Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Style Życia Polskich Konsumentów jako metoda segmentacji
Advertisements

DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Osobowość trenera i instruktora
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
system zarządzania zasobami ludzkimi
Warsztat z pomysłem, cz. III
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Konsumpcja informacji
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Plakaty – 2007 r.. Współpraca z mediami 2006 r. – współpraca na zasadzie patronatu medialnego oraz informacje prasowe wysłane do wszystkich mediów lokalnych;
Katedra Marketingu Usług
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Wrzesień 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach 3-9 września 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Internauci w grupach wiekowych
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
Długotrwałe bezrobocie w województwie podlaskim
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Rynek usług medycznych
Segmenty rynku prasowego
Urządzenia wykorzystywane do łączenia się z Internetem.
EDI NET - badania.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
„Student jako konsument na rynku multimediów”
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Instytut Statystyki i Demografii
Charakterystyka osób powyżej 50 roku życia zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radziejowie w latach 2007 – 2009 Radziejów, 19 kwietnia 2010.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Wprowadzenie do segmentacji rynku
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
Zmiany demograficzne w Polsce
Wsparcie instytucjonalne i pozainstytucjonalne osób starszych w ich środowiskach zamieszkania. Model włoski dr Joanna Plak.
Podstawy rekreacji WYKŁAD IV
Podział i funkcje mass mediów
Agnieszka Kwiatkowska (UW) Zieloni reprezentacja nowych ruchów społecznych na polskiej scenie politycznej.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Modele zachowań wyborczych
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Segmentacja rynku.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
SEGMENTACJA RYNKU.
„Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych”
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
STARSZY KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYKI UZDROWISKOWEJ Maksymova Anastasiia Drobot Anna Kryvulko Oksana Nilabovich Karina Burka Yaroslava Kubarych Tetiana.
Zapis prezentacji:

Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych Wykład V

Odbiór mediów – podstawowe dane Wg wieku Wg wykształcenia

Prognoza Czas poświęcany mediom w ciągu tygodnia nie ulegnie zmianie, ale ulegnie zmianie struktura jego wykorzystania. Postępująca penetracja gospodarstw domowych urządzeniami podłączonymi do internetu. Ewolucja telewizji w kierunku medium towarzyszącego (podobnie, jak dzisiaj radio). Postępująca migracja użytkowników w kierunku internetu – dzisiejsi nastolatkowie będą się starzeć. Źródło: odbiór i prognoza za „Strategią rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015-2020”; http://sztukamediafilm.pl/wp-content/uploads/2014/09/SMF-Strategia-rozwoju-rynku-medialnego-w-Polsce-2015-2020.pdf

Kontrowersje Zjawiska, które dominują na rynku mediów: konwergencja, fragmentaryzacja, tabloidyzacja. Tradycyjny sposób identyfikowania TG – według cech społeczno-demograficznych: płci, wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia, dochodów itp. Potrzeba wyjścia poza tradycyjne schematy – poszukiwanie wspólnego mianownika w wyznawanych wartościach.

Początki nowej segmentacji Na podstawie: P. Wójcik, Segmentacja psychograficzna polskich konsumentów 2010; www.statsoft.pl/czytelnia.html Lata 60’ i 70’ (oczywiście w USA) – segmentacja na podstawie stylów życia, czyli AIO (Attitudes, Interests, Opinions): na podstawie zbieżności odpowiedzi dzielono respondentów na segmenty liczące od 5% do 50% ogółu, opis segmentu także pod względem społeczno-demograficznym. Lata 70’ i 80’ – VALS (Value and Life-Styles) i VALS-2: postawy i poglądy, hierarchia wartości, preferencje korzystania z mediów, zachowania w czasie wolnym, zachowania konsumenckie, profil osobowości

VALS-2 Segment % populacji Charakterystyka Actualizers 8 Fulfilleds 11 Liderzy opinii o wysokiej samoocenie, otwarci na zmiany Fulfilleds 11 Dojrzali życiowo, ustabilizowani i konserwatywni (po co zmieniać cokolwiek, skoro jest dobrze) Believers 16 Średnio zamożni tradycjonaliści, silnie zorientowani na rodzinę Achievers 13 Nastawieni na karierę i pracę, ważny jest dla nich ich wizerunek Strivers Mając niską samoocenę, ciągle potrzebują aprobaty innych Experiencers 12 Entuzjastyczni i impulsywni, poszukujący różnorodności Makers Bardzo praktycznie nastawieni do życia, skoncentrowani na sobie i rodzinie Strugglers 14 Mając problemy ze związaniem końca z końcem, siłą rzeczy są skupieni na zaspokajaniu bieżących potrzeb

Psychografia Nie styl życia, ale osobowość Wielka Piątka: ekstrawertyzm, neurotyzm, otwartość na doświadczenie, sumienność, ugodowość. Jej lokalne odmiany (4P Research Mix): asertywność, przywództwo, ekstrawersja, otwartość na doświadczenia, empatia, emocjonalność.

Tendencje Demografia życia Styl Osobowość