WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Pomorski Broker Eksportowy
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Stowarzyszenie Mieszkańców Dąbrowy „DĄB” Dąbrowa Nowogardzka
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
PODSTAWOWE DZIAŁY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE RUCHU DROGOWEGO
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
wyniki badania społecznego Wyszków 2014
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Miasto Przyjazne Dzieciom
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Nasza Gmina - Nowa Ruda 30 marzec 2012 rok. Włodowice
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
„ Taki mały, taki duży może wolontariuszem być- ferie z międzypokoleniowym wolontariatem w tle”. „Projekt realizowany przy wsparciu Fundacji Orange w ramach.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Masz Okazję – Pomóż Sobie
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Czajowice, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak – specjalistka ds. badań i ewaluacji

Cel badania Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: Jakie problemy społeczne/potrzeby dostrzegają mieszkańcy i instytucje lokalne w Czajowicach? Czy mieszkańcy są zainteresowani włączeniem się rozwiązywanie tych problemów/w zaspokajanie tych potrzeb, jeśli im się to umożliwi? Jeśli tak, to w jakim zakresie? Czy mieszkańcy są zainteresowani realizacją projektów obywatelskich?

Etapy badania: I – ETAP: zintegrowany wywiad grupowy – 27.03.2012 Cel: wstępne rozpoznanie problemów i potrzeb, jakie mieszkańcy dostrzegają na terenie swojego osiedla/sołectwa rozpoznanie potencjału społeczności lokalnej, w tym aktywności mieszkańców określenie dominujących obszarów problemowych do pogłębienia w badaniu ankietowym

Etapy badania: II – ETAP: badanie ankietowe Cel: szczegółowe poznanie problemów i potrzeb mieszkańców rozpoznanie, w jakim zakresie mieszkańcy chcieliby włączyć się w rozwiązywanie problemów i zaspokajanie potrzeb poprzez realizację projektów obywatelskich

Wyniki FGI: Obszary problemowe wskazane w zintegrowanym wywiadzie grupowym: słaba integracja mieszkańców mała aktywność starszych osób ograniczona oferta kulturalna problem opieki nad dziećmi poniżej 3 lat brak atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego dla młodzieży ograniczona oferta sportowa brak infrastruktury sportowej słaba promocja Czajowic

Wyniki FGI: Obszary problemowe wskazane w zintegrowanym wywiadzie grupowym: brak ścieżek rowerowych/spacerowych brak miejsc do rekreacji brak bezpieczeństwa w miejscowości dewastowanie terenu przy szkole i placu zabaw zaniedbany teren przy stawie i szkole palenie śmieci, dzikie wysypiska, wyrzucanie ścieków do kanałów burzowych kiepski transport publiczny

Wyniki badania ankietowego: Średnia: 3,94

średnia: 2,58

średnia: 2,34

mogę świadczyć doświadczeniem i wiedzą Inny sposób włączania się w rozwiązywanie problemów czyn społeczny prowadzenie zajęć (matematycznych, informatycznych, finansowych) pomoc w organizowaniu czasu wolnego dzieci i młodzieży organizacja w grupie mogę świadczyć doświadczeniem i wiedzą mogę przygotować materiały/wykłady o tematyce ekologicznej kończę studia przedszkole z rytmiką, mogę pracować lub stworzyć żłobek

Wnioski: Główne obszary deficytowe ochrona środowiska naturalnego (nielegalne odprowadzanie ścieków, zaśmiecanie miejscowości) uczestnictwo w zajęciach edukacyjnych rozwijających zainteresowania uprawianie sportu i udział w imprezach sportowych, dostępność miejsc, w których można uprawiać sport dostępność oferty kulturalnej dla dorosłych – w tym osób starszych, dzieci i młodzieży dostępność miejsc gdzie mieszkańcy mogą się spotykać, poznawać dostępność miejsc spędzania czasu wolnego przez młodzież deficyty komunikacyjne i infrastrukturalne

Wnioski: Co warto robić? edukacja ekologiczna mieszkańców organizacja zajęć sportowych realizacja zajęć edukacyjnych rozwijających zainteresowania organizacja wydarzeń kulturalnych skierowanych do dorosłych i dzieci organizowanie spotkań, imprez służących integracji mieszkańców stworzenie atrakcyjnej oferty spędzania wolnego czasu dla młodzieży rozwijanie komunikacji i infrastruktury

Dziękuję za uwagę! 24