Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Dziennik elektroniczny to nowoczesne narzędzie wspierające bieżącą pracę szkoły, pozwalające prowadzić zgodnie z prawem pełną dokumentację przebiegu nauczania uczniów w szkole.
Jednym z takich narzędzi jest system Uczniowie Optivum NET+, zwany Dziennikiem UONET+ . Oprogramowanie oraz usługi związane z tym systemem dostarczane są przez firmę VULCAN.
Dziennik Uonet+ jest również narzędziem codziennej komunikacji całej szkolnej społeczności, sposobem na udostępnianie potrzebnych informacji uczniom i rodzicom.
Komunikacja ta odbywa się poprzez Witrynę dla rodziców/ucznia - Moduł Wiadomości.
Aby uruchomić moduł Wiadomości należy wejść na stronę główną systemu (adres strony oraz dane logowania są definiowane i dostarczane przy ustalaniu dostępu do całego dziennika) i zalogować się.
Następnie na stronie użytkownika należy w jednym z kafelków kliknąć Zobacz wszystkie wiadomości.
Budowa okna modułu wiadomości wstążka sekcja: Lista wiadomości drzewo danych sekcja: Treść wiadomości
Na wstążce znajdują się ikony: Wiadomości i Nowa wiadomość, za pomocą których można zapoznać się z listą wiadomości lub napisać i wysłać wiadomość.
Po prawej stronie wstążki, znajdują się przycisk Wyloguj - poprawne wylogowanie się z systemu oraz przycisk Start - powrót do strony startowej zalogowanego użytkownika.
W folderach Odebrane, Wysłane i Usunięte znajdują się etykiety: Dzisiaj, W tym tygodniu, W ubiegłym tygodniu, Dwa tygodnie temu, Trzy tygodnie temu, Starsze
W sekcji Lista wiadomości możliwe jest odpowiadanie na wiadomość, przesyłanie jej dalej i usuwanie zbędnych wiadomości.
Aby napisać i wysłać nową wiadomość należy na wstążce kliknąć ikonę Nowa wiadomość.
Następnie należy kliknąć przycisk Dodaj/Zmień adresatów.
W oknie Dodawanie adresatów w polach: Wybierz grupę, Wybierz odział należy określić grupę adresatów (Uczniowie, Opiekunowie, Pracownicy) oraz wybrać oddział.
Należy zaznaczyć adresata wiadomości i kliknąć przycisk Należy zaznaczyć adresata wiadomości i kliknąć przycisk . Wybrany adresat zostanie przeniesiony do prawej części okna. Następnie kliknąć przycisk Zapisz. +
Następnie należy wpisać temat oraz treść wiadomości. Na koniec kliknąć przycisk Wyślij
Informacja o nowej otrzymanej wiadomości pojawia się w module Wiadomości na stronie głównej.
Wiadomości nieprzeczytane są oznaczone na liście pogrubioną czcionką.
Kliknięcie wiersza na liście wiadomości powoduje wyświetlenie jej treści i oznaczenie jej jako przeczytanej.
Aby odpowiedzieć na otrzymaną wiadomość należy w sekcji Lista wiadomości zaznaczyć nadawcę i kliknąć Odpowiedz.
Pole Do będzie już uzupełnione Pole Do będzie już uzupełnione. W temacie będą się znajdować litery RE: i temat otrzymanej wiadomości. Pole Treść będzie zawierać tekst wiadomości, na którą udzielana jest odpowiedź.
Należy zredagować odpowiedź i kliknąć przycisk Wyślij.
czy konkretna wiadomość została przeczytana i przez których adresatów. W folderze Wysłane można znaleźć informacje, czy konkretna wiadomość została przeczytana i przez których adresatów. W tym celu należy kliknąć ikonę w kolumnie Przeczytane przez.
Można odczytać, którzy adresaci przeczytali lub nie przeczytali wiadomości.
Aby odebraną wiadomość przesłać dalej należy zaznaczyć wiadomość i kliknąć przycisk Prześlij dalej.
Zostanie utworzona nowa wiadomość, w której będzie znajdować się przekopiowany tekst pierwotnej wiadomości.
Kliknąć przycisk Dodaj/zmień adresatów, aby dodać nowego adresata Kliknąć przycisk Dodaj/zmień adresatów, aby dodać nowego adresata. Następnie wpisać tekst nad tekstem przesyłanej wiadomości i kliknąć przycisk Wyślij.
DZIĘKUJĘ