Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Miejski Obszar Funkcjonalny
Urząd Miejski Wrocławia
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
1. Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach RPO WD – kryteria oceny merytorycznej Priorytet V Energetyka Działanie 5.4 Zwiększanie efektywności.
Strategia rozwoju Opola w latach
Miejski Obszar Funkcjonalny Trójmiasta
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Synteza SUiKZP gmin OM – - analizy przestrzenne
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Reforma komunikacji nocnej Tomasz Konieczny. Wady obecnego systemu Nieprzystosowanie do potrzeb Brak synchronizacji Brak możliwości przesiadek.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Ocena projektów inwestycyjnych
4 przykłady udanych gdańskich marzeń, czyli nie bójmy się krytyki.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Rachunkowość zarządcza
II warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ MIASTA A OCHRONA ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO I KULTUROWEGO I 18 września 2015 I.
III warsztaty eksperckie SUiKZP DOBRO PUBLICZNE A DOBRO PRYWATNE I 25 września 2015 I.
I warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ UKŁADU TRANSPORTOWEGO GDAŃSKA I 4 września 2015 I.
V warsztaty eksperckie SUiKZP Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska? I 30 października 2015 I.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Rola Tunelu Trasy Nowa Spacerowa w układzie transportowym Gdańska Dr hab. inz. Kazimierz Jamroz, prof. PG Dr inż. Lech Michalski, doc. PG Mgr inz. Krystian.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk, 6.03.2014 Kolejność realizacji linii tramwajowych w perspektywie finansowej 2014-2020 Założenia do analizy Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk, 6.03.2014

Wybór analizowanych odcinków Założenia hierarchizacji Założenia do prognoz Pierwsze prognozy Przyjęcie założeń i harmonogramu dalszych prac

Istniejące linie tramwajowe

Planowane linie tramwajowe wg SUiKZP DROGA ZIELONA ABRAHAMA Rakoczego NOWA WAŁOWA Polski Hak STĘŻYCKA CHMIELNA WARSZAWSKA Czerwony Most Jabłoniowa PODMIEJSKA BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe wraz z PKM DROGA ZIELONA Port Lotniczy ABRAHAMA Rakoczego NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak STĘŻYCKA CHMIELNA WARSZAWSKA Czerwony Most Jabłoniowa PODMIEJSKA BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe DROGA ZIELONA Port Lotniczy ABRAHAMA Rakoczego NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak CHMIELNA WARSZAWSKA Czerwony Most Jabłoniowa PODMIEJSKA BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe DROGA ZIELONA Port Lotniczy Rakoczego NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak CHMIELNA WARSZAWSKA Czerwony Most Jabłoniowa PODMIEJSKA BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe Port Lotniczy Rakoczego NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak CHMIELNA WARSZAWSKA Czerwony Most Jabłoniowa PODMIEJSKA BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe Port Lotniczy Rakoczego POLITECHNICZNA NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak JABŁONIOWA WARSZAWSKA Jabłoniowa BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe Port Lotniczy Rakoczego POLITECHNICZNA NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak JABŁONIOWA WARSZAWSKA Jabłoniowa BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe Port Lotniczy Rakoczego POLITECHNICZNA NOWA WAŁOWA PKM Polski Hak JABŁONIOWA WARSZAWSKA Jabłoniowa BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Planowane linie tramwajowe DROGA ZIELONA Port Lotniczy Rakoczego POLITECHNICZNA NOWA WAŁOWA Nowa Politechniczna Nowa Świętokrzyska Nowa Bulońska Południowa Nowa Jabłoniowa Nowa Warszawska Nowa Wałowa Droga Zielona – Obrońców Wybrzeża PKM Polski Hak JABŁONIOWA WARSZAWSKA Jabłoniowa BULOŃSKA POŁUDNIOWA NOWA ŚWIETOKRZYSKA

Metodologia hierarchizacji linii tramwajowych Kryteria wyboru: Stopień wykorzystania taboru Średni czas podróży transportem zbiorowym Koszt inwestycji Liczba osób wsiadających i wysiadających

Metodologia hierarchizacji linii tramwajowych Stopień wykorzystania taboru kryterium o charakterze techniczno-ekonomicznym oceniające efektywność wykorzystania środków transportu zbiorowego w poszczególnych etapach rozbudowy układu transportowego. Wyrażono je jako stosunek liczby pasażero-kilometrów do liczby wozo-kilometrów analizowanego odcinka. Kryterium to jest maksymalizowane. Średni czas podróży transportem zbiorowym kryterium oceniające wpływ nowego odcinka układu transportowego na standard podróży w poszczególnych wariantach. Kryterium to zostało zdefiniowane jako różnica średniego czasu podróży wszystkich pasażerów transportu zbiorowego w mieście w wariancie bezinwestycyjnym i średniego czasu podróży transportem zbiorowym w mieście po zrealizowaniu inwestycji. wyrażono w godzinach i jest maksymalizowane.

Metodologia hierarchizacji linii tramwajowych Koszt inwestycji kryterium o charakterze ekonomicznym oceniające wielkość nakładów finansowych poniesionych na realizacje inwestycji. Koszt ten jest wskaźnikowy i zależny od programu oraz przekroju. Kryterium wyrażone w milionach złotych na kilometr trasy i jest ono minimalizowane. Liczba osób wsiadających i wysiadających kryterium oceniające zasadność linii transportu zbiorowego. Im więcej mieszkańców w zasięgu oddziaływania linii tym więcej pasażerów korzysta z transportu zbiorowego. Kryterium to jest wyrażone w liczbie osób wsiadających i wysiadających na przystankach tramwajowych danej linii. Wartość kryterium jest maksymalizowana.

Metodologia hierarchizacji linii tramwajowych Kryteria wyboru Punktacja Przedziały wartości Stopień wykorzystania taboru 1-10 W zależności od wyników Średni czas podróży transportem zbiorowym 1-5 Koszt inwestycji Liczba osób wsiadających i wysiadających

Podsumowanie - Założenia do prognoz Stan perspektywiczny 2025 Godzina szczytu popołudniowego 15:00-16:00 Analizowane odcinki: Nowa Politechniczna Nowa Świętokrzyska Nowa Bulońska Południowa Nowa Jabłoniowa Nowa Warszawska Nowa Wałowa Droga Zielona – Obrońców Wybrzeża Hierarchizacja – przyjęte kryteria wyboru Stopień wykorzystania taboru Średni czas podróży transportem zbiorowym Koszt inwestycji Liczba osób wsiadających i wysiadających

Wstępne prognozy 900 1100 700 1000 2100 1900 1900 700 800 1300 1100 1100 1000 1500 1300 1000 600 800 800 500 800 800

Dalszy etap prac Zadanie Jednostka Termin Wyliczenie kosztów inwestycji WPR 14.03.2014 Analizy ruchowe i hierarchizacja linii BRG 28.03.2014 Rada techniczna 31.03.2014

Dziękuję za uwagę