MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiana nazwiska.
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Przechowywanie Pism.
Ministerstwo Sprawiedliwości
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Przechowywanie Pism .
PRG Państwowy Rejestr Granic
Zarządzanie informacjami prawnie chronionymi
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
PRAWO ADMINISTRACYJNE
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
Zgłaszanie prac geodezyjnych
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Zmiana imienia i nazwiska
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Rodzaje dokumentów biurowych
Poświadczanie dokumentów w KPA
Przechowywanie Pism. Prowadzenie archiwum polega na: Celowym przechowywaniu akt Celowym przechowywaniu akt Przechowywaniu akt w sposób umożliwiający ich.
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH podstawowe pojęcia i wymagania Warszawa, 15 marca 2016 r. mgr inż. Zbysław Antoni KUCZA.
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Udostępnianie dokumentacji w archiwum wyodrębNionym – do celów służbowych i naukowo-badawczych mgr Klaudia Banach.
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Kancelaria Tajna prowadzi następujące urządzenia ewidencyjne:
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
TEMAT KLASYFIKOWANIE INFORMACJI NIEJAWNYCH. KLAUZULE TAJNOŚCI
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
Dostęp do informacji niejawnych
TEMAT: Rodzaje i formy prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych. Kontrola roczna, półroczna i bieżąca stanu ochrony informacji niejawnych.
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
Ordery i odznaczenia państwowe Medal Komisji Edukacji Narodowej
J A W N E ODDZIAŁ POMORSKI
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Andrzej Rybus-Tołłoczko
Zapis prezentacji:

MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ   ............................................................................................ (nazwa organu realizującego postępowanie sprawdzające) ............................................... (klauzula tajności) Egz. pojedynczy AKTA POSTĘPOWANIA SPRAWDZAJĄCEGO ............................................................ (nr akt / PS (Z, P lub S) / rok) (stopień wojskowy, nazwisko i imię, imię ojca, rok urodzenia) ROZPOCZĘTO ................................. ZAKOŃCZONO ................................. ILOŚĆ ARKUSZY ................................. PRZECHOWYWAĆ LAT ................................ KATEGORIA ARCHIWALNA ............................. MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ

TECZKA AKT POSTĘPOWANIA SPRAWDZAJĄCEGO Czynności postępowania sprawdzającego dokumentowane są w formie akt postępowania sprawdzającego. Akta każdego postępowania sprawdzającego (nowego i kolejnego) są prowadzone i ewidencjonowane oddzielnie. W teczce akt postępowania sprawdzającego kompletuje się wszelką korespondencję i dokumenty sporządzone w toku tego postępowania.

POSTĘPOWANIA SPRAWDZAJĄCEGO TECZKA AKT POSTĘPOWANIA SPRAWDZAJĄCEGO   Zawiera: 1)   Spis dokumentów. 2)   Wykaz osób prowadzących teczkę. 3)   Wykaz osób zapoznanych z dokumentami. 4)   Wniosek o wszczęcie postępowania sprawdzającego. 5)   Ankietę bezpieczeństwa osobowego (wg załącznika nr 2, ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych). 6)    Wyniki sprawdzeń: -     w Krajowym Rejestrze Karnym, -     w Biurze Informacji i Statystyki Centralnego Zarządu Służby Więziennej, -     w Urzędzie Stanu Cywilnego, -     w ewidencjach i kartotekach niedostępnych powszechnie (wyłącznie w odniesieniu do osób kandydujących na stanowiska z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”), 7) Inne dokumenty oraz korespondencję dotyczącą realizowanych czynności w ramach postępowania sprawdzającego. 8)    Notatkę dotyczącą wyniku procedury sprawdzeniowej. 9) Drugi egzemplarz informacji przesłanej do kierownika właściwej jednostki organizacyjnej dotyczącej sposobu zakończenia postępowania wraz z kserokopią poświadczenia bezpieczeństwa bądź odmowy poświadczenia bezpieczeństwa.

Skąd lub dokąd przesłany   (nr akt) SPIS DOKUMENTÓW   (nr akt) SPIS DOKUMENTÓW Nr dokumentów   Skąd lub dokąd przesłany Nazwa dokumentu Numer strony Uwagi Wych. Wch. 1 2 3 4 5 6

WYKAZ osób prowadzących teczkę Lp.     (nr akt)   WYKAZ osób prowadzących teczkę   Lp. Stanowisko, stopień, imię i nazwisko prowadzącego teczkę Okres prowadzenia Podpis i data od do 1 2 3 4 5

osób zapoznanych z dokumentami   WYKAZ (nr akt) osób zapoznanych z dokumentami     Lp. Stanowisko, stopień, imię i nazwisko Podstawa (nr poświadczenia bezpieczeństwa) Data zapoznania Podpis 1 2 3 4 5

Karta ewidencyjna Pełnomocnik ochrony po zakończeniu postępowania sprawdzającego dotyczącego dostępu do informacji oznaczonych klauzulą „POUFNE”, przesyła w terminie 7 dni kartę ewidencyjną (KE) do właściwej jednostki organizacyjnej WSI.

Karta ewidencyjna W przypadku wydania poświadczenia bezpieczeństwa, ze zmienionymi danymi osobowymi, dotyczącego dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” - pełnomocnik ochrony przesyła w terminie 7 dni kartę ewidencyjną (KE) do właściwej jednostki organizacyjnej WSI oraz zawiadamia kierownika jednostki organizacyjnej.

Karta ewidencyjna O przekazaniu akt postępowania sprawdzającego do archiwum lub innej jednostki organizacyjnej, pełnomocnik ochrony informuje właściwą jednostkę WSI poprzez przesłanie w ciągu 7 dni karty ewidencyjnej (KE). W przypadku przekazania zakończonych akt postępowania sprawdzającego do jednostki organizacyjnej, będącej nowym miejscem pełnienia służby (pracy) osoby sprawdzonej, pełnomocnik ochrony przyjmujący akta, w terminie 7 dni, przesyła kartę ewidencyjną (KE) do właściwej jednostki organizacyjnej WSI, podając w pkt. 10 karty (KE) aktualne miejsce przechowywania akt postępowania.

Wykaz osób wobec których przeprowadzono postępowanie sprawdzające Pełnomocnik ochrony prowadzi ewidencję osób, którym wydano poświadczenie i certyfikat bezpieczeństwa albo odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa, wykorzystując karty ewidencyjne (KE) oraz wykaz osób wobec których przeprowadzono postępowanie sprawdzające i wykaz stanowisk. Wykaz osób stanowi książkę ewidencyjną akt postępowań sprawdzających i podlega zarejestrowaniu w rejestrze teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych w kancelarii tajnej jednostki organizacyjnej.

MINISTRA OBRONY NARODOWEJ DECYZJA Nr 40/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 9 lutego 2004 r.   w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia postępowań sprawdzających, wydawania certyfikatów bezpieczeństwa NATO i UE oraz ich dokumentowania.