Śmiertelna gra dla nastolatków 'Niebieski wieloryb' dotarła do Polski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Komunikatory. Komunikator to program do bezpośredniego komunikowania się przez Internet w czasie teraźniejszym. Od poczty elektronicznej różni się tym,
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
North Pole Marathon 2017 OFERTA SPONSORSKA
T: Kafarnaum wystarczy wierzyć
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Poczta elektroniczna.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
CYBERPRZEMOC.
Rola książki w życiu człowieka
Światowy Dzień Rzucania Palenia
Ucz i ucz się z TIK!.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Internet to nie tylko gry
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Zmysły i Zdarzenia.
System komputerowego wsparcia liczenia głosów
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Raj w judaizmie Ala Tkaczyk kl. 2F.
Metoda projektu.
Kurs Ratownictwa Technicznego 2017
10 kroków do zmiany nawyków
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z internetu
ARENA MŁODYCH.
Bezpieczeństwo w sieci
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka

Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Europejski Tydzień Szczepień 24 Kwietnia – 3 Maja 2010
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Śmiertelna gra dla nastolatków 'Niebieski wieloryb' dotarła do Polski Śmiertelna gra dla nastolatków 'Niebieski wieloryb' dotarła do Polski. Dlaczego młodzi dają się w to wciągnąć?

Jakiś czas temu pojawiła się śmiertelna gra dla nastolatków znana m.in. jako ‘Niebieski wieloryb’. 'Zabawa' ma wiele tytułów, jednak jej wynik jest zawsze taki sam – samobójstwo i rozpacz rodziców, którzy nie rozumieją, co skłoniło nastolatka do tej decyzji. Dlaczego ‘wieloryb‘ pochłania kolejne ofiary? Pierwsze wiadomości o ‘morzu wielorybów’ pojawiły się w sieci jeszcze dwa lata temu. Wtedy fala przetoczyła się przez całą Rosję – pisano o niej w dużych mediach, prowadzono śledztwo. Za kratki trafił nawet administrator jednej z grup – Filip ‘Lis’, który skłaniał nastolatków do samobójstwa na zamkniętych grupach.

Na czym polega gra?  Aby dostać się do gry, należy dać się znaleźć administratorowi. Jednym z zadań jest wysłanie zdjęcia rysunku wieloryba na własnej ręce – niektórzy dostają za zadanie wycięcia go ostrym narzędziem. Dalej ‘instruktor’ wysyła różne zadania, polegające na poszukiwaniu notatek lub przedmiotów w mieście. Do zadań może należeć też: obejrzenie wideo-horroru, słuchanie smutnej muzyki, zrobienie sobie krzywdy, nierozmawianie z nikim przez cały dzień, siedzenie na krawędzi dachu. Następnie uczestnik otrzymuje datę śmierci i musi przysiąc, że jest wielorybem. Ostatni etap gry to samobójstwo uczestnika.

Członkowie grupy w ciągu 50 dni dostają różne zadania, a ostatnim jest Członkowie grupy w ciągu 50 dni dostają różne zadania, a ostatnim jest... popełnienie samobójstwa. Mimo, że organizator tego siedzi w więzieniu, gra cieszy się coraz większą popularnością wśród nastolatków w Rosji, na Ukrainie i Białorusi. Ostatnio dotarła także do Polski, Bułgarii, Łotwy, Anglii, Belgii, Francji. Dokładna liczba ofiar jest nieznana, jednak szacuje się, że jest to ponad 130 osób .

Komunikacja z ‘opiekunem’ lub ‘administratorem’ grupy odbywa się przeważnie w godzinach nocnych i porannych, około 4:20. Przez kilkanaście dni gry uczestnik musi budzić się, oglądać smutne filmy, słuchać muzyki i każdego dnia robić nowe nacięcia na ramieniu oraz rozmawiać z ‘wielorybem’, czyli innym uczestnikiem gry. 50-tego dnia nastolatek dostaje instrukcję, w jaki dokładnie sposób musi popełnić samobójstwo. Opcji opuszczenia gry nie ma. Ci, którzy w końcu odmawiają popełnienia samobójstwa, dostają zagrożenie, że w przypadku rezygnacji, organizatorzy gry zabiją bliskich nastolatka albo opublikują jego zdjęcia intymne. W trakcie wykonywania zadań uczestnicy dostają linka, który przekazuje dane IP komputera administratorom gry. Wraz z danymi organizatorzy dostają informacje o dokładnym miejscu zamieszkania uczestnika.

Dlaczego to przyciąga młodych Dlaczego to przyciąga młodych? Wielu z nastolatków w wieku od 14 do 17 lat mierzy się z problemami. Niezrozumienie, niepewność przyszłości, niespełniona miłość, która w tym wieku wydaje się końcem świata – to wszystko rzutuje na psychikę młodych. Administratorzy śmiertelnych grup czekają na takie osoby z albumami smutnej muzyki, fałszywym ‘wsparciem i zrozumieniem’ i ogromną liczbą zdjęć z napisami o beznadziei. Nie bez przyczyny administratorzy komunikują się ze swoimi ofiarami około 4 nad ranem. Brak snu u nastolatków powodujący wyczerpanie sprawia, że łatwiej podejmuje się dramatyczne decyzje.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.