Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olecku 2012/2013
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej OGÓLNOPOLSKI.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach Statystyka dotyczy przeprowadzanych w ostatnich trzech latach szkolnych diagnoz oraz.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce PPP w liczbach część 2 Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce

PPP – pomoc bezpośrednia Pomocy postdiagnostycznej udziela się w PPP dla dwóch grup osób. Są to: nauczyciele, rodzice, wychowawcy, 2. dzieci i młodzież.

cd PPP - pomoc bezpośrednia Pierwsza grupa („dorośli”): rok szkolny 2012/2013 skorzystało 441 rok szkolny 2013/2014 skorzystało 759 rok szkolny 2014/2015 skorzystało 448 Druga grupa (dzieci i młodzież) : rok szkolny 2012/2013 udzielono jej 1455 rok szkolny 2013/2014 udzielono jej 1596 rok szkolny 2014/2015 udzielono jej 1421

Formy pomocy bezpośredniej dla pierwszej grupy to: Treningi Warsztaty Terapia rodzin Udział w Radach Pedagogicznych Prelekcje, wykłady, konferencje Spotkania, konsultacje itp

Formy pomocy bezpośredniej Pracownicy pedagogiczni PPP (pedagodzy, psycholodzy, logopeda, doradca zawodowy) konsultują się z nauczycielami z 80% placówek oświatowych naszego miasta Dla 65% w/w placówek pracownicy naszej poradni przeprowadzali prelekcje, brali udział w Radach Pedagogicznych oraz w zebraniach z rodzicami.

Formy pomocy bezpośredniej dla dzieci i młodzieży to: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (12/13 – 67, 13/14 – 38,14/15 – 37), Terapia logopedyczna (124 – 148 – 155, ok. 100 ponad 3 m-ce), Terapia psychologiczna (29 – 56 – 39, połowa ponad 3 m-ce), Zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu (585 – 658 – 595)

cd Formy pomocy bezpośredniej dla dzieci i młodzieży to: Zajęcia grupowe prowadzone w szkołach i placówkach oświatowych (0 – 138 – 115), Inne formy pomocy indywidualnej (465 – 424 – 389), Inne formy pomocy grupowej (101 – 52 – 108).

cd Formy pomocy bezpośredniej dla dzieci i młodzieży Prowadzimy także porady bez badań w tym zawodowe, interwenacje kryzysowe, mediacje i negocjacje, porady po badaniach przesiewowych wzroku, słuchu i mowy. Korzysta z nich od kilku do kilkudziesięciu osób rocznie.

Formy pomocy bezpośredniej rok szkolny 2015/2016 Przedszkola Miejskie 208 przedszkolaków (co stanowi ok.16% dzieci uczęszczających do PM) korzysta z w/w pomocy naszej placówki. Jest to w zdecydowanej większości terapia logopedyczna realizowana w PPP. Prowadzone jest także zajęcia z muzykoterapii oraz zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

cd Formy pomocy bezpośredniej rok szkolny 2015/2016 Szkoły Podstawowe z w/w pomocy korzysta 251 uczniów (to ok. 8% populacji dzieci z tych SP). Są to zajęcia: korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze, na terenie szkoły, terapia logopedyczna, pomoc psychologiczna indywidualna.

cd Formy pomocy bezpośredniej rok szkolny 2015/2016 Gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne 325 uczniów i uczennic (to ok.14% młodzieży tych placówek) korzysta z powyższej pomocy. Najczęściej są to: warsztaty z doradztwa zawodowego (dla kl. III LO „Decyduję o swojej przyszłości”, dla kl. III gim. „Moja dalsza kariera szkolna i zawodowa”), zajęcia z klasami, pomoc psychologiczna, pedagogiczna - indywidualna i grupowa.

WNIOSKI Zaprezentowane dane liczbowe potwierdzają, że PPP – nie tylko diagnozuje i wydaje opinie i orzeczenia – lecz także udziela pomocy postdiagnostycznej, która przybiera różne formy zaprezentowane wyżej.

WNIOSKI Pomoc trafia do pracowników pedagogicznych placówek oświatowych naszego miasta, rodziców, dzieci i młodzieży. W bieżącym roku szkolnym zostały nią objęte (do ferii zimowych) 784 osoby.

PODSUMOWANIE Wszystkie placówki oświatowe naszego miasta w różnym stopniu korzystają z oferty PPP. Ilość oraz formy pomocy zmieniają się, w zależności od rozpoznanych (przez pracowników poradni i placówki) potrzeb w danym roku szkolnym.

W związku ze wzrastającą ilością uczniów narażonych na zagrożenia cywilizacyjne, PPP uaktualniła ofertę na rok szkolny 2015/2016. Pragniemy zaproponować (w czerwcu bieżącego i we wrześniu przyszłego roku szkolnego) zajęcia warsztatowe związane z zagadnieniem zagrożeń cywilizacyjnych.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracowanie Maria Kijak-Parzybut dyrektor PPP w Świętochłowicach