Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji.
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
AUTOPREZENTACJA.
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Brak czasu Byli lepsi kandydaci Zbyt duży obowiązek Brak chęci poświęcania wolnego czasu Zaangażowanie w innych organizacjach Brak czasu.
Fotografia naszym życiem
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Twoja kandydatka na Przewodniczącą Samorządu Szkolnego
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata o samorządności uczniowskiej
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?
Szkolny system wychowawczy
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
Ustawa o systemie o ś wiaty (uchwalone przez Sejm prawo reguluj ą ce zasady funkcjonowania o ś wiaty) - mówi, ż e Samorz ą d tworz ą wszyscy uczniowie.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkolny plan zachowania
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny wybór właściwego przewodniczącego

Vademecum kulturalnej dyskusji Biorąc udział w dyskusji, nie przerywaj innym, chęć wtrącenia się, zasygnalizuj podniesioną dłonią i poczekaj, aż moderator udzieli Ci głosu. Zabieraj głos, wysłuchawszy wpierw uważnie wypowiedzi rozmówcy Wypowiadając się, formułuj komunikat jasno, precyzyjnie i zrozumiale, tak żeby żaden uczestnik nie poczuł się urażony Staraj się mówić utrzymując kontakt wzrokowy ze słuchaczami. Nie zanudzaj innych, powtarzając kwestie przedyskutowane Jeżeli nie interesuje Cię dany temat, staraj się tego nie okazywać

Co to znaczy świadomy wybór? Dokonując jakiegokolwiek wyboru powinniśmy: pod każdym względem przemyśleć podejmowaną decyzję przemyśleć wszystkie argumenty, które przemawiają „za” i „przeciw” tej decyzji zastanowić się czy będzie ona korzystnie wpływać na nasze życie, nie tylko z perspektywy kilku dni, ale nawet roku czy większej ilości lat Nie powinniśmy jednak: bać się, że wyśmieją nas koledzy, bo zrobimy coś co nie leży w ich naturze ulegać presji otoczenia Na tą decyzję nie może mieć wpływu nasze środowisko. To ma być tylko i wyłącznie nasza decyzja. W odniesieniu do kampanii wyborczej dodatkowo powinniśmy zaznajomić się z treścią plakatów, na których kandydaci będą się afiszować, na ich wykonanie (czy są schludnie wykonane?), jakim słownictwem operuje kandydat, czy jego program wyborczy korzystnie wpłynie na warunki przebywania w szkole?

Ideał przewodniczącego kulturalny pomysłowy kreatywny błyskotliwy inteligentny towarzyski pomocny ambitny otwarty uczciwy

Prezentacja Kandydaci przygotowują swoją kampanię w następujący sposób: Prezentacja przez radiowęzeł. Kandydaci, podczas krótkiej audycji wypowiadają swoje zdanie na temat praw ucznia. Tu również mogą pochwalić się swoją wiedzą i znajomością praw ucznia, ale przede wszystkim podzielić się własnymi spostrzeżeniami, przemyśleniami itp. (np. Czy w mojej szkole prawa ucznia są przestrzegane? Jak mają się prawa ucznia do praw nauczycieli? Czy wszystkie prawa są konieczne i potrzebne?). Ma to na celu sprawdzenie umiejętności wypowiadania się kandydata w ważnych kwestiach. Rozwieszanie plakatów wyborczych w wyznaczonym do tego miejscu. Do plakatów można załączyć zdjęcie, a informować mają one o zainteresowaniach, podejściu do nauki i kilku ciekawostkach z życia kandydatów – pozostawia się tu pewną dowolność na ciekawą autoprezentację. Wirtualna prezentacja na stronie szkoły. Kandydaci zamieszczają tam pomysły na zmiany, jakie chcieliby przeprowadzić w szkole. Dozwolone są tu pomysłu na akcje, obchodzenie różnych świąt itp.