KOMUNUKACJA W NEGOCJACJACJACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
TEORIE LOKALIZACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Asertywność.

Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Wywieranie wpływu na ludzi
Jak żyć z chorobą nowotworową
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Rozmowa kwalifikacyjna
Kierowanie twórczością w organizacji
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
MAJAMI1 1. MAJAMI2 2 stosuje ogólne reguły sprawdzania zadań otwartych tworzy schematy punktowania zadań otwartych projektuje sprawdzanie zadań otwartych.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej we Wrocławiu
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
OCENIANIE SZKOLNEGO UCZENIA SIĘ
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Przedsiębiorczość bez tajemnic
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Wyznaczanie tras i sterowanie przepływem
Obserwacja wybranych uczniów
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Henryk Rusinowski, Marcin Plis
Komunikacja interpersonalna to sztuka porozumiewania się
ASERTYWNOŚĆ.
Jak skutecznie podnieść sprzedaż w 97 dni?
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Postawa asertywna.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Rodzaje pamięci komputerowej
Dzielenie się władzą i partnerstwo – czy to możliwe w bibliotece akademickiej? Bożena Jaskowska Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Ocenianie Pracowników
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
ASERTYWNOŚĆ. ASERTYWNOŚĆ W psychologii termin ASERTYWNOŚĆ oznacza posiadanie i wyrażanie własnego zdania oraz bezpośrednie wyrażanie emocji i postaw w.
Z.Korzeniewski Trudny klient. Praca urzędnika Z.Korzeniewski Przebieg pracy zależy w dużym stopniu od relacji z klientami. Trudno jednak uniknąć sytuacji,
i sposoby radzenia sobie z nimi
Projektowanie kwestionariusza
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Promowanie praw dzieci
ZOBACZ ZANIM WYJEDZIESZ …
Obserwacja wybranych uczniów
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Opracowanie: Dagmara Lustyk
PIONOWE ZNAKI DROGOWE.
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

KOMUNUKACJA W NEGOCJACJACJACH Dr hab. Sławomir Winch SGH w Warszawie Szkoła Zamówień Publicznych – czerwiec 2017r

Typy reprezentacji Ja – inni uzasadnienia – własne potrzeby vs otoczenie Zadaniowiec ogólne sformułowania Szczegółowiec konkrety Problemowiec obawy Dziura w całym obawy + negatywna ocena

Przeciwdziałanie obiekcjom Zamiennik Procedura zewnętrzna Procedura wewnętrzna Korzyści drugiej strony Humor

Reguły wpływu społecznego Reguła kontrastu Efekt świeżości - pierwszeństwa Odmowa wycofanie Reguła wzajemności Reguła zaangażowania Stopa w drzwi

TECHNIKI ASERTYWNE NIE UZASADNIENIE !!! WYKONANIE

Techniki „Zdarta płyta” – skuteczny ten, kto jest w prawie „Stawianie granic” – informacja zwrotna, warunek, wykonania „Zamglanie” – „Być może …” „Demaskowanie aluzji” – „A co konkretnie …?” „Zamiana oceny na opinie” – „Tak, zgadzam się …” lub „Nie, nie zgadam się mam inne zdanie …” „Poszukiwanie informacji” – „Na jakiej podstawie …?” „Uprzedzanie” – przyznanie się do błędu

Dziękuję za uwagę Sławomir Winch