Katarzyna Pyryt Tel. 12 663 4344 e-mail.: katarzyna.pyryt@uj.edu.pl Radosław Zaremba Tel. 12 663 4338 e-mail.: radoslaw.zaremba@uj.edu.pl

Przydatne linki: Strona internetowa Działu ds. Osób Niepełnosprawnych UJ Zarządzenie Rektora 122 Zasady adaptacji procesu dydaktycznego